Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

02-12-2021 om 07:26

Ja / Nee - 2 december

Indachtig de ja of nee bij Mattie en Marieke: na weinig bedenktijd jouw ja of nee invullen.

Peiling

TV kijken op het moment dat het programma wordt uitgezonden
73 stemmen
30%
70%

Het journaal en Nieuwsuur of een enkele keer talkshowgezeur kijk ik live.

Series zoals Oogappels, BuZa, Deep Shit en Red Light en bijvoorbeeld detectives kijk ik lekker wanneer ik wil op NLZIET.

Het meeste kijk ik realtime. Ik heb niet het geduld om nog iets uit te gaan kiezen uit lijsten films; ik heb dan het idee dat ik iets anders daarvoor moet missen.

Als ik teveel keus heb dan krijg ik stress. Ik vind het het makkelijkste als iemand de keus voor me maakt of me laat kiezen uit een beperkt assortiment. Als iemand een schaal voor me zet met twee soorten koekjes dan is de kans dat ik daarvan iets pak groter dan dan ik echt ga bedenken dat ik in de keuken iets nog veel lekkerders heb en dat dan ook ga halen.

Nee, niet echt. Ik kijk wel vaak programma's wat op dat moment wordt uitgezonden. Maar mijn concentratie/ energie is nogal laag dus ik zet m dan heel vaak op pauze waardoor ik soms een (half) uur later pas klaar ben met kijken    Ook heb ik bepaalde programma's die ik opneem zodat ik de reclames door kan spoelen als ik dat wil

Hier ook ziggo. Vooral die programma's van rtl die ze hebben uitgesmeerd over 1,5 uur kijken we terug.

Bijna altijd alleen 'life'. En vooral om mezelf gewoon te beschermen. Ik weet hoe ik in  elkaar steek. Het zou mij vreselijk onrustig maken als ik de hele dag/avond tv zou kunnen kijken naar programma's die ik zou willen zien. Constant het gevoel dat er nog iets moet (die serie, dat programma enz enz). En ik weet ook, dat als het programma mij niet meteen boeit, ik direct weer op zoek zou gaan naar weer een ander programma dat ik nog wil zien. Afraffelen dus. Niet de tijd nemen. Onrust. 
Dus ik hou het gewoon zoals ik het gewend ben: 's Avonds kijken naar wat er is. Als er 2 programma's zijn die ik zou willen zien, maak ik gewoon een keuze. En alleen in een heel enkel geval zou ik dat andere programma terug kijken (maar om dat ik dat zo weinig doe, vind ik dat weer een hoop gepruts en gezoek, dus vaak doe ik dat helemaal niet). Om deze reden heb ik ook geen Netflix. Zelfde verhaal.
Mij bevalt het prima zo eigenlijk.

bieb1963 schreef op 02-12-2021 om 16:08:

Bijna altijd alleen 'life'. 

Je kijkt alleen naar het leven? 

Bijna nooit live. Hebben Nl ziet en kijk het meeste later zonder reclame.

Beide dus ja gestemd.

De best bestede 5 euro per maand is de opname functie van de itv kpn. Alles wat ik wil kijken programmeer ik en kijk ik later terug. Zo ontwijk ik de hemeltergend grote hoeveelheid reclame. Een kleine tien minuten per blok is heel gewoon. Ik kan dat skippen door 8 min in te typen en op ffwd te drukken. Een zegen!

Bij de Masked Singer begin ik 45 minuten na 't begin de opname te kijken en ben dan nog gelijk klaar met de uitzending. Kun je nagaan wat 'n shitload aan reclameblokken daar tussendoor komt!

redbulletje schreef op 02-12-2021 om 16:58:

Bij de Masked Singer begin ik 45 minuten na 't begin de opname te kijken en ben dan nog gelijk klaar met de uitzending. Kun je nagaan wat 'n shitload aan reclameblokken daar tussendoor komt!

Eens dat het shit is (als iemand van een andere planeet kwam en dan die reclamefilms zou zien zou hij denken dat dit volkje volkomen seniel en gestoord is) maar ik heb er geen last van want de reclameblokken zorgen voor natuurlijke pauzes waarin je koffie kan gaan zetten, een forumpost bekijken, naar de wc e.d.

rionyriony schreef op 02-12-2021 om 17:05:

[..]

Eens dat het shit is (als iemand van een andere planeet kwam en dan die reclamefilms zou zien zou hij denken dat dit volkje volkomen seniel en gestoord is) maar ik heb er geen last van want de reclameblokken zorgen voor natuurlijke pauzes waarin je koffie kan gaan zetten, een forumpost bekijken, naar de wc e.d.

Je hebt toch geen 45 minuten van de 2 uur nodig om koffie te zetten en te plassen? 

redbulletje schreef op 02-12-2021 om 17:07:

[..]

Je hebt toch geen 45 minuten van de 2 uur nodig om koffie te zetten en te plassen?

Komt het toch wel op neer. Vaak moet ik me zelfs haasten om niet het begin van het vervolg te missen omdat ik van alles gevonden heb wat ik nog even doe.

Op zenders waar geen reclame is zit ik vaak op hete kolen omdat ik nog iets moest doen buiten de kamer.

rionyriony schreef op 02-12-2021 om 17:15:

[..]

Komt het toch wel op neer. Vaak moet ik me zelfs haasten om niet het begin van het vervolg te missen omdat ik van alles gevonden heb wat ik nog even doe.

Op zenders waar geen reclame is zit ik vaak op hete kolen omdat ik nog iets moest doen buiten de kamer.

Die kun je dan toch gewoon live pauzeren? Vind dat de heerlijkheid van de hedendaagse tv dat je tig zenders tegelijk kunt opnemen en dingen even op pauze kan zetten als je net even een telefoontje krijgt. 

Geen last van, ik zet nl ziet op pauze en doe wat ik moet doen en weer verder kijken. Zo ook met Netflix, Videoland en Prime. Man gaat ons abonnement daarom ook veranderen. 
Bij live kijken via nl ziet wel gewoon reclame maar dat doe ik dus bijna nooit. En helemaal niet met dingen als The masked singer etc.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.