Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

23-02-2022 om 07:03

Ja / Nee - 23 februari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Een sapkuur nemen om te ontgiftigen
77 stemmen
4%
96%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

23-02-2022 om 07:05

Nee, ik heb dat nog nooit geprobeerd. Ik hou niet van een overheersend hongergevoel en ik ben bang dat je dat wel hebt, met een sapkuur.

niet_rechts schreef op 23-02-2022 om 07:05:

Nee, ik heb dat nog nooit geprobeerd. Ik hou niet van een overheersend hongergevoel en ik ben bang dat je dat wel hebt, met een sapkuur.

Om die reden heb ik intermitting vasting nooit langer dan 12 uur volgehouden. Van 's avonds tot het tijd was voor mijn ontbijt 😂

Nee, lijkt me afschuwelijk. 
Ik heb intermittent fasting geprobeerd en pas om 12.00 eten, maar dat deed mij ook geen goed, ik kon alleen maar aan eten denken

Later toegevoegd: ik zou het best wel eens willen proberen trouwens.

Nee, lijkt me helemaal niks. Ik vind een smoothie best lekker, maar een paar dagen alleen sap, bouillon en een salade….. Ik vrees dat ik dan alleen maar aan eten kan denken. 

nee, dat is nergens voor nodig. En als je veel fruitsap erbij doet ook nog eens een overdosis suiker.

Nee ontgiften is klinkklare onzin. Als iemand thuis alleen zelf geperste groenten en vruchtensappen drinkt en er geen vermogen aan kwijt is ala. Maar als je een klein vermogen moet betalen voor sapjes en smoothies wordt je opgelicht. Ik vind het kwakzalverij. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

23-02-2022 om 08:40

Rondstruiner schreef op 23-02-2022 om 07:41:

Nee, lijkt me afschuwelijk.
Ik heb intermittent fasting geprobeerd en pas om 12.00 eten, maar dat deed mij ook geen goed, ik kon alleen maar aan eten denken

Later toegevoegd: ik zou het best wel eens willen proberen trouwens.

😂 ik doe nou juist al jarenlang intermittent fasting. Niet voor de lijn ofzo, ik vind ontbijten vreselijk!  De rest van de dag daarentegen eet ik genoeg....

Een sapkuur lijkt me niks. Alleen maar veel te veel suiker drinken, dat kan toch nooit goed zijn. 

Peen schreef op 23-02-2022 om 08:40:

[..]

😂 ik doe nou juist al jarenlang intermittent fasting. Niet voor de lijn ofzo, ik vind ontbijten vreselijk! De rest van de dag daarentegen eet ik genoeg....


Grappig hoe verschillend dat is. Ik heb juist echt ontbijt nodig om op gang te komen.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

23-02-2022 om 08:49

Lollypopje schreef op 23-02-2022 om 08:45:

[..]

Grappig hoe verschillend dat is. Ik heb juist echt ontbijt nodig om op gang te komen.

Dat zeggen veel mensen, grappig inderdaad. Het enige wat ik 's morgens nodig heb ik liters koffie 

Peen schreef op 23-02-2022 om 08:49:

[..]

Dat zeggen veel mensen, grappig inderdaad. Het enige wat ik 's morgens nodig heb ik liters koffie

Dat kan ik dan weer pas als ik al een tijd wakker ben of na mijn ontbijt. Valt niet lekker op mijn nuchtere maag als ik nog niet op gang ben.

Dus eerst ontbijt met thee, uurtje later koffie.

Nee, maar ik doe wel aan intermittend tussen ca. 13 en 20 uur en daar vaart mijn lichaam wel bij. 

Nee het lijkt mij ook niet fijn. 

Er is een paar jaar geleden een aflevering geweest van het programma Broodje Gezond over detox. 
Ersin Kiris ging daarin detoxen, hij was heel sceptisch, maar was naderhand wel positief. Maar zijn gezondheid was eigenlijk iets achteruit gegaan, bleek uit allerlei gemeten waarden voor en na. Het effect is er dus wel, maar mentaal. 

De hele aflevering staat niet meer online helaas, maar dit is een ingekorte versie voor school tv:
Bekijk Broodje Gezond in de klas: Wat is het nut van detoxen? op https://www.npostart.nl/WO_NTR_15051891

Nee, ik heb nog nooit een sapkuur gedaan. Ontbijten doe ik ook nooit dus ik eet ook nooit voor 12 uur.

Ik heb wel 'ns een docu gezien van een Britse man die 3 dagen ging vasten. Hij werd voor het vasten helemaal medisch doorgelicht en daarna weer. Zijn bloedwaarden waren enorm verbeterd!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.