Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-01-2022 om 06:07

Ja / Nee - 24 januari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Doe jij of deed jij ooit Mindfullness?
36 stemmen
39%
61%
SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-01-2022 om 06:10

Met het team hebben wij er ooit één les in gehad van een oud-collega. Ik herinner me alleen de oefening waarbij je heel bewust iets at. Het was bijzonder hoe een smaakexplosie je dan ervaart bij een klein hapje van iets heel gewoons. Ondanks die ervaring heb ik er verder nooit wat mee gedaan.

ik ben er op en af mee bezig geweest, maar nooit lang. Nu sinds augustus serieuzer, al gaat dat ook wisselend. Ik hou het nu beter vol, omdat ik merk dat ik er met mijn long covid baad bij heb.

Als ik af en toe bewust vertraag bijvoorbeeld, scheelt dat enorm in hoeveel energie iets kost. Ik vergeet het ook nog regelmatig hoor, maar ik merk wel dat ik er beter wordt.

Dat zal wel; als kind zat ik alle plantjes om me heen te bestuderen; de eerste zaadjes die begonnen te kiemen en uit te lopen, eerst dat halsje, dan de eerste twee blaadjes, en al gauw gevolgd door meer blaadjes die zich naar de zon keerden.

En als ik op de eerste lentedag in het gras lig dan zie ik ook van alles waar ik later niet meer met zóveel aandacht naar kijk als op die eerste dag. Al gauw wordt het gewoon dat alles gaat groeien.

Dat je altijd maar mindful kan zijn over hetzelfde, dat geloof ik niet. Je hebt een zekere interesse nodig en heb je iets vaker gezien dan word je steeds minder mindful.

Ik kan dus prima mijn volledige aandachtop iets richten, maar niet lang en niet bij herhaling, zonder dat ik na een bepaalde tijd ongedurig en rusteloos word. Het is ons namelijk ingeschapen om voortdurend naar iets anders te streven en daar dan mee bezig te zijn. Zodra je het doel hebt bereikt ga je weer door naar het volgende doel.

Het zou heerlijk zijn als we dagenlang naar hetzelfde onderwerp konden kijken, maar dan dwingt de realiteit ons om onszelf op andere dingen te richten om simpelweg te overleven.

Bij voortdurend gebrek aan spanning ga ik me zinloos en depressief voelen.

😂 iemand had hier kunnen copy/pasten 😇

Door een ongelooflijke mind vol, ben ik me sinds 2 dagen een beetje aan het verdiepen in mindfullness! 

Geen idee of het wat gaat doen, ofdat het werkt
Maar we gaan ervoor 😊👏

Ik merk de laatste tijd dat ik steeds beter word in vertragen. Terwijl ik altijd een ren en vlieg type was, dat niet rustig kan doen. Ik vind het nu zelfs rete irritant als ik op moet vliegen voor de pakketbezorger, terwijl ik zo lekker rustig aan doe.

En nee mindfulness doe ik dus niet alleen bij de leuke dingen. De kunst is juist om het toe te passen bij de gewone of niet leuke dingen. Zoals mindfull in het moment en met aandacht afwassen of opruimen. Dat lukt mij ook niet altijd even goed, maar ook daar merk ik progressie in. 

het heeft mij heel erg geholpen om lekkerder in mijn vel te zitten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.