Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-12-2021 om 07:40

Ja / Nee - 21 december

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke

Peiling

Cadeautjes onder de kerstboom leggen
53 stemmen
49%
51%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-12-2021 om 07:43

Ja, ik leg voor iedereen die komt met kerst iets onder de boom, ook voor de familie met wie we al Sinterklaas gevierd hebben. De cadeautjes zijn niet per se luxegoederen zoals sierraden of parfum, maar wel zoveel mogelijk iets dat echt bij iemand past. Iets persoonlijks dus.

We hebben geen boom  dus dat wordt lastig. 

jaaaaaaaaaaa! Met het risico als een dominee te gaan klinken: ik vind het belangrijk dat mijn kinderen ook leren denken “wat vindt de ander leuk?” Dus na de “dit wil ik!”-frenzy van Sinterklaas mogen ze met kerst iets uitzoeken voor elkaar waar die ander heel blij van wordt.

Ik heb ook geen boom maar ik heb mijn volwassen zoon wel een geldbedrag gegeven voor de decembermaand. Dat doe ik al jaren ipv cadeautjes.

Nee dat doen we eigenlijk maar zelden. Als ik iets wil hebben koop ik het.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-12-2021 om 08:27

Dolfje schreef op 21-12-2021 om 08:16:

Nee dat doen we eigenlijk maar zelden. Als ik iets wil hebben koop ik het.

Zo zijn wij thuis ook. En toch, als ik er lang over nadenk kan ik voor iedereen wel iets verzinnen wat diegene niet heeft gekocht, maar wel zou willen. Door het jaar heen houd ik heimelijk notities bij als iemand zich laat ontvallen "dat ook nog wel eens te willen aanschaffen of doen". Als dat in december nog niet is afgevinkt, dan wordt dat mijn cadeau. Ik heb er lol in om mensen te verrassen met een presentje waarvan ze bij het uitpakken zeggen: "Hoe wist jij nou dat ik dit wilde, ik was het zelf helemaal vergeten".

Ja, maar meer omdat ik zo veel sinterklaascadeautjes had. Ik heb er een paar in de kast laten liggen, ander papiertje er omheen en klaar

Ja wij vieren geen Sinterklaas maar doen cadeautjes onder de boom. Met kerst zijn we altijd met z'n allen samen.

Het is traditie in land man, dus gaan er bij ons ook wat cadeautjes onder de boom. Van mij hoeft het niet, ben het vanuit huis niet gewend. Peuter had wel al op de crèche geleerd dat er cadeautjes onder de boom horen 

er.is.maar.1.Pino schreef op 21-12-2021 om 07:51:

jaaaaaaaaaaa! Met het risico als een dominee te gaan klinken: ik vind het belangrijk dat mijn kinderen ook leren denken “wat vindt de ander leuk?” Dus na de “dit wil ik!”-frenzy van Sinterklaas mogen ze met kerst iets uitzoeken voor elkaar waar die ander heel blij van wordt.

Dat denken: wat vindt de ander leuk is toch ook met Sinterklaas? Dus ik snap het niet helemaal geloof ik. 

mijn broertje woont in Engeland en stuurt wat op voor onder de boom en wij vullen dat een beetje aan. Als hij weer met Sinterklaas over mag komen wordt het met Sinterklaas afgegeven en dan ligt er weken lang een pakje onder de boom, wat langzaam meer wordt. 

Het was wel de planning. Alleen wordt het dit jaar een heel stuk soberder dan anders. De beperkingen rond COVID zorgen voor een enorm inkomensverlies. Het was eerst wel op te vangen, maar de rek is er wel wat uit nu. 
Maar goed, het is ook wel weer een lesje realiteitszin voor de kinderen. Ze hebben meer dan genoeg, komen niks te kort en mogen ook wel eens ervaren dat niet alles altijd maar kan. 

Mevrouw75 schreef op 21-12-2021 om 08:39:

[..]

Dat denken: wat vindt de ander leuk is toch ook met Sinterklaas? Dus ik snap het niet helemaal geloof ik.

Ik heb jonge kinderen dus bij ons is Sinterklaas “ik wil dit dit en dit op mijn verlanglijstje” 😉

We vieren alleen Sinterklaas met cadeautjes. Heb de kinderen weleens een paar dagen voor kerst hun favoriete tijdschrift gegeven maar dat leg ik dan niet onder de boom.

Regendrup. schreef op 21-12-2021 om 07:47:

We hebben geen boom dus dat wordt lastig.

Dit, dus.....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.