Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-02-2022 om 07:27

Ja / Nee - 27 februari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Spullen kopen bij de kringloopwinkel
62 stemmen
73%
27%

Ik vind het wel jammer dat de kringloop winkel bij ons zo duur is geworden. Ik breng er kleding en goede spullen hen voor mensen met een kleine beurs en vind het irritant als ze er dan te veel geld voor vragen. Helaas is er bij ons in de buurt geen weggeef winkel meer.

redbulletje schreef op 27-02-2022 om 09:20:

Nee.
Vroeger hadden we hier zogenaamde antiekhallen en daar kon je af en toe tegen een leuk origineel retro attribuut aanlopen. Nu is het echt rommel, veelal afgedankte actionmeuk.

Ook niet meer in Vlaanderen of zelfs Wallonië. In Frankrijk heb je dat misschien nog wel(antiekhandelaar-antiekmarkten)maar dat is dan meteen goed voor een lang weekend weg.

Ik heb wel eens gehoord dat daar soms nog  leuke spullen worden verkocht.
Zelf woon ik daar helaas een stuk verder vanaf.

Vroeger hadden we een goeie in Essen, maar die bestaat ook al niet meer. Echt jammer dat dat soort hallen verloren zijn gegaan. 
Kan me er namelijk groen en geel aan ergeren dat als ik ergens een retroartikel zie dit een made-in-china nepper is.

Ik ben gek op pre-loved en vintage winkeltjes  .

BrightEchidna89

BrightEchidna89

27-02-2022 om 10:16

Ja. Als wij iets nodig hebben kijken we standaard eerst bij de kringloopwinkel of op de lokale gift pagina van facebook. Enerzijds omdat ik de voorkeur geef aan meubels uit massief hout en anderzijds vanwege de duurzaamheid. Denk dat zowat de helft van de meubels in ons huis vijftig jaar of ouder is en die vervullen hun functie prima. 

Ik heb ja gestemd omdat ik er veel heb gekocht. Nu moet ik er echt een stuk voor rijden en dan doe ik het niet meer.

Zoals gezegd, in de Kringloopwinkel hier ter plaatse alleen nog maar meuk. Tot ca. 15 jaar geleden werd daar alles verkocht wat binnen kwam, vaak ook van huisopruimingen e.d. Dus daar zat regelmatig wat leuks tussen voor een aardige prijs. De oorspronkelijke eigenaar is toen overleden en het is nu een commercieel bedrijf eigenlijk. De goede spullen worden er vooraf al uit gehaald en via een ander kanaal verkocht. De meuk blijft over, dus planken vol met Blokker-servies en glazen, gebruikte meubels in het Leen Bakker segment, plastic vergieten en bewaardoosjes voor een prijs waarvoor je ze bijna nieuw kan kopen, dat soort rommel. Ze hebben ook een kledingafdeling (koop daar nooit kleding, maar je komt er voorbij), zal best dat die kleding netjes gereinigd is, maar ik vraag me dan werkelijk af waarom iemand een paar afgedragen pumps voor 20 euro zou kopen terwijl je ze nieuw bij de Bristol of Scapino voor een tientje meer hebt. Of een gedragen jack voor 50 euro, terwijl je dat bij C&A in de uitverkoop voor hetzelfde geld nieuw hebt.

JtM

JtM

27-02-2022 om 10:30

Ik ben nog nooit een kringloopwinkel ingeweest. Ik kan ook niet door rommel heen kijken om pareltjes te vinden. Nee, als ik iets nodig heb ga ik naar een gewone winkel.

Ik ga regelmatig even langs, maar koop vaak niks, alleen als ze iets hebben dat ik nodig heb. Je moet net mazzel hebben. Vind het altijd wel leuk om even te snuffelen.

Hier zijn ze niet duur vind ik, maar goed inschatten en prijzen kunnen ze ook niet. Soms zie ik heel goedkope shirts van h&m of c&a, of van bijvoorbeeld AH of de Lidl en dan is het bijna de originele prijs in de winkel, en soms hangt er juist iets van een heel duur merk en goede kwaliteit voor een paar euro.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

27-02-2022 om 10:40

Ik kom graag bij de kringloopwinkel, hier hebben ze regelmatig echt goede spullen staan. Ik kom er voor de boeken, die staan er altijd veel en kosten dan een euro ofzo. Heerlijk rondneuzen vind ik dat. 
Aftandse meuk willen ze hier helemaal niet, dat mag je mooi zelf naar de vuilstort brengen.

Peen schreef op 27-02-2022 om 10:40:

Ik kom graag bij de kringloopwinkel, hier hebben ze regelmatig echt goede spullen staan. Ik kom er voor de boeken, die staan er altijd veel en kosten dan een euro ofzo. Heerlijk rondneuzen vind ik dat.
Aftandse meuk willen ze hier helemaal niet, dat mag je mooi zelf naar de vuilstort brengen.

Bij onze kringloop zelfde verhaal . Gelukkig geen meuk.

ik heb de mooiste dingen en kleding bij de kringloop vandaan.

Metallover schreef op 27-02-2022 om 12:05:

ik heb de mooiste dingen en kleding bij de kringloop vandaan.

Ik ook. Wat er nu nieuw in de winkels ligt is of troep, of idioot duur. (En soms alsnog troep)

De mooie stukken worden nu verkocht door brocante winkeltjes tegen bizarre prijzen. 

Behalve een paar Lp's heb ik nog nooit iets tweedehands gekocht. Ik koop altijd nieuw. Ik heb ook niks met antiek of oude spullen. Mijn oma had veel antiek en na haar dood werd dat verloot onder de kleinkinderen. Ik heb niet mee gedaan met de loting want voor bepaalde mensen had het ook emotionele waarde en ik zou het op marktplaats gezet hebben die in mijn ogen afschuwelijk lelijke dingen. Achteraf gezien nu 30 jaar later was ik te lief want mijn nicht heeft nu de ouderwetse trapnaaimachine van mijn oma zelf verkocht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.