Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

19-12-2021 om 08:52

Ja / Nee - 19 december

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke

Peiling

Een verjaardagskalender ophangen op de wc
54 stemmen
30%
70%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

19-12-2021 om 08:55

Ik heb er geen, maar zie er wel één hangen bij veel mensen. De bladzijde die voorop hangt, bestudeer ik tijdens het toiletbezoek. Het geeft op een vreemde manier een intiem inkijkje in iemand leven.

Niet meer mijn exemplaar is in de wc pot gevallen en ik voel geen behoefte om hem te vervangen.

niet_rechts schreef op 19-12-2021 om 08:55:

Ik heb er geen, maar zie er wel één hangen bij veel mensen. De bladzijde die voorop hangt, bestudeer ik tijdens het toiletbezoek. Het geeft op een vreemde manier een intiem inkijkje in iemand leven.

Haha precies dit. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-12-2021 om 09:09

Ik vind dit zo'n bizarre gewoonte. Kan iemand me uitleggen waarom je dit zou doen?

Coreopsis schreef op 19-12-2021 om 09:09:

Ik vind dit zo'n bizarre gewoonte. Kan iemand me uitleggen waarom je dit zou doen?

Geheugensteuntje op een plek waar je elke dag komt. Nu misschien niet meer zo nuttig, met social media en telefoon-reminders etc. 

Ja. Maar er staat bijna niks op, ik zie hem zelf allang niet meer hangen en ik ben ook niet degene die hem omdraait - heb even gekeken, tot mijn verbazing hangt hij goed, geen idee wie dat doet 

Typisch Nederlandse gewoonte. Beetje ouderwets inmiddels. Mijn moeder heeft dat, en die is al oud, dus ook namen met een kruis erachter. 

Ik vergeet nooit meer dat mijn niet-Nederlandse vriend mij vroeg: “waarom doen veel Nederlanders dat?” en ik heb er nog steeds geen goed antwoord op. Zoals zo vele vreemde Nederlandse ‘gewoonten’ als vuurwerk bijvoorbeeld.

Hoe is die verjaardagskalender ooit zo wijdverbreid geraakt hier? Zijn er regionale verschillen misschien? Iemand het wel eens in andere landen gezien (bij niet-Nederlanders)?

Ik heb er nog wel 1 hangen op de wc maar ik denk dat ik hem weg ga halen. Het is een eng ding geworden omdat er zo veel mensen op staan die inmiddels overleden zijn.

niet_rechts schreef op 19-12-2021 om 08:55:

Ik heb er geen, maar zie er wel één hangen bij veel mensen. De bladzijde die voorop hangt, bestudeer ik tijdens het toiletbezoek. Het geeft op een vreemde manier een intiem inkijkje in iemand leven.

Nou dit dus. Hahaha! Die van ons is ook ontzettend leeg en al helemaal niet meer up-to-date.

ToetieToover schreef op 19-12-2021 om 09:36:

Typisch Nederlandse gewoonte. Beetje ouderwets inmiddels. Mijn moeder heeft dat, en die is al oud, dus ook namen met een kruis erachter.

Ik vergeet nooit meer dat mijn niet-Nederlandse vriend mij vroeg: “waarom doen veel Nederlanders dat?” en ik heb er nog steeds geen goed antwoord op. Zoals zo vele vreemde Nederlandse ‘gewoonten’ als vuurwerk bijvoorbeeld.

Hoe is die verjaardagskalender ooit zo wijdverbreid geraakt hier? Zijn er regionale verschillen misschien? Iemand het wel eens in andere landen gezien (bij niet-Nederlanders)?

Ik ken het ook uit Duitsland en België (Vlaanderen), dus typisch Nederlands is het niet volgens mij. 

Edit: als je in het Engels zoekt op ‘birthday calendar toilet’ dan krijg je toch wel vooral de vraag waarom Nederlanders dat doen. 

Nee die van mij hangt in de keuken. Ik had het vooral aangeschaft als reminder om kaartjes te sturen, maar alsnog stuur ik geen kaartjes.

Ja, een zelfgemaakte

Nee. Daar heb ik facebook voor
Toch zie ik het nog best veel bij familieleden en cliënten.

Broodjebrie schreef op 19-12-2021 om 10:13:

Nee. Daar heb ik facebook voor
Toch zie ik het nog best veel bij familieleden en cliënten.

Juist! Ik ben ongelooflijk attent dankzij Facebook. 

Jammer dat Facebook geen seintje geeft op m'n eigen trouwdag. Komt mijn man 's avonds van zijn werk met een prachtig boeket, vraag ik waar hij die aan te danken heeft 

yette schreef op 19-12-2021 om 10:48:

[..]

Juist! Ik ben ongelooflijk attent dankzij Facebook.

Jammer dat Facebook geen seintje geeft op m'n eigen trouwdag. Komt mijn man 's avonds van zijn werk met een prachtig boeket, vraag ik waar hij die aan te danken heeft

Haha dat meen je Je zou toch denken dat het eerder andersom is

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.