Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

02-12-2021 om 07:26

Ja / Nee - 2 december

Indachtig de ja of nee bij Mattie en Marieke: na weinig bedenktijd jouw ja of nee invullen.

Peiling

TV kijken op het moment dat het programma wordt uitgezonden
73 stemmen
30%
70%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

02-12-2021 om 07:29

Wat ik kijk aan beeldmateriaal is nog altijd in hoofdzaak op de tv op het moment dat het wordt uitgezonden, maar ook bij mij (net zoals bij de gemiddelde Nederlander) is dat wel een stuk minder dan vijf jaar geleden. Programma's op de commerciële zenders neem ik op, zodat ik later de reclame kan doorspoelen.

Ik zou ja en nee willen stemmen. Ik probeer het journaal altijd live te kijken maar veel andere dingen via (begin)gemist. Met onze nieuwe mediabox van ziggo kan je ook opnemen en dan meteen gaan kijken,  dat heeft als voordeel dat je van de commerciëlen de reclame wel kan doorspoelen. Sinds we dat ontdekt hebben is iets op rtl of sbs kijken en stuk aangenamer geworden.  Morgenavond beginnen we rond half 9 pas aan de masked singer en zijn we zonder reclame te kijken klaar als het programma afgelopen is. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

02-12-2021 om 07:38

Bakblik schreef op 02-12-2021 om 07:33:

Ik zou ja en nee willen stemmen. Ik probeer het journaal altijd live te kijken maar veel andere dingen via (begin)gemist. Met onze nieuwe mediabox van ziggo kan je ook opnemen en dan meteen gaan kijken, dat heeft als voordeel dat je van de commerciëlen de reclame wel kan doorspoelen. Sinds we dat ontdekt hebben is iets op rtl of sbs kijken en stuk aangenamer geworden. Morgenavond beginnen we rond half 9 pas aan de masked singer en zijn we zonder reclame te kijken klaar als het programma afgelopen is.

Interessante tip! Wij hebben geen Ziggo, maar dit klinkt aanlokkelijk.

Das ongeveer het enige aanlokkelijke aan ziggo hoor. We hebben alles (internet, telefoon, tv) van ziggo en qua internet is het niet helemaal geweldig of zeg maar helemaal niet geweldig. Regelmatige langdurige storingen.  We hadden een lokale provider die het niet gered heeft maar die was echt geweldig en als het eens stoorde dan duurde dat 3 minuten ipv 3 uur.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

02-12-2021 om 08:11

Ik kijk voornamelijk nieuws en actualiteiten. En dat doe ik live, anders is het een beetje mosterd na de maaltijd.
Verder af en toe programma's als wie is de mol, Hunted - meestal live, soms de volgende dag.

Ik kijk het laatste jaar veel minder tv merk ik. Vroeger regelmatig films (ook als ie voor de 30ste keer herhaald werd), maar daar zit inmiddels ook zelden nog iets leuks tussen.

Ik heb geen tv, dus kijk alles terug op NPO Start. 
Zelden tot nooit live, je kunt daar behalve programma's terugkijken, ook de live televisie gewoon even pauzeren of een stukje terug gaan als je ergens later invalt. Heel handig.

Nee, ik weet namelijk nooit wanneer iets op tv is. Had ik als kind al. Viel ik weer voor de zoveelste keer midden in “the never ending story” Ik vond die film altijd prachtig, maar heb hem nog nooit vanaf het begin gezien.
Ik vind het wel fijn dat ik zelf kan bepalen wat ik kijk en wanneer ik het kijk.

Nee, ik denk al jaren niet meer

Ik heb zo'n hekel aan al die reclames

Ja en nee. Ik kijk bijna altijd het journaal. Maar niet zelden staat hier Videoland aan. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

02-12-2021 om 09:31

Ja en nee. De publieke zenders kan ik terugkijken op NPO plus. De rest niet, want ik kan niet opnemen en ik wil niet nog meer abonnementen. 

Nera schreef op 02-12-2021 om 09:31:

Ja en nee. De publieke zenders kan ik terugkijken op NPO plus. De rest niet, want ik kan niet opnemen en ik wil niet nog meer abonnementen.

SBS, Net5 en Veronica kun je eventueel ook terugkijken op Kijk.nl, zonder account aan te maken ofzo. Voor Rtl moet je een account aanmaken, daar heb ik geen zin in, maar je kunt wel zonder abonnement programma's terugkijken online dacht ik.

Het enige wat ik live kijk is de bbc. Dr Who en Brian Cox.

Sorry,  Professor Brian Cox.

Nooit op zenders waar reclame wordt uitgezonden. Dan neem ik op en kijk de volgende dag of begin 30-45 minuten later met kijken.

Op NPO kan 't zijn dat ik rechtstreeks kijk. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

02-12-2021 om 11:50

Nee. Tenzij -- hoe cliche ook -- het nationale elftal speelt.
En de 4-mei-herdenking op de Dam of iets soortgelijks.
Life TV-kijken wat er maar wordt aangeboden doe ik alleen als ik bij mijn moeder ben...

niet_rechts schreef op 02-12-2021 om 07:38:

[..]

Interessante tip! Wij hebben geen Ziggo, maar dit klinkt aanlokkelijk.

Bij kpn kan dat ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.