Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-01-2022 om 07:00

Ja / Nee - 17 januari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke. 

Peiling

Je dagelijks douchen / goed wassen
90 stemmen
60%
40%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-01-2022 om 07:06

Gisteren stond er een artikel in de Volkskrant over dagelijks douchen (wassen). Dat zou slecht zijn voor je huid en onnodig uit hygiënisch perspectief. Ik heb een vriendin die dit principe al jaren aanhangt en die om de dag, of zelfs om de twee dagen, doucht. Voordat ik wist dat deze filosofie daar achter zat bij haar, had ik al wel geroken dat ze niet altijd even fris was. De horror. Ik geloof best dat dagelijks douchen niet werkelijk nodig is, en ook dat je huid er droog van wordt, maar ik stap toch echt dagelijks onder de douche. En verplicht mijn kinderen er ook toe.

ja hoor, elke ochtend onder de douche. En soms 2 keer als het bv echt warm weer is of ik anders gezweet heb. 

Ik douche ook dagelijks en met warm weer 2 keer per dag. Je kunt het inderdaad wel ruiken als mensen niet dagelijks douchen.

Ja, ik heb paarden en bij paarden word je vies. Ik douche ook altijd 's avonds want ik wil niet met mijn straatvuil in mijn schone bed. Mijn man had (in de oudheid, voor hij mij kende) een voorkeur voor 's ochtends douchen, maar ook hij mag niet vies in mijn schone bed, dus pech voor hem 😉.

Ik heb nee gestemd omdat er hier toch nog weleens een dag tussendoor glipt. Maar ik douche zeker niet dagelijks, dat trekt mijn huid niet. Op die dagen was ik me dus meestal wel aan de wastafel, maar zoals gezegd, er glipt wel eens een dag tussendoor.

Ik heb nee gestemd. Mijn huid trekt dat zeker in de winter niet. Deze wordt droog en gaat jeuken. 
Ik douche om de dag. Tenzij ik heb gesport, enorm gezweet, gezwommen in natuurwater of m’n haar vies voelt. 
Ik doe een kattenwasje in de ochtend/avond. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-01-2022 om 07:38

Dqgelijks douchen is, zeker in de winter, funest voor mijn exceemhuid.
Uiteraard was ik me wel dagelijks aan de wastafel.

Geur heeft niets te maken met weinig of vaak douchen. Wel met hormonen (pubers stinken 10 minuten na het douchen vaak al weer), slechte hygiëne (alleen een plets water in je gezicht), of gewoon pech (de een heeft sterk ruikend zweet, de ander ruikt na een dag zwaar werk nog fris).

Om de dag onder de (regen)douche om m’n haar te wassen. De andere dag alleen even afspoelen met de handdouche. 

Ik douche dagelijks, omdat ik dat lekker vind. Nodig is het niet perse. Man slaat wel eens een dagje over een dat ruik je echt niet.  Toen de kinderen nog iedere dag 10km naar school fietsten en weer terug gingen die ook dagelijks onder de douche. Oudste gaat nu met ov naar de opleiding en slaat weleens een dagje over.  Jongste (een zoon) gaat iedere dag een nog zijn er momenten dat hij niet fris ruikt. 
Dagelijks douchen zegt niet zoveel over hoe "fris" je bent. Bij pubers is er door de hormonen en zo niet tegenop te douchen. 

erinhanson schreef op 17-01-2022 om 07:36:

Ik heb nee gestemd. Mijn huid trekt dat zeker in de winter niet. Deze wordt droog en gaat jeuken.
Ik douche om de dag. Tenzij ik heb gesport, enorm gezweet, gezwommen in natuurwater of m’n haar vies voelt.
Ik doe een kattenwasje in de ochtend/avond.

Je likt jezelf schoon dan? 

Ik douche vrijwel dagelijks. Heeeel soms red ik het niet qua tijd, maar dan ga ik in de ochtend meteen. Het zal vast niet nodig zijn, maar ik vind het wel lekker gewoon. Haren wassen doe ik 2 keer per week. 

Ja.

Ik was wel al jaren niet meer elke dag mijn haar, maar niet elke dag douchen gaat me te ver.

Ik zweet snel, maar douche daarbij ook gewoon elke ochtend omdat ik me anders niet fris/wakker voel.

ik douche regelmatig een dag niet, mijn huid is erg droog met eczeem en ik douche erg kort. Mijn hoofdhuid is eindelijk weer wat rustiger,haren wassen elke dag is niet echt fijn voor mijn huid. 
Meestal probeer ik de ene dag ochtend,de volgende dag avond en dan een dag niet,gewoon wassen en dan weer ochtend.

Nee, als ik de deur niet uithoef dan sla ik het wel eens over. Of als ik de avond ervoor gedoucht heb bijvoorbeeld. 
Maar soms ook wel eens 2x per dag. 

Nee echt niet elke dag. Vind het totaal onnodig. Mijn huid vindt dat ook niet fijn. En het kost gigantisch veel water. 
De dag dat ik niet douche gebruik ik een washandje bij de wastafel. Wordt je ook fris van hoor. 
Ik snap echt wel dat mensen het in de zomer heel fijn vinden om elke dag te douchen maar 2x vind ik echt zwaar overdreven. Dat kan prima 1x aan de wastafel en 1x onder de douche. In de zomer hebben we vaak al water te kort. 

Zonder douche krijg ik juist uitslag. Ik hou ook van lang en heet douchen. Dat is echt m'n wellnessmomentje van de dag. Ik douche na inspanning, dus nadat ik gewandeld, gezwommen of in de tuin gewerkt heb. Dan kan ik daarna in schone kleren bankhangen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.