Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-02-2022 om 07:22

Ja / Nee - 22 februari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Piekeren over zaken die buiten je invloedssfeer liggen (zoals klimaatverandering of de situatie in Oekraïne)
60 stemmen
35%
65%

Nee ik lees bewust weinig nieuws. Als ik pieker gaat het over persoonlijke dingen.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

23-02-2022 om 12:41

rionyriony schreef op 22-02-2022 om 21:28:

[..]

We hebben een heel luxueus leven hier in materieel opzicht. Geen leven is overdreven.

Ik bedoel dat ik depressief wordt en niet meer slaap als ik al het nieuws zou volgen en me overal druk om maak. En dat is dus geen leven vind ik.

Nera schreef op 23-02-2022 om 12:41:

[..]

Ik bedoel dat ik depressief wordt en niet meer slaap als ik al het nieuws zou volgen en me overal druk om maak. En dat is dus geen leven vind ik.

Ah! Dat kan ik me voorstellen. Wij betalen er mensen voor om onze landszaken te behartigen maar deze mensen luisteren weer naar onze opinies. Dus je ontkomt er meestal niet aan om een opinie te hebben.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

23-02-2022 om 17:16

rionyriony schreef op 23-02-2022 om 16:58:

[..]

Ah! Dat kan ik me voorstellen. Wij betalen er mensen voor om onze landszaken te behartigen maar deze mensen luisteren weer naar onze opinies. Dus je ontkomt er meestal niet aan om een opinie te hebben.


Mijn probleem is dat ik vaak meerdere kanten van een onderwerp begrijp. En dat ik dan dus niet weet welk standpunt ik in moet nemen. Dat komt ook doordat ik er moeilijk achter kom wat nou echt waar is en wat niet. Omdat ik nou eenmaal niet overal zelf bij kan zijn. En omdat mensen gewoon liegen, geld is belangrijker dan eerlijkheid.

Al die dingen zorgen voor veel piekeren en dat voorkom ik liever door me er zo min mogelijk mee bezig te houden. Ik stem wel, maar ik merk ook dat politici nooit doen wat ze beloven, dus ik vind niet dat dat nou zo heel veel zoden aan de dijk zet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.