Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-12-2021 om 07:59

Ja / Nee - 20 december

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Nederlands broodbeleg (hagelslag, muisjes, schuddebuikjes, vruchtenhagel) in huis hebben
101 stemmen
71%
29%

Het valt me op dat pindakaas door veel van jullie onder zoet broodbeleg wordt gerekend maar dat is het niet. Vooral de 100% noten pindakaas is een heel gezond broodbeleg zonder suiker of toegevoegd zout.

Herfstappeltaart schreef op 20-12-2021 om 18:45:

Het valt me op dat pindakaas door veel van jullie onder zoet broodbeleg wordt gerekend maar dat is het niet. Vooral de 100% noten pindakaas is een heel gezond broodbeleg zonder suiker of toegevoegd zout.

Het zal vast heel gezond zijn maar ik krijg altijd een verschrikkelijke vieze plakbek van pindakaas, blèh.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

20-12-2021 om 19:28

Hagelslag en vlokken. Al worden die net zo vaak door de vla als op brood gebruikt.

Moxxie schreef op 20-12-2021 om 19:16:

[..]

Het zal vast heel gezond zijn maar ik krijg altijd een verschrikkelijke vieze plakbek van pindakaas, blèh.

Laagje boter onder doen 😋

Hier altijd vruchtenhagel, pindakaas, chocolade hagelslag en Nutella in huis vooral voor de kids en voor man. Zelf eet ik heel af en toe een beschuitje met pure hagelslag of een vers broodje uit de oven met Nutella. Op brood eet ik vaak kaas (ook hollands toch?) of kipfilet. 

oja vlokken, jumjum, moet ik echt weer een keertje halen!
Ik ben echt van de melkchocolade trouwens maarrrr hagelslag en consorten neem ik altijd puur! En ik hou echt niet van pure chocola, maar op brood vind ik het veel lekkerder dan melk, zo vaag.

En kaas is standaard iedere dag sowieso 😅

ButterCup schreef op 20-12-2021 om 20:20:

oja vlokken, jumjum, moet ik echt weer een keertje halen!
Ik ben echt van de melkchocolade trouwens maarrrr hagelslag en consorten neem ik altijd puur! En ik hou echt niet van pure chocola, maar op brood vind ik het veel lekkerder dan melk, zo vaag.

Nou wat bizar, ik zou dit geschreven kunnen hebben haha! Mensen verklaren me ook echt voor gek als ze dit horen.

Ik krijg trouwens door dit topic ook weer eens zin in schuddenbuikjes. Morgen maar eens kopen, moet dan toch om boodschappen

Schuddebuikjes vind ik echt vies. Net als speculaas op brood. Dat nam mijn moeder vroeger vaak. Hoe verzin je het?

MMcGonagall schreef op 20-12-2021 om 23:37:

Schuddebuikjes vind ik echt vies. Net als speculaas op brood. Dat nam mijn moeder vroeger vaak. Hoe verzin je het?

Omdat het heeeeeeeel lekker is en je niet altijd mensen in de buurt hebt bij wie je de speculaas in de koffie mag dippen 😇😄

Creatief met speculaas 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

21-12-2021 om 09:05

De naam schuddebuikjes vind ik zo afschuwelijk dat ik dat nooit zal kopen. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-12-2021 om 09:35

Wednesday schreef op 21-12-2021 om 09:05:

De naam schuddebuikjes vind ik zo afschuwelijk dat ik dat nooit zal kopen.

Grappig, ik vind het wel lieflijk klinken, alleen de smaak vind ik matig: muffe speculaas. Ik wil die knapperige knakjes voelen bij het eten, daarom team speculaaskoekjes op brood.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

21-12-2021 om 09:43

niet_rechts schreef op 21-12-2021 om 09:35:

[..]

Grappig, ik vind het wel lieflijk klinken, alleen de smaak vind ik matig: muffe speculaas. Ik wil die knapperige knakjes voelen bij het eten, daarom team speculaaskoekjes op brood.


Volgens mij zijn dat soort dingen heel persoonlijk. Toen mijn kinderen nog klein waren, hadden we van die schoonmaakdoekjes: toetenvegers, snoetenpoetsers et cetera. Die namen dekken de lading wel, maar brrrr 

Onder pindakaas doe ik gewoon boter dan plakt het minder. En speculaasjes op brood.....heerlijk! Een lekker zachte boterham met boter en dan knapperige speculaas ertussen, hmmmmm.
Ook een plak ontbijtkoek tussen mijn brood vind ik lekker.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-12-2021 om 11:20

Herfstappeltaart schreef op 21-12-2021 om 10:54:

Onder pindakaas doe ik gewoon boter dan plakt het minder. En speculaasjes op brood.....heerlijk! Een lekker zachte boterham met boter en dan knapperige speculaas ertussen, hmmmmm.
Ook een plak ontbijtkoek tussen mijn brood vind ik lekker.

Oh ja, ontbijtkoek met gember. Zalig!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.