Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

16-01-2022 om 08:56

Ja / Nee - 16 januari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Uitslapen op je vrije dag
59 stemmen
76%
24%

Ja, ik sta wel later op wanneer ik vrij ben
meestal tussen 8-9 uur.
En wanneer het laat is gewonden dan vaak ongeveer 10 uur.
Doordeweeks sta ik nu vaak 700 uur op 
Daarom heb ik ja gestemd.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

16-01-2022 om 08:59

Ja, heerlijk. En met dat thuiswerken, nu al twee jaar, sta ik ook gerust pas om kwart voor 8 's ochtends op. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-01-2022 om 09:01

Nee. Ik ben altijd tussen 6 en 7 wakker en sta kort daarna op. Dat is ook op werkdagen ruim op tijd voor mijn werk. Als ik veel langer blijft liggen krijg ik hoofdpijn.

Wel blijf ik op vrije dagen lang in pyjama/joggingbroek rondlopen.

Nee, ben een ochtendmens, en sta in principe altijd tussen 6 en 7 op. Uiterlijk 07.30, dat is laat voor mij. Als ik langer doorslaap krijg ik soms hoofdpijn en kan ik soms ook somber wakker worden. Dus dat doe ik al jaren niet meer. Ga het liefst op tijd naar bed, ook in het weekend.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

16-01-2022 om 09:19

Ik ben een ochtendmens, ook ik sta idd wel later op dan wanneer ik werken moet, 7,30 was het vanmorgen. (maar ik zit nog in pyama hoor, het is zondag  )

Ik zou wel willen uitslapen op zondag, maar met een peuter die vanmorgen om half 7 wakker was lukte dat niet echt. Man en ik spreken wel af wie wanneer mag blijven liggen, maar in de praktijk word ik ook wakker als het zijn beurt is om op te staan. Dan sta ik toch vaak ook op. Als straks de dansles weer begint moet ik ook weer op zaterdag mijn wekker zetten en peuter zwemmen weer open gaat ook op zondag.

Ik kijk uit naar de tijd dat ze zelf naar beneden kan en een boterham kan smeren. 

Ik werk niet dus ik slaap elke dag zolang ik wil. Ik zet alleen een wekker als ik ergens op tijd naar toe moet. 

Echt wel. Doordeweeks sta ik rond 7.30 op, en als ik niet in beeld hoef, ga ik pas later douchen. In het weekend rond 09.30-10.00 uur.

Door de week ben ik om 6.45 uur van bed.
In het weekend is het vaak ergens tussen 8 en 9 uur.
Hangt wel wat van het seizoen af, in de winter lig ik graag wat langer in bed.
In de zomer en vooral als het heel warm is, half 8, uiterlijk 8 uur.

Ik heb nee gestemd omdat ik wel bijna altijd heel vroeg wakker ben. Maar dat wil niet zeggen dat ik opsta. Is t dan een ja😜
Vandaag was uitzondering. Was pas om 9 uur uit gesoest. Dat is een uitzondering. Mag best vaker hoor lijf!

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

16-01-2022 om 10:06

Knutselkei schreef op 16-01-2022 om 10:01:

Ik heb nee gestemd omdat ik wel bijna altijd heel vroeg wakker ben. Maar dat wil niet zeggen dat ik opsta. Is t dan een ja😜
Vandaag was uitzondering. Was pas om 9 uur uit gesoest. Dat is een uitzondering. Mag best vaker hoor lijf!

Ik vind het een ja 

als ik aan het werk moet, dan ga ik om 6.30 van bed. Als ik vrij ben wil ik wel langer slapen en dat lukt ook wel, maar vaak toch om 7.30 uur van bed. En dan zou ik best langer willen slapen, maar dat lukt niet. 

Sinds corona hoeft de wekker van partner niet meer standaard om 6.30. Geen reistijd dus 7.30 is vroeg genoeg om in 8.30 aan de slag te gaan. 
Heel langzaam begin ik het uitslapen te leren. 
Vanochtend pas om 8.15 voor de eerste keer op de wekker gekeken. 
Ik was standaard vroeg wakker sinds we kinderen hebben meestal zo 6.30.
Pubers vinden het niet zo leuk als ik dan al ga stommelen door het huis. 
Ik ben er blij mee dat het eindelijk weer een beetje lukt om met de rest me te slapen. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

16-01-2022 om 10:48

Bakblik schreef op 16-01-2022 om 10:21:

Sinds corona hoeft de wekker van partner niet meer standaard om 6.30. Geen reistijd dus 7.30 is vroeg genoeg om in 8.30 aan de slag te gaan.
Heel langzaam begin ik het uitslapen te leren.
Vanochtend pas om 8.15 voor de eerste keer op de wekker gekeken.
Ik was standaard vroeg wakker sinds we kinderen hebben meestal zo 6.30.
Pubers vinden het niet zo leuk als ik dan al ga stommelen door het huis.
Ik ben er blij mee dat het eindelijk weer een beetje lukt om met de rest me te slapen.

Ik ben geen ochtendmens, mijn man niet en de kinderen (dus) ook niet, al wordt geen enkel kind met een handig bioritme geboren, want in de buik zijn ze met name in de nacht actief. Bij het aanwennen van een handig bioritme gingen wij echt voor uitslaap-baby's. Dus na de vroege voeding weer lekker onder de wol en om half 9 praten we verder. Dat is zo goed gelukt dat het iedereen nog altijd de grootste moeite kost om op tijd op school te zijn. 

Ja graag!
Mijn vriendinnen met kinderen zeggen dat ze gewend zijn om vroeg op te staan omdat de kinderen altijd vroeg wakker zijn. 
Nou, ik dus niet. Als ik de kans heb slaap ik wel tot 10.00u of 10.30u. Maar ja, dat gaat dus bijna nooit, zeker nu het competities en de zwemlessen ook weer starten, dus helaas ook op zaterdag en zondag staan we voor 8u naast ons bed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.