Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

26-11-2021 om 13:22

Ja / Nee - 26 november


Indachtig het topic dat _melon op 22 november startte.

Sommige van jullie zullen Ja / Nee wel kennen van de ochtendshow bij Q-Music (Mattie en Marieke). Snelle topics met 5 sec bedenktijd en het antwoord is Ja of Nee. Die 5 secondes gaan hier natuurlijk niet op, maar de stellingen zijn wel leuk en wie weet komt er een leuke discussie uit.

En misschien een leuke topic reeks?

Peiling

Avondeten aan tafel
65 stemmen
80%
20%

Nee, lekker met bord op schoot op de bank voor de tv

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

26-11-2021 om 13:27

Wij eten altijd aan tafel: ontbijt, middageten en avondeten. Met het bord op schoot gebeurt eigenlijk nooit, hooguit eten we wat vroeger als er bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd bekeken 'móet' worden die om 19.00 uur start.

In een soortgelijk topic op Viva (b)leek op de bank eten de norm. Ik ben benieuwd hoe dat hier is!

Ik heb nee gestemd terwijl ik er eigenlijk wel voor ben. Vroeger met de kinderen aten we altijd netjes aan de eettafel maar sinds we met z'n tweeën zijn overgebleven moet ik bekennen dat we altijd aan de salontafel eten (wel met placemats) en de t.v. aan hebben staan onder het eten.

Met avondeten zitten we bijna altijd aan tafel.
Bij hoge uitzondering eens een keertje voor de tv

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

26-11-2021 om 13:55

ja.  

ja en nee..... Ik vind dat ik aan de eettafel moet eten, maar zoon en ik schuiven toch altijd weer aan de salontafel aan (zittend op de grond met onze benen eronder) want dan kunnen we tegelijkertijd EditieNL en aansluitend RTL boulevard kijken en samen commentaar leveren op alles wat we zien. Komen er meer mensen mee eten, dan alleen wij tweetjes, dan zitten we aan de eettafel, want eigenlijk vind ik dat veel netter, dus het is een soort guilty pleasure gevoel

Edit: bord op schoot vind ik helemaal niet prettig eten, en ook niet voorover gebogen aan een salontafeltje, het zit gewoon nu prima omdat ik wel gewoon mijn bord op een tafel heb staan. Zou ook een tv bij de eettafel kunnen zetten natuurlijk.

Is avond eten aan tafel niet ongeveer hetzelfde als; kijk je tv tijdens het eten = salontafel of kijk je geen tv tijdens het eten = eettafel (bij de meeste mensen dus) en dan nog een derde versie, tv bij de eettafel in de buurt.


Toen man en ik nog samen waren, begonnen we aan het begin van de relatie aan de eettafel. Even de dag doornemen, tijd om bij te kletsen. Dat verschoof langzaam naar voor de tv op de bank.
Nu zoon ook mee eet, zitten we weer aan de eettafel. Heel sporadisch eten we nu nog voor de tv. (ik dus voor ja gekozen)

Altijd aan de eettafel maar als het "nodig" is verbouwen we we wel de kamer om tv te kunnen kijken tijdens het eten.  Dat is bijvoorbeeld het geval als de F1 rond etenstijd begint of als de Tour de France nog moet finishen als we al aan tafel gaan. Een laptop mee naar buiten om te kunnen barbecuen en iets te kunnen kijken gebeurt ook wel.
We weten aan tafel, omdat ik niet zo handig ben met bord op schoot, niet om het tv kijken uit te sluiten. 
Met gasten eten we aan tafel zonder tv.

Altijd aan de eettafel. Ik vind het ook niet fijn om voorovergebogen te eten, dat voelt echt rot in mijn keel/buik. En ik knoei altijd met bord op schoot. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

26-11-2021 om 15:05

Altijd aan tafel en geen tv in dezelfde ruimte. 

Ik gebruik een diep bord en hou dat met 1 hand tegen m'n borst terwijl ik eet. In de keuken snij ik m'n vlees al in hapklare brokken. 

Altijd aan tafel, kan de eettafel zijn of de salontafel en dan zittend ervoor (op z’n Japans).

Zelfs snacks eet ik nog aan tafel. Ik eet die vaak aan mijn bureau maar dat is ook een tafel, toch?!

Ja, we eten altijd aan tafel. Heel af en toe voor de televisie en dat vinden de kinderen dan erg leuk.

Bijna altijd aan tafel ( ontbijt, lunch en avond eten ) ben ook heel onhandig met bord op schoot. Alleen tapas of pintxos eten we niet aan de keukentafel maar dan heb ik wel een schootkussen. 

Ontbijt en lunch altijd aan tafel. Avondeten 90% van de tijd ook aan tafel. Heel af en toe op de bank voor de tv.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.