Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-02-2022 om 07:27

Ja / Nee - 27 februari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Spullen kopen bij de kringloopwinkel
62 stemmen
73%
27%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-02-2022 om 07:30

Als ik er kom, dan ga ik nooit met lege handen weg. Maar voor de echte pareltjes kom ik er te weinig.

Als ik spullen wegbreng ga ik ook even in de winkel kijken. Ik koop dan weleens boeken voor de vakantie die ik na lezen achter laat of glaswerk om bloem te schikken.

Ik heb ja geantwoord.  Kijk vaak wel even binnen bij de twee echt goede winkels die we hier hebben.  Zo heb ik een keer de verbroken items van mijn servies kunnen bijkopen, zaden het weer compleet is.  Ook weleens glaswerk gehaald om een grote etagere te kunnen bouwen.
We hebben hier 2 winkels waar de spullen echt goed uitgezocht en neergezet worden,  die winkels redden het. Er zijn er meerdere geweest maar die hebben het niet gered. Als je alles door elkaar heen neerzet dan kunnen mensen niks vinden en komen niet meer terug. Met alles door elkaar bedoel ik echt een tafel die te koop is volstapelen met servies, een barbiekasteel, spijkerbroeken, een vogelhuisje en regenlaarzen en dan verderop weer een tafel met vergelijkbare opbouw.
De eerste kringloop die we hadden heeft echt alles netjes gesorteerd, als je een vaas zoekt kun je echt naar de afdeling vazen en dat werkt goed. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-02-2022 om 08:38

Ja, dat klopt natuurlijk. Sommige kringloopwinkels lijken meer op een stort dan op een winkel. Een mooi gerangschikte kringloopwinkel daarentegen kan mensen uit de hele regio aantrekken. Hier heeft de kringloop zelfs een café waar ze ook zelf taarten maken en verkopen. Zo maak je er een uitje van. Ik kan dat wel waarderen. 

ik hou juist niet van alles bij elkaar gezet en al helemaal niet op kleur. Ik wil in een kringloop spullen opzij zetten, net onder een tafeltje moeten kijken, daar liggen juist vaak de pareltjes. 

Ik kom momenteel weinig meer in kringlopen, ben er wat klaar mee. Alles is daar ook duur geworden. 

Nee. 
Vroeger hadden we hier zogenaamde antiekhallen en daar kon je af en toe tegen een leuk origineel retro attribuut aanlopen. Nu is het echt rommel, veelal afgedankte actionmeuk. 

Nee ik hou daar echt niet van. Ik breng mijn eigen afdankers daar heen en verder kom ik er niet. Ik word echt niet blij dan tweedehands zooi. Ik vind het wel fijn dat mensen met een kleine beurs daar spullen voor een habbekrats kunnen halen. 

Laatst was een vriendin jarig, ze wilde alleen een kado van de kringloop. Duurzaam enzo. Ik ben er zo ontzettend lang geweest. Ik vond alles echt rotzooi. Dat was zo moeilijk om iets uit te kiezen. Ik heb uiteindelijk maar een kookboek meegenomen. Dat leek me het minst erg. Ik voel me nou net zo'n snob, maar ik voel het gewoon echt niet. Als ik daar ben zie ik het alleen als rotzooi.

Als ik er iets zou zien wat me bevalt, wel. Een aantal jaren terug zag ik een aantrekkelijke kast maar eenmaal thuis kon ik niet besluiten: misschien stond mijn eigen kast toch beter? En waar laat je hem dan zo snel? En al dat gesjouw. Toen ik er na twee dagen weer langs kwam was hij weg.

Het gebeurt maar zelden dat ik er iets vind waar ik een ander voorwerp voor wil weghalen. Ik heb geen plaats voor alles.

Maar als je vanuit niets (scheiding of dergelijke) een woning snel wil inrichten dan kan de kringloop/rommelmarkt/marktplaats best voordelig zijn.

Ik heb soms bij de Kringloop leuke oude spullen kunnen kopen voor een prikje. Tegenwoordig is dat moeilijker, want die Kringloopwinkels weten inmiddels zelf ook de prijzen wel van bepaalde artikelen. Kon je vroeger (lees: 20 jaar geleden) nog wel eens een mooi antiek wijnglas voor 25 cent op de kop tikken, tegenwoordig worden alle spullen (in "mijn" Kringloopwinkel althans) voorgesorteerd door mensen die er min of meer verstand van hebben, de echte meuk komt in de winkel (lees: de Blokker-borden en de kitsch-beeldjes), de goede spullen worden vaak via een ander kanaal verkocht.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-02-2022 om 09:43

Ja. We hebben hier in het dorp een goede kringloopwinkel en ik loop er bijna wekelijks wel een rondje. Ik heb een lijstje met "zou ik wel eens willen hebben /vervangen / aanvullen" en als ik iets tref dan koop ik het. Maar meestal ga ik met lege handen naar buiten (of een boek ).

Het is ooit uit noodzaak begonnen, omdat ik toen ik net gescheiden was gewoon gen geld had voor nieuw. Tegenwoordig omdat ik het leuk vind om rond te neuzen en vooral omdat ik gemerkt heb dat het niet nodig is om alles nieuw te kopen, en ik het ook niet mis.

In "gewone" winkels kom ik veel minder, met uitzondering van supermarkt/drogist.

Dutchgirly schreef op 27-02-2022 om 09:34:

Nee ik hou daar echt niet van. Ik breng mijn eigen afdankers daar heen en verder kom ik er niet. Ik word echt niet blij dan tweedehands zooi. Ik vind het wel fijn dat mensen met een kleine beurs daar spullen voor een habbekrats kunnen halen.

Laatst was een vriendin jarig, ze wilde alleen een kado van de kringloop. Duurzaam enzo. Ik ben er zo ontzettend lang geweest. Ik vond alles echt rotzooi. Dat was zo moeilijk om iets uit te kiezen. Ik heb uiteindelijk maar een kookboek meegenomen. Dat leek me het minst erg. Ik voel me nou net zo'n snob, maar ik voel het gewoon echt niet. Als ik daar ben zie ik het alleen als rotzooi.

Dan had ik haar geld gegeven zodat ze zelf iets kon uitkiezen. Ik zie ook alleen maar meuk als ik daar kom om iets te brengen. 

Nee, maar wel via Marktplaats. Dus wel tweedehands.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-02-2022 om 09:55

Dutchgirly schreef op 27-02-2022 om 09:34:

Ik voel me nou net zo'n snob, maar ik voel het gewoon echt niet. Als ik daar ben zie ik het alleen als rotzooi.

Ik snap je hoor, want ik ben ook ongeduldig. Mijn zusje komt er dagelijks, als haar gezondheid het toelaat, en die komt dan misschien maandelijks met wat prachtigs thuis. En dan denk ik: wat moet je met een glas in lood raam in je jaren 80 huis? Maar zij weet dat dan zo te stylen dat het echt prachtig uitkomt.

Ik ga er niet vaak heen maar als ik de gelegenheid heb stap ik wel eens binnen.
Wat je aantreft verschilt iedere keer, wel eens met meerdere forummers boven dat je minder echte pareltjes tegenkomt.

Toch blijft het snuffelen/zoeken naar mooie dingen leuk, ik ga dan ook graag naar rommelmarkten toe.

Nee. Ik heb mijn jeugd doorgebracht met alles tweedehands van kleding tot alles in huis en sinds ik genoeg geld heb ga ik naar de gewone winkel als ik iets nodig heb. Ik heb zelf genoeg rommel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.