Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-12-2021 om 08:21

Ja / Nee - 18 december

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke

Peiling

Dromen van een tiny house
55 stemmen
22%
78%

Ik wil juist een groter huis met aparte kamer voor thuiswerken. Tiny house lijkt me helemaal niks. Als student had ik het denk ik leuk gevonden.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-12-2021 om 08:26

Hoe schattig het er op de plaatjes ook uitziet, het lijkt mij dus echt de hel om te wonen op zo weinig oppervlak en altijd alles meteen te moeten opruimen of weggooien om niet je nek te breken over de zooi. Er hoort natuurlijk ook een hele andere leefstijl bij, wars van luxe en zeer milieuvriendelijk. Ik heb wel bewondering voor mensen die zo zijn. 

O nee, ik heb juist een afkeer van zo'n tiny house maar ik zou sowieso niet kleiner willen gaan wonen. Het huis waarin ik nu woon is erg groot voor in mijn eentje maar stel dat ik een groot bedrag zou winnen bij de postcodeloterij dan zou ik een nog veel groter huis kopen.

Nee, ik houd van ruimte en ik doe dingen die veel ruimte vergen. In zo'n klein huisje moet ik mijn hobby's opgeven, tenzij ik er een tuinhuis naast bouw, die net zo groot is als het huisje zelf. 

Nee, daar ben ik te lomp en onhandig voor. En ik houd van uitgebreid koken. Dus ik heb een ruime keuken en veel opbergruimte nodig.
Met een peuter die graag de hele woonkamer gebruikt om te spelen is het ook niet handig.

En ik zou me opgesloten voelen. 

Als alleenstaande; ja
Als iemand in een relatie of met gezin; nee

Hier staan tiny houses recht tegenover hoge flats. De mensen die in de flats wonen, gebruiken heel wat minder grondoppervlakte per persoon dan de tiny houses, dus daar helpt het niet voor. Verder zien ze er koud uit in deze tijd van het jaar, met veel modder rond de huisjes. Dus ik zou het niet zien zitten.

Nou, eigenlijk woon ik op het moment in een soort van tiny house. Met 3 man op 70 m2. 😊

Verheug me erg op onze grote woning die volgend jaar opgeleverd wordt.

Antwoord is dus: nee! Ruimte is voor mij ook lucht en een eigen plekje om bij te komen van alle prikkels van de dag.

Tijdens een vakantie leuk maar ik kom nu in ons ruime appartement al ruimte tekort.

Auwereel schreef op 18-12-2021 om 08:45:

Hier staan tiny houses recht tegenover hoge flats. De mensen die in de flats wonen, gebruiken heel wat minder grondoppervlakte per persoon dan de tiny houses, dus daar helpt het niet voor. Verder zien ze er koud uit in deze tijd van het jaar, met veel modder rond de huisjes. Dus ik zou het niet zien zitten.

Volgens mij zijn Tiny Houses ook meer gericht op mensen die anders in een (groot) huis gewoond hadden. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

18-12-2021 om 08:59

Ja! Absoluut. Maar met een aantal randvoorwaarden. Mijn studerende kinderen elders onderdak. (Ons huidige huis of zo, dan ga ik wel weg ). En vooral veel ruimte, natuur, eromheen. Geen "gemeenschappelijke grond" zonder een beetje privacy.

Dan zou ik denk ik zeer gelukkig worden van een tiny house. Oftewel: de grootte van een huis boeit me niet zo, de ruimte eromheen wel.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-12-2021 om 09:03

Auwereel schreef op 18-12-2021 om 08:45:

Hier staan tiny houses recht tegenover hoge flats. De mensen die in de flats wonen, gebruiken heel wat minder grondoppervlakte per persoon dan de tiny houses, dus daar helpt het niet voor. Verder zien ze er koud uit in deze tijd van het jaar, met veel modder rond de huisjes. Dus ik zou het niet zien zitten.

Oh, dat klinkt verschrikkelijk. Bij de tiny houses in woonbladen zie je ook nooit dat er een flat tegenover staat. Voordeel is dat je waarschijnlijk wel bent aangesloten op de waterleiding en het riool, maar ik geloof dat dat dan weer indruist tegen de tiny house filosofie. Of verzin ik dat streven naar off-the-grid leven er nu zelf bij?

Het doet me denken aan de huttenbouw, die vakantie-activiteit van vroeger, maar dan wat luxer. Verder nog dicht op elkaar ook, dus een alternatief voor een woonhuis vind ik het niet.

Ja, absoluut. Maar dan wel als de kinderen de deur uit zijn. En zeker niet off-The-grid. 

Nee! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.