Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-12-2021 om 09:23

Ja / Nee - 28 december

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Met het raam open slapen
77 stemmen
61%
39%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-12-2021 om 09:24

Hoewel langslopend, luidruchtig gespuis het soms onaangenaam maakt, toch: ja. Vooral in de winter vind ik het fijn.

In het voorjaar niet want dan word ik te vroeg wakker van het irritante gekwetter van de vogels. Ik haat die beesten dan.

Ik heb geen raam dat open kan in mijn slaapkamer. De buitendeur blijft meestal dicht, dan kunnen we de temperatuur beter controleren. En de herrie inderdaad. 

Word je wakker als het kikkerconcert midzomer ineens stopt, terwijl het net was gelukt om erbij in slaap te vallen. En ze houden echt állemaal tegelijk stil. Alsof ze een dirigent hebben. 

ja, maar ik doe het niet. Onze slaapkamer is wel desdanig tochtig en koud dat het in principe niet hoeft. 

Nee, bijna altijd slaap ik met het slaapkamer raam dicht.

Vaker niet dan wel, heb dus voor nee gekozen

In de zomer weleens op de kiertje (begane grond) maar ik erger me al heel snel aan het geluid van buiten, bv buren die in hun tuin aan het kletsen zijn.

Nu denk ik er niet aan om hem 's nachts open te zetten, ik wil niet opgeschrikt worden door vuurwerk.

Ja, en ook de deur naar de overloop op een kiertje. Als ik uit bed ga zet ik het raam ook nog even wagenwijd open om goed te luchten 
Met het raam dicht krijg ik hoofdpijn. 

Nee, oh nee
Veel te koud en veel te veel lawaai van vroege ochtend mensen

Ja, heerlijk! Ik heb heel lang een benedenwoning gehad waar ik het niet durfde en ben zo blij dat het nu wel kan.

Ik baalde vanmorgen een beetje toen ik bedacht dat ik oudejaarsnacht het raam niet open kan zetten ivm de vieze kruitdampen en dat het dan heel zacht wordt, 10 graden 's nachts. Vorig jaar kon het raam in ieder geval absoluut niet open, ondanks het vuurwerkverbod. 

Sowieso dicht als het buiten onder de 17 graden is 's nachts. Dat is 't grootste deel van 't jaar dus. En als 't heel heet is ook niet, want dan gebruik ik m'n airco. Ik vind 't vogelgefluit juist heerlijk. 

Sowieso zet ik het raam ivm kans op inbraak nooit helemaal open. Wel zet ik het op de kierstand, waarbij ik het raam weer op slot kan draaien. Ik begrijp echt niet dat mensen het durven om met een open raam te slapen. Het is een regelrechte uitnodiging voor inbrekers.

Ik heb 'm idd alleen maar op kierstand als ik 'm open heb. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

28-12-2021 om 10:48

Ja, ik heb altijd het raam open. Anders wordt 't  bedompt in de slaapkamer en word ik wakker met hoofdpijn. Liever slaap ik onder een stapel dekbedden tegen de kou, dan dat het raam dicht is. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

28-12-2021 om 10:50

Toen ik 's nachts werkte en overdag moest slapen, was het raam altijd dicht vanwege het lawaai. Sinds ik gewoon 's nachts slaap, staat het raam altijd open en vind ik het heerlijk om 's nachts de uilen te horen en 's morgens bij het ontwaken de vogels.

In de winter niet, te koud. Maar wel altijd de ventilatieroosters open. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.