Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-02-2022 om 06:27

Ja / Nee - 28 februari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Is de zomervakantie al geboekt?
91 stemmen
18%
82%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-02-2022 om 06:28

Ja, na twee jaar Nederland en corona gaan we dit jaar eindelijk weer 'normaal' op vakantie. Hopelijk. 
🤞

beetje lastig te beantwoorden.  Ik ga nooit op vakantie in de zomer. Maar 'de' vakantie is wel geboekt haha.

Wij kamperen altijd op de bonnefooi,  hebben nog nooit mannen van tevoren geboekt dus nu ook niet. 
Vouwwagen achter de auto en daar naartoe waar de zon ons heen laat komen. 
In de ochtend bellen naar een volgende camping of zij plek voor ons hebben is het vroegst dat ik ooit wat vastgelegd heb.
Ik hoop dat we dit jaar weer naar Frankrijk kunnen gaan en dat de kinderen allebei nog mee willen.
Zomer 2020 zouden we iets speciaals gaan doen, omdat dat waarschijnlijk het laatste jaar was dat we als gezin gingen. Corona gooide toen roet in het eten.  Dochter studeert nu, is 20 die heeft onderhand de leeftijd om zelf te gaan. 

Ik vind mezelf raar, snap ook echt niet waarom, maar ik heb een hekel aan vakantie. Da's te zeggen: vakantie elders dan thuis. Het kost me zoveel energie en als we gaan, tel ik de dagen af tot ik weer naar huis mag. Vroeger al, toen ik nog met mijn ouders mee moest, en later met mijn eigen gezin ook. Ik ging natuurlijk altijd, want het hoort erbij. De laatste jaren gebeurde er ook nog altijd iets qua gezondheidsdingen bij mijn schoonouders, iedere keer tijdens onze vakantie ging het mis. En in 2020 hadden we een prachtige reis naar Noorwegen gepland staan die om bekende redenen niet doorging 😏. Inmiddels gaan de kinderen zelf op vakantie en heeft manlief gezegd dat hij net zo lief dagjes weggaat als het aan hem ligt. Ik heb niet geprotesteerd 😉. Dus nee, onze zomervakantie is niet geboekt. Heerlijk!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-02-2022 om 07:10

Nee. Sinds de kinderen niet meer meegaan boek ik niets meer lang van te voren. Dagjes uit en een paar dagen hotel kan ook prima lastminute als je niet aan de schoolvakanties vast zit. Ik denk dat ik gewoon in Nederland blijf, de afgelopen twee jaar heb ik gemerkt dat ik hier meer dan genoeg mooie plekjes kan vinden. Misschien België of Duitsland als ik toch naar het buitenland wil - dat wordt dan denk ik per trein.

het is vast geen vertassing dat ik nee zeg

Maar ook voorheen deed ik dat niet zo lang van te voren.

ja! Maar dat is vooral man z’n verdienste. Ik heb een bloedhekel aan vakanties uitzoeken. Al die pagina’s bekijken, vergelijken en er dan bij het boeken achter komen dat de gewenste datum niet beschikbaar is (of ineens schrikbarend duur is). 
Dit jaar zijn we wel extreem vroeg met boeken. De afgelopen twee jaar waren echt wel heftig voor ons, dus we zijn wel weer eens toe aan een goede gezinsvakantie. 

wij hebben de zomervakantie nog niet geboekt. Normaal zou ik dat al wel gedaan hebben (voorpret is echt halve pret bij mij), maar onze zonvakantie van afgelopen kerst is verplaatst naar de meivakantie dus we hebben nog iets tegoed. 
We hebben het er al wel over gehad 

Onze gezinsvakantie is geboekt. Mijn vliegreis ivm een bruiloft is nog niet geboekt.

Nee, nog helemaal niet mee bezig. Maar ik boek nooit zo vroeg, en ga ook altijd voor of na de schoolvakanties. Lekker rustig.

Normaal boek ik altijd in januari vanwege vroegboekkorting, vorig gewacht ivm corona en toen later geboekt. 
Nu voel ik de druk niet zo om te boeken en weet ook nog niet zo goed wat ik wil.. 

Wij gaan dit jaar nog in eigen land op vakantie. We gaan dit jaar voor het eerst met een eigen (geleende) tent - ben benieuwd hoe het luxepaard in mij dat gaat vinden.  het kamperen an sich vind ik leuk, maar tot nog toe gingen we naar zo’n safaritent en had ik een eigen douche, wc en keukenblok. Dat heb ik straks niet meer dus het wordt hoe dan ook een avontuur 

Nee, maar de meivakantie wel Al begon m'n vriend toevallig gisteren wel over wat we in de zomervakantie gaan doen dus binnenkort maar eens bekijken.

We hebben midden in juli een week naar Italië geboekt met onze studerende dochter. 
Verder gaan we in voor- en naseizoen weg maar daarvoor hebben we nog niets gepland. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-02-2022 om 08:07

Dutchgirly schreef op 28-02-2022 om 07:00:

beetje lastig te beantwoorden. Ik ga nooit op vakantie in de zomer. Maar 'de' vakantie is wel geboekt haha.

Ik tel het als een 'Ja' 

Mamali schreef op 28-02-2022 om 07:54:

Normaal boek ik altijd in januari vanwege vroegboekkorting, vorig gewacht ivm corona en toen later geboekt.
Nu voel ik de druk niet zo om te boeken en weet ook nog niet zo goed wat ik wil..

Er waren nu in januari ook echt veel minder reizen beschikbaar dan in 2020, net voor alle narigheid begon. Ik denk dat reisbureaus ook nog afwachten wat ze kunnen verkopen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.