Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

15-12-2021 om 06:57

Ja / Nee - 15 december

Indachtig ja of nee bij Mattie en Marieke

Peiling

Je interieur regelmatig wijzigen
73 stemmen
15%
85%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

15-12-2021 om 06:58

Ik heb bewondering voor mensen die dat doen. Zelf heb ik er de inspiratie niet voor. Wat kaarsen neerzetten is voor mij al heel wat. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

15-12-2021 om 07:00

@Moderator: Bedankt voor het aanpassen van de tikfout in de titel!

niet_rechts schreef op 15-12-2021 om 06:58:

Ik heb bewondering voor mensen die dat doen. Zelf heb ik er de inspiratie niet voor. Wat kaarsen neerzetten is voor mij al heel wat.

Bewondering? Voor mij voelt het eerder alsof men nooit tevreden is en met spullen kopen een leegte probeert te vullen. Wegwerpmaatschappij, slecht voor het milieu.

Wijzigen kan op vele manieren. Onze muur heeft al heel wat kleuren gehad bv. Anders neerzetten of een kast omruilen.

Nee, ik ben blij met de meubels en spullen die ik heb. Wel heeft de kast al 3x een nieuwe kleur gehad in 8 jaar. 
Zo nu en dan een nieuwe plant, kaars of andere accessoire noem ik geen verandering van interieur.

Lijkt me best leuk, maar ik heb andere prioriteiten. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

15-12-2021 om 08:19

KillerQueen schreef op 15-12-2021 om 07:56:

Nee, ik ben blij met de meubels en spullen die ik heb. Wel heeft de kast al 3x een nieuwe kleur gehad in 8 jaar.
Zo nu en dan een nieuwe plant, kaars of andere accessoire noem ik geen verandering van interieur.

In mijn optiek is dat "regelmatig je interieur veranderen". Mijn schoonzusje is ook zo: met dezelfde items maakt ze telkens weer een ander interieur. En wat ze toevoegt komt van de kringloop. Als ik bij de kringloop kom dan zie ik nooit wat bijzonders, maar dat is ook een kwestie van er bijna nooit komen.

Nee doe ik niet ik verander alleen de kleur van de kaarsen per seizoen.

Nee. Maar als ik ga verhuizen wil ik wel het eea veranderen. Maar dat zijn meer dingen die versleten zijn etc.

Oh, ik dacht eigenlijk aan het verschuiven van de meubels, niet eens aan nieuwe spullen. Mijn schoonmoeder deed dat zeer regelmatig, kwam je weer binnen in een totaal andere opstelling. Creatief wel, maar vooral heel onrustig in mijn optiek. Ik doe het zelf nooit.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

15-12-2021 om 08:42

Wieder schreef op 15-12-2021 om 08:36:

Oh, ik dacht eigenlijk aan het verschuiven van de meubels, niet eens aan nieuwe spullen. Mijn schoonmoeder deed dat zeer regelmatig, kwam je weer binnen in een totaal andere opstelling. Creatief wel, maar vooral heel onrustig in mijn optiek. Ik doe het zelf nooit.

Ja, dat versta ik er ook onder, hoor. Een andere opstelling van dezelfde meubels is voor mij een gewijzigd interieur. 

ja, maar nu niet zozeer meer het kopen van nieuwe meubels. De afgelopen jaren hebben we juist geïnvesteerd in goede meubels met het idee om daar lang mee te doen. Hierdoor is onze inrichting steeds meer geworden tot wat we wilden.
 Ik wijzig nu nog regelmatig de indeling. Wij hebben een bank die uit meerdere delen bestaat, die op zichzelf kunnen staan, maar ook samen een geheel vormen. Daar speel ik regelmatig mee. De lampen en planten verhuizen dan ook weer mee. In de winter staat het totaal anders dan in de zomer, omdat het licht en de warmte dan anders zijn verdeeld. We hebben een aparte keuken met grote eettafel, daar valt weinig aan te verschuiven.
De slaapkamers wisselen wel weer regelmatig van indeling en inrichting, maar dat heeft vooral met opgroeiende kinderen en over een paar maanden weer een baby erbij te maken. 

Nee.
Misschien heel af en toe een kastje op een andere plek, maar verder houd ik het zoals het is. Mijn ex-man had altijd de obsessieve neiging zo'n beetje elke 6 maanden de muur een andere kleur te geven en de hele inrichting om te gooien. Vreselijk vond ik het en van hem uit niet gezond. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

15-12-2021 om 09:20

Neen, de laatste grote wijziging gebeurde toen mijn partner en stiefzoon hier introkken maar sindsdien heeft alles zijn vaste plaats. 
Mijn ouders hadden hier wel een handje van weg: jaarlijks de meubels op een andere plaats, om de drie jaar een nieuw behang etc. 
Kennelijk zit dat in de genen want mijn broer (heeft hier twee zolderkamers) gooit zowat elk jaar heel zijn inrichting om. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-12-2021 om 10:09

Ja. Ik verander zeer regelmatig mijn inrichting.

De kleur op de muren is elke 2 a 3 jaar anders, de indeling van de woonkamer veel vaker. Elke zomer en winter staat het sowieso anders, vanwege licht, warmte en de open haard. Tussendoor kan er ook weleens wat verschuiven, nu bijvoorbeeld ook omdat de kerstboom anders niet paste. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.