Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-12-2021 om 08:51

Ja / Nee - 27 december

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Af en toe een balansdag nemen
37 stemmen
49%
51%
SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-12-2021 om 08:55

Na een eetgelag, waarvan de afgelopen twee kerstdagen plus kerstavond een voorbeeld zijn, neem ik wel een balansdag. In dit geval zelfs een paar. Ik denk tot oud en nieuw.

Een balansdag niet maar ik ga af en toe wel even op dieet als ik een paar kilo aangekomen ben. Zo probeer ik op gewicht te blijven maar het kost me wel meer moeite sinds de overgang. Vroeger ging het er veel sneller weer af.

officieel niet, maar ik doe het tegenwoordig automatisch. Maar spring ook niet zo uit de band met veel eten en drinken, dan hoeft de balansdag ook niet zo extreem. 

Ja zeker, maar ik dacht dat iedereen dat eigenlijk automatisch wel een beetje doet.

Ja dat probeer ik wel maar lukt niet altijd.

Ik ben sinds april dit jaar intermittend aan 't eten en dat heb ik gelukkig tijdens alle vreetdagen wel volgehouden, ondanks de uitgebreidere etentjes met koolhydraten. Dat maakt dat ik elke nieuwe dag als 'n nieuw begin kan zien. 
De weersverwachting is gelukkig beter voor de komende dagen, wat aangenamere temperaturen, dus kan ook weer in m'n ritme komen met wandelen én winterzwemmen. 

Mevrouw75 schreef op 27-12-2021 om 09:18:

officieel niet, maar ik doe het tegenwoordig automatisch. Maar spring ook niet zo uit de band met veel eten en drinken, dan hoeft de balansdag ook niet zo extreem.

Precies dit, ik vind teveel eten echt onprettig. Maar ik let wel op de balans maar dan meer vanuit vitaminen en mineralen bekeken

Mevrouw75 schreef op 27-12-2021 om 09:18:

officieel niet, maar ik doe het tegenwoordig automatisch. Maar spring ook niet zo uit de band met veel eten en drinken, dan hoeft de balansdag ook niet zo extreem.

Nee gestemd want dit. Ik vind het wel heel heerlijk dat ik eindelijk een rem heb gevonden op mijn eetgedrag, die had ik vroeger echt niet. Nu overeet ik eigenlijk nooit meer. 

Ik eet automatisch wel wat minder na veel dagen veel eten. Maar ik heb tijdens de kerstdagen bijvoorbeeld ook de lunch overgeslagen omdat we uitgebreid ontbijt en avondeten hadden. Dan heb ik er gewoon geen trek in. Ik snoep wel teveel, dat is mijn valkuil en compenseer ik ook niet goed. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

27-12-2021 om 13:19

Ik moest even opzoeken wat het was, maar nee. Ik ben saai en eet en drink eigenlijk altijd matig (spellingscheck wilde er “karig” van maken  ). Eerste Kerstdag heb ik wel erg veel gegeten, maar dan heb ik de dag erna ook helemaal geen zin om te eten. Dus misschien een automatische balansdag.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

27-12-2021 om 22:46

Na een vreetdag, zoals Kerst vaak is, heb ik de volgende dag weinig trek in eten. Maar dat is meer een natuurlijk gevolg-van, dan een echte balansdag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.