Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

23-01-2022 om 17:27

Ja / Nee - 23 januari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke. 

Op de valreep nog vandaag...
Hun huis is verkocht: Mark, Ingrid en kinderen (!) leven straks permanent vanuit een camper
https://www.ad.nl/wonen/hun-huis-is-verkocht-mark-ingrid-en-kinderen-leven-straks-permanent-vanuit-een-camper~accda4a6/

Peiling

Thuis is samenzijn, niet per se een gebouw van steen
38 stemmen
37%
63%
SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

23-01-2022 om 17:28

Voor mij is thuis ook "tijd en ruimte voor mezelf" en dus iets waar ik wel een gebouw van steen voor nodig heb. 

Nee, thuis is je eigen plekje met voldoende privacy. 
Lijkt me echt de hel om met zoveel mensen in zo'n klein hok te moeten zitten. Ook op vakantie zou ik dat niet trekken, laat staan structureel. 

Zonder dat we twee jaar corona hadden gehad zou ik ja stemmen. Met mijn gezin samen zijn in onze niet al te grote rijtjeswoning of op een camping  in onze vouwwagen met bijzettentje is thuis.  Een gehuurd huisje is dan ook thuis. 
Nu ben ik geneigd nee te stemmen. We zien inmiddels te lang te veel op elkaars lip en nu tante corona op visite is bij een van de pubers wordt dat nog even erger.
Denk dat ik zo nee stem.

Nee. Ik zou gillend gek worden als ik non-stop met een heel gezin in een camper zou moeten wonen. En ik denk dat het voor pubers heel gezond is om een plekje voor jezelf te hebben, waar je je kunt terugtrekken, alleen of met vrienden. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

23-01-2022 om 19:48

Nee, ik heb ruimte voor mijzelf nodig en datzelfde geldt ook zeker voor mijn kinderen. Zo op elkaars lip wordt  gegarandeerd drama en ruzie. 

Nee leuk voor een paar weken, maar ik wil ook graag wat tijd voor mezelf en dat lukt niet op 10 vierkante meter met een heel gezin

Met z'n tweeën al gruwelijk laat staan met een gezin.

thuis is voor mij geen samenzijn, al zijn er wel mensen bij wie ik mij heel erg thuis kan voelen, want ik woon alleen en waar ik woon is mijn thuis voor nu.

Bakblik schreef op 23-01-2022 om 17:56:

Zonder dat we twee jaar corona hadden gehad zou ik ja stemmen. Met mijn gezin samen zijn in onze niet al te grote rijtjeswoning of op een camping in onze vouwwagen met bijzettentje is thuis. Een gehuurd huisje is dan ook thuis.
Nu ben ik geneigd nee te stemmen. We zien inmiddels te lang te veel op elkaars lip en nu tante corona op visite is bij een van de pubers wordt dat nog even erger.
Denk dat ik zo nee stem.

Beterschap voor je zoon. Heeft hij er veel last van?

Dochter mag morgen weer naar school. Helaas zijn alle vrienden nog even in quarantaine of positief getest, dus ze staat niet echt te springen.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-01-2022 om 22:15

Neen. Kan het artikel niet lezen maar begrijp wel de strekking. In ons huis heeft ieder ruimtes voor zichzelf waarin ze zich kunnen uiten zonder verantwoording af te leggen aan een ander. Constant rekening moeten houden met een ander lijkt me echt de hel.

Het moet wel van mij zijn, dus niet een vakantiehuisje waar je een weekje resideert ofzo. Dus ik moet het me eigen kunnen maken. 

4 jaar geleden zijn wij geëmigreerd, huis, bedrijf samen. We kunnen prima met elkaar overweg, maar dat is vooral omdat ieder zijn eigen ding doet, terwijl we toch samen zijn. 
Ik moet er echter niet aan denken om met 5 man en hond in zo’n kleine ruimte te leven. Wij zijn meestal met 3 en de honden. Ik heb echt een plekje voor mezelf nodig, nu heeft iedereen zijn eigen plekje, daarom hebben we ook zelden woorden met elkaar.

MMcGonagall schreef op 23-01-2022 om 20:20:

[..]

Beterschap voor je zoon. Heeft hij er veel last van?

Dochter mag morgen weer naar school. Helaas zijn alle vrienden nog even in quarantaine of positief getest, dus ze staat niet echt te springen.

Valt heel erg mee. Meer dan af en toe de neus droog vegen is het niet. Als dit voor maart 2020 aan de hand was ging hij gewoon naar school. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.