Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-12-2021 om 07:46

Ja / Nee - 22 december

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke

Peiling

Handgeschreven kerstkaarten versturen
69 stemmen
57%
43%

Ja, al zet ik er vaak wel alleen prettige feestdagen in en onze namen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-12-2021 om 07:50

Jarenlang volstonden wij met een "gelukkig nieuw jaar"-appje of -smsje op 1 januari iets na middernacht. Maar toen we vorig jaar december in lockdown zaten, hebben we weer kerstkaarten geschreven, met de hand, met persoonlijke boodschappen. Bij wijze van tijdverdrijf. En ook dit jaar mocht er weinig deze maand, dus de kaarten gingen iets na Sinterklaas weer op de bus. Je moet wat met je tijd. Bovendien zijn er inmiddels best wat vrienden die wel een hart onder de riem kunnen gebruiken als gevolg van langdurige ziekte. Maar ook iedereen met wie het goed gaat, wens ik bewuster dan ooit toe dat hun leven een feestje blijft, om te beginnen komend jaar.

Jazeker, ik vind het leuk om kaartjes te schrijven. Zet er bij bijna iedereen wel iets persoonlijks in.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-12-2021 om 09:17

Ik stuur geen kerstkaarten. Wel regelmatig andere kaarten en die zijn altijd handgeschreven. Vind ik zelf toch net iets persoonlijker dan een webshop kaart met gedrukte tekst.

Ik stuur al 15 jaar geen kerstkaarten meer.

Zeker handgeschreven! Ik zal nooit kerstkaarten online maken en versturen.

Ja, en de enveloppen ook. En binnen fietsafstand brengen we ze ook zelf. 

absoluut maar wel minder dan de afgelopen jaren

Ik heb er ook geschreven. Een paar standaard en een paar als antwoord op die van anderen. Buren krijgen er ook altijd eentje maar die bezorg ik zelf 

Ik schrijf ze niet en ontvang er ook vrijwel geen. Deze traditie lijkt onder mijn generatie wel echt verdwenen. 

alhoewel ik handgeschreven kaartjes leuker vind, verstuur ik mijn kaarten de laatste jaren toch via bijv Greetz. Dus wel met een persoonlijke tekst, alleen niet handgeschreven.

Waarom? Omdat ik het te omslachtig geworden vind, naar een winkel voor een leuke kaart, postzegels kopen en op zoek naar een brievenbus die in de afgelopen jaren steeds meer verdwenen zijn.  

Daarbij stuur ik al zo’n 25 jaar geen Kerstkaarten meer, sowieso geen kaarten bij commerciële gelegenheden. Wél ‘zomaar’ kaartjes en bij (kinder)verjaardagen en overlijden.

Ik stuur al jaren geen kerstkaarten meer, ging me een beetje tegen staan en had er stress van. 
Ik bak elk jaar knieperties, die geef ik met een persoonlijke kerstgroet aan familie, vrienden en mensen die me dierbaar zijn. 

Kerstkaarten maken is super leuk 
En daar hoort een handgeschreven berichtje bij 😊

Nope.
Ik verstuur überhaupt geen kerstkaarten. Met kaarten voor andere gelegenheden ben ik ook heel slecht (helaas). Als ik iets stuur is het eigenlijk altijd via Greetz. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.