Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-03-2022 om 07:20

Ja / Nee - 18 maart

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

De schoolfoto's kopen
48 stemmen
83%
17%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-03-2022 om 07:23

Ja, altijd, zelfs als ze niet bijzonder zijn. Het ene jaar wordt er een betere fotograaf ingehuurd dan het andere. Ooit vroeg school een dure, lokale fotograaf en die maakte werkelijk prachtige foto's, maar wel iets duurder dan anders. Dus na protest werd het het jaar daarna weer een goedkopere (minder mooie) serie.

In het begin kochten we ze wel maar op een gegeven moment scande mijn man ze op zijn werk en drukte het af op fotopapier.

watertoren schreef op 18-03-2022 om 07:36:

In het begin kochten we ze wel maar op een gegeven moment scande mijn man ze op zijn werk en drukte het af op fotopapier.

Dat kan toch niet? Hier staat er een rode streep of iets doorheen wat pas weggaat als je hebt betaald.

Ik koop ze wel altijd eigenlijk al verschilt het wel hoe leuk/goed ze zijn

HAHA!wait..what schreef op 18-03-2022 om 07:48:

[..]

Dat kan toch niet? Hier staat er een rode streep of iets doorheen wat pas weggaat als je hebt betaald.

Ik koop ze wel altijd eigenlijk al verschilt het wel hoe leuk/goed ze zijn

Dat was toen nog niet. Mijn zoon is inmiddels 29. 

watertoren schreef op 18-03-2022 om 07:51:

[..]

Dat was toen nog niet. Mijn zoon is inmiddels 29.

Oh haha! Vandaar dat ze dat nu hebben gedaan 

watertoren schreef op 18-03-2022 om 07:36:

In het begin kochten we ze wel maar op een gegeven moment scande mijn man ze op zijn werk en drukte het af op fotopapier.

Lekker kortzichtig. Alsof de fotograaf niet betaald hoeft te worden. 

En daarom nu overal watermerken ed

Nee, hebben er pas 1 jaar op zitten, maar ik herkende mijn kinderen er totaal niet in. Stijf en onnatuurlijk

JtM

JtM

18-03-2022 om 08:01

Zoon zit pas vanaf september op school, maar ja, ik ben zeker van plan om de schoolfoto's te gaan kopen. Lijkt me zo leuk van alle jaren die foto's bij elkaar.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

18-03-2022 om 08:18

ja altijd gedaan 

Ja, maar ik kocht alleen de klassenfoto's. Portretten kan ik beter zelf maken. Die twijfelende of afstandige blik en gemaakte glimlach waarmee mijn kinderen naar een onbekende fotograaf kijken, hoef ik niet aan de muur. 

Ja èn nee dus. 

ReliableGnu63

ReliableGnu63

18-03-2022 om 08:32

Ja, heb ze van mezelf nog steeds liggen. leuk om terug te zien 😂

Als school het zou doen, ja dan wel. Leuk voor later. 

Maar school doet dit niet. Ze maken elk jaar zelf wat foto's. Gemaakt door een moeder die fotograaf. Niet stijf gewoon leuk in de klas of buiten. Kosten niks. We krijgen een linkje met wachtwoord erop en kunnen ze gratis downloaden. 

Ik digitaliseer alle foto's en gooi de papieren weg. Je ziet zelfs meer op een gedigitaliseerde foto dan op het origineel.

De klassenfoto altijd, de portretfoto vaak wel behalve als hij niet mooi was.

Ik heb geen kinderen dus nu niet maar mijn moeder had ze vroeger wel van ons van elk jaar. Ben benieuwd of ze die nog heeft. Zal het eens vragen.
Waarom is dat eigenlijk schoolfoto’s? Heb er nooit over nagedacht maar nu bedenk ik me ineens wat is het nut?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.