Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-01-2022 om 07:02

Ja / Nee - 21 januari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Zijn jou weleens de schellen van de ogen gevallen?
22 stemmen
82%
18%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-01-2022 om 07:08

Uiteraard naar aanleiding van gisteren. Maar ook, bijvoorbeeld, toen bleek dat mijn voorkomende manager, die ik bijzonder integer inschatte en voor wie ik al heel lang werk, recht in mijn gezicht gelogen bleek te hebben alsof het gedrukt stond. Het kostte echt even voor ik besefte dat dat de werkelijkheid was. Vooral omdat zijn leugen, of eigenlijk de daad waarover hij loog, enorme persoonlijke gevolgen had voor een dierbare collega.

ja, toen ik me als kind realiseerde dat mijn ouders niet alles weten en overal het juiste antwoord op hadden. Wat een deceptie 😱 😄

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-01-2022 om 08:47

Wollstonecraft schreef op 21-01-2022 om 08:41:

ja, toen ik me als kind realiseerde dat mijn ouders niet alles weten en overal het juiste antwoord op hadden. Wat een deceptie 😱 😄

niet_rechts schreef op 21-01-2022 om 07:08:

Uiteraard naar aanleiding van gisteren. Maar ook, bijvoorbeeld, toen bleek dat mijn voorkomende manager, die ik bijzonder integer inschatte en voor wie ik al heel lang werk, recht in mijn gezicht gelogen bleek te hebben alsof het gedrukt stond. Het kostte echt even voor ik besefte dat dat de werkelijkheid was. Vooral omdat zijn leugen, of eigenlijk de daad waarover hij loog, enorme persoonlijke gevolgen had voor een dierbare collega.

Ik heb zoiets weleens bij een vriendje gehad. Het was een soort inception ofzo. Bizar was dat. 

Ik denk nu nog weleens, ik heb toen 2x met vage klachten een week in het ziekenhuis gelegen, was het misschien een soort munchausen by proxy-achtig iets? Wellicht gekke gedachte, die ik op geen enkele manier kan hard maken, maar zo was de situatie en dat ík in zo’n situatie zat was ook wel een ‘schellen van de ogen’ moment. 

In de tijd dat ik solliciteerde,  begin jaren 90, keek ik ook trouw iedere week naar Medisch Centrum West. Al die verhoudingen, de verpleging die stiekem uit de pillenpot snoepte, als dorpse jongvolwassene dacht ik dat dat nooit in het echt kon gebeuren. 
Toen kreeg ik een baan in de grote keuken van een ziekenhuis waar iedere dag voor 500 patiënten maaltijden werden gemaakt, plus flink wat maaltijden voor het bedrijfsrestaurant en ook de catering voor directielunches en afscheidsrecepties werd door ons gedaan. 
Echt ik kon geen voorraadkamer binnengaan zonder 2 vozende collega's te storen. De sleutel van de drankenkast hing nooit op zijn plek maar zat altijd in de zak van de chefkok (hij dronk stiekem de halve flessen leeg). Altijd op mijn hoede zijn om geen slachtoffer te worden van seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Medisch Centrum West was niet verzonnen! Dat gebeurde in ieder ziekenhuis op elke afdeling! 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

21-01-2022 om 10:13

Toen ik voor het eerst zelf een stiefzoon had, besefte ik pas hoe vreemd mijn eigen jeugd was. 

Het openlijk blijven liegen/ontkennen en eigenlijk dus gaslighten van Rutte. 

Ja, toen ik net aan het werk ging. Ik was net klaar met mijn studie en had best wel wat faalangst. Had het gevoel dat ik enorm door de mand zou vallen maar kwam er toen achter dat heel veel mensen maar wat doen op basis van gezond verstand (of soms niet..) en dat iedereen fouten maakt. Dat was wel een eyeopener. 

Wollstonecraft schreef op 21-01-2022 om 08:41:

ja, toen ik me als kind realiseerde dat mijn ouders niet alles weten en overal het juiste antwoord op hadden. Wat een deceptie 😱 😄

Dat Sinterklaas niet bestond

redbulletje schreef op 21-01-2022 om 10:29:

Het openlijk blijven liegen/ontkennen en eigenlijk dus gaslighten van Rutte.

En dat hij daar zo makkelijk mee wegkomt.

Lollypopje schreef op 21-01-2022 om 10:49:

[..]

Dat Sinterklaas niet bestond

Ja 🤣

Wollstonecraft schreef op 21-01-2022 om 11:02:

[..]

En dat hij daar zo makkelijk mee wegkomt.

Ja, dat schokt me nog 't meest. 

Hier zijn ook oogschellen afgevallen voor wat betreft de politiek. In mijn geval gaat het dan vooral om lokale bestuurders. Zo'n beetje elke partij is bij mij flink door het ijs gezakt. A zeggen en B doen en echte achterkamertjespolitiek. D66 en GL voorop.. 

Het neppe gedoe op de werkvloer en dat je, om het te overleven, zelf mee moet doen.
Mensen raken om minder overspannen.

En dat iemand die 11 jaar lang heeft gezegd om je te geven je zo erg kan bedriegen.

Zeer onlangs. Ik ben geen fan van Ali B. maar ik dacht echt dat het een aardige knul was. En Marco Borsato vond ik echt wel mooi zingen. Maar dan hebben deze mensen zo'n verrot ego! Waarbij ze zich niet meer afvragen of hun behoefte een ander niet schaadt. Moet alleen maar vervuld worden die drang en het leven van een ander, kwetsbaar persoon telt dan niet meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.