Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-03-2022 om 07:13

Ja / Nee - 27 maart

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Blij met de zomertijd
68 stemmen
47%
53%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-03-2022 om 07:17

Even doorbijten vandaag, maar de rest van het seizoen ben ik blij met de langere avond. Dus ik ben tevreden dat het nu zomertijd is. Ik heb er wel twee keer per jaar een mini jetlag voor over.

ja, ik voel me daar fijner bij dan wintertijd. Omdat ik na een paar dagen altijd een dipje krijg (heel moe) en omdat ik een drukke week voor de boeg heb sta ik al vanaf donderdag een uur eerder op. Goed gegokt, vandaag ben ik heel moe.

Ik zou wel willen dat de klok niet meer werd verzet, hoe ouder ik wordt hoe lastiger het wordt. 

Ja op zich wel, alleen t wisselen mag van mij stoppen. 

Nee, Ik heb er altijd paar dagen last van en de kinderen ook. Wintertijd als permanente tijd vind ik prima. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-03-2022 om 08:31

Altijd wintertijd zou ik prima vinden. Het verschuiven is alleen maar lastig. Met name terug naar wintertijd in het najaar vind ik mentaal erg moeilijk (startschot voor mijn winterdepressie). Bij steeds dezelfde tijd heb je niet zo'n abrupte overgang naar vroeg donker.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-03-2022 om 08:33

Knutselkei schreef op 27-03-2022 om 07:53:

Ja op zich wel, alleen t wisselen mag van mij stoppen.

Zomertijd loopt enorm uit de pas met de "echte" tijd, bijna 2 uur. Zelfs de wintertijd is hier in het westelijke randje van Europa erg laat. Voor met name avondmensen is dat niet zo goed, omdat je lichaam dan nóg later pas naar slaapstand gaat.

Nee, ik zou heel blij worden van het afschaffen van de zomertijd. Dat uur terug of vooruit vind ik maar niks.

Nee, ik vind twee keer die wisseling niet fijn en helemaal niet nodig.

Ik hoop dat het snel afgeschaft wordt, het is slecht voor de volksgezondheid, slecht voor de verkeersveiligheid en zorgt helemaal niet voor energiebesparing. 

De "wintertijd" past beter bij onze regio, als de zomertijd het hele jaar zou blijven zouden er veel meer mensen last krijgen van winterdepressies en andere ernstige gezondheidsklachten, zeggen deskundigen.
https://dvhn.nl/extra/Wetenschappers-waarschuwen-Hele-jaar-zomertijd-maakt-ons-ziek-23886427.html

Ik begrijp het ook gewoon echt niet. Het wordt toch ook al iedere dag langer licht nu het lente wordt? Daar geniet ik heus ook wel van hoor. Waarom is dat niet voldoende....

Nee ik hoop dat het afgeschaft wordt. Voor mij voelt het onnatuurlijk in de zomer valt het heetst van de dag ook een uur later. Als je buiten niet op het heetst van de dag wil sporten of tuinieren moet je wachten tot 5 uur.

Ik ben er blij mee. Lekker 's avonds langer licht

Ik zou altijd "wintertijd" prima vinden. Ik weet nog dat de zomertijd werd ingevoerd, was ergens in de jaren '70 geloof ik. Vind het maar een gedoe om niks.

Ik zou liefst permanent zomertijd hebben. 

redbulletje schreef op 27-03-2022 om 09:30:

Ik zou liefst permanent zomertijd hebben.

Moet er niet aan denken. Dan is het in de winter pas rond 10 uur in de morgen licht.

Ik zie nu een artikel in Parool van gisteren van een hoogleraar neurofysiologie en een hoogleraar neuro-endocrinologie die pleiten voor afschaffen zomertijd. En dus absoluut niet permanent de wintertijd, omdat dit slaapstoornissen, overgewicht, hart- en vaatziekten, vermoeidheid en depressies ten gevolg zal hebben.

Opinie: Schaf de zomer- en wintertijd af – altijd wintertijd is het beste voor de gezondheid
https://www.parool.nl/a-b56ebb2c

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.