Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-01-2022 om 10:09

Ja / Nee - 22 januari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Uitkijken naar de persco van komende dinsdag
63 stemmen
37%
63%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-01-2022 om 10:10

Ja, heel erg. Ik hoop zo dat de bios en het theater weer opengaan. En liefst ook de horeca. Jullie?

Ik hoop zelf vooral op de restaurants. 

Ja dat hoop ik ook! Zit al heel de week in quarantaine, en ik ben zo toe aan iets leuks..

Ja maar ik heb liever dat ze de broodnodige versoepelingen vandaag al aankondigen. 

Ik ontdek nu pas dat die dinsdag is. Zo erg ben ik er mee bezig 😂

Versoepelingen zullen heel fijn zijn en zeker welkom! 
Maar “uitkijken naar” vind ik een vrij groot woord (of woorden 😁) 

Malibu2 schreef op 22-01-2022 om 10:22:

Ja maar ik heb liever dat ze de broodnodige versoepelingen vandaag al aankondigen.

Het zal ongetwijfeld wel weer uit lekken. Die persco hoef je daarvoor niet te zien. 

En ik reken op versoepelingen voor de horeca en cultuur en dan met fatsoenlijkere openingstijden, bijvoorbeeld tot 22:00. 
Verder verwacht ik een versoepeling van quarantaine regels en dat het onderwijs minder snel klassen naar huis hoeft te sturen.

Over het thuiswerkadvies maak ik me voor mezelf niet zo druk (werkgever staat op kantoor werken toe als je dat zelf wil) maar ik zie wel de negatieve effecten op meerdere vrienden waarvan de werkgevers wel strikt zijn. Maar Rutte had al gezegd dat dat advies zou blijven staan 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

22-01-2022 om 10:30

Ja, gooi de boel maar snel weer open!  Dat hadden ze voor het weekend allang kunnen doen. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

22-01-2022 om 10:31

redbulletje schreef op 22-01-2022 om 10:29:

[..]

Het zal ongetwijfeld wel weer uit lekken. Die persco hoef je daarvoor niet te zien.

Idd, ik kijk de persconferentie echt nooit. 

redbulletje schreef op 22-01-2022 om 10:29:

[..]

Het zal ongetwijfeld wel weer uit lekken. Die persco hoef je daarvoor niet te zien.

Ja, maar waarom wachten op die persco? Geef de horeca en cultuursector de kans om dit weekend weer te openen in plaats van nog langer wachten waardoor de schade nog groter wordt.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-01-2022 om 10:33

Mag alsjeblief het hoger onderwijs weer volledig open, dus zonder de max 75 beperking. Mijn student (rechten) zit nog steeds bijna volledig thuis omdat vrijwel alles hoorcollege is, en het met 100en studenten weken duurt voordat je aan de beurt bent (op achternaam... Da's leuk als je laat in het alfabet zit).

En verder mag wat mij betreft alles open. Eventueel beginnen met tijdbeperking en QR code.

Malibu2 schreef op 22-01-2022 om 10:32:

[..]

Ja, maar waarom wachten op die persco? Geef de horeca en cultuursector de kans om dit weekend weer te openen in plaats van nog langer wachten waardoor de schade nog groter wordt.

Helemaal mee eens. Als burgemeesters nu ns gewoon beloven niet te handhaven tot 22 uur dan kan alles de deuren openen 

Voor dinsdag is toch alles uitgelekt dus ik kijk niet uit naar de persco. Ik hoop wel dat veel weer open gaat met werkbare openingstijden. 

ik vond het de laatste keer wel leuk, met de grafiekjes van Ernst Kuipers. Ben erg benieuwd wat hij gaat maken van bijna 60.000 besmettingen per dag. Ik kijk alleen als het uitkomt, het is een onhandig tijdstip.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.