Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-12-2021 om 10:12

Ja/ Nee - 24 december

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Vakantie opnemen tussen kerst en oud en nieuw
81 stemmen
57%
43%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-12-2021 om 10:15

Ja, ik ben dit jaar gezellig samen met de kinderen vrij. Heerlijk. 

Ik krijg vakantie. Ben verplicht vakantie te hebben😁

Toen ik nog een doodnormale kantoorbaan had vond ik het altijd wel gezellig om juist tussen kerst en oud en nieuw te werken. En als tiener in de kassen met kerst en op nieuwjaarsdag. 

ik werk in het onderwijs dus ja. maar ook toen ik nog in het bedrijfsleven werkte nam ik ook altijd vrij tussen kerst en oud en nieuw. 

dit jaar wel flink werken aan mijn studie in de vakantie

Ik deed het meestal niet omdat ik m'n vakantiedagen nodig had om 4 weken aansluitend op reis te kunnen. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

24-12-2021 om 10:24

Ja, de gezelligste tijd van het jaar om vrij te zijn, samen met de kinderen. 

Vroeger toen ik nog werkte deed ik dat nooit. Ik werkte wel tussen kerst en oud en nieuw als ik met Carnaval maar een week vrij was..

Dit jaar wel 2 dagen vakantie (+ een dag ouderschapsverlof) en maar een halve dag op vrijdag. Man heeft vandaag zijn laatste werkdag en begint 3 januari bij een nieuwe werkgever. Volgende week hebben we dan lekker wat extra tijd met z'n drieën. We hadden 2 uitjes gepland, maar die gaan nu niet door. Dus ik hoop dat het (redelijk) mooi weer wordt, dan kunnen we naar de speeltuin.
Vorig jaar had ik verlof en man verplicht vakantie.

Daarvoor werkte ik juist graag! Heerlijk rustig op kantoor, vaak (in overleg) de top 2000 aan en we deden altijd een kerstlunch met alle collega's op kantoor. Supergezellig juist!

Ik had me vergist dit jaar. Normaal neem ik de kerstvakantie vrij en ik was er helemaal vanuit gegaan dat die dit jaar van 20/12 tot 03/01 zou zijn. Wie verzint het nu om op de dag voor Kerst de vakantie in te laten gaan?
Nou ja, uiteindelijk liep dat dus anders, en had ik deze week niet een weekje vrij zonder kind thuis De 3e ga ik wel weer werken.

De kinderen zijn om het jaar bij mij, en dit jaar is van mij, dus lekker vakantie!
Als ze bij hun vader zijn, dan werk ik net zo lief.

volgende week alleen een telefoontje van de arbo. Verder bewust geen therapeutische of coachende afspraken. Dus wel soort van vakantie

Voor het eerst dit jaar allemaal vrij tussen kerst en oud & nieuw
Hiervoor hadden we van die onbelangrijke posities die ineens super belangrijk worden als hogere posities vrij willen zijn tussen kerst en oud & nieuw

Ik kijk uit naar 2 weken hangen en niks doen 😊

in cao is zelfs vast gelegd dat er geen vakantie opgenomen mag worden tussen 15 december tm 1 januari. Mag alleen als gehele team toestemming geeft maar dan moet je alsnog met kerst of met oud/nieuw werken omdat anders iemand allebei moet gaan werken 

ik ben altijd leerkracht geweest en dus gewend om veel vrij te hebben. Nu bezig met een carrièreswitch, dus dat gaat een uitdaging worden qua vakanties. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

24-12-2021 om 12:31

Ik heb ook vakantie sinds gister, ik heb geen kinderen maar ik heb het wel even nodig en ik vind het heerlijk, ook met Lockdown. Ik kan erg slecht op mijn kont zitten maar sinds Corona gaat dat een stuk beter, nou ja niet de hele dag op de bank zitten maar wel rustiger aan doen, heerlijk vind ik dat.

erinhanson schreef op 24-12-2021 om 12:28:

ik ben altijd leerkracht geweest en dus gewend om veel vrij te hebben. Nu bezig met een carrièreswitch, dus dat gaat een uitdaging worden qua vakanties.

Welnee, dan merk je dat het begrip vakantie opeens heel anders is. Daarnaast had ik veel minder behoefte aan vakantie in al die andere banen. Dat scheelt weer

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.