Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

14-03-2022 om 06:52

Ja / Nee - 14 maart

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Drie zoenen bij begroeting
80 stemmen
18%
83%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

14-03-2022 om 06:54

Afgelopen week twee verjaardagen bezocht en gemerkt dat ze weer terug zijn. En met alle ellende in de wereld, voelde het nog wel oud en vertrouwd ook. Voor mij dus een ja.

Nee! Oh jakkes bah alle aftershaves die aan je blijven plakken de hele dag brrrr. Of lippenstift op je wang. Ik houd nogal van mijn persoonlijke ruimte en gebruik mijn “aikido-arm” om afstand te houden, een hand kunnen ze weer krijgen en mijn intimi een knuffel maar geen zoenen. Er zijn erbij die de derde kus pardoes op je mond geven. Ik ben he-le-maal klaar met dat gekus. 

Bij familie en vrienden mag het van mij wel weer terugkomen, of een knuffel. 

Nou, niet bij elke begroeting, dat deed ik anders ook niet. Maar wel met verjaardagen of iemand die ik heel lang niet gezien heb. 

Nee, het liefst niet eigenlijk alleen bij directe familie. 

Nee, ik hou dat nog even af. Alleen bij 4 hele goede vrienden zijn we dat blijven doen maar verder niet. Nu heb ik regelmatig een koortslip dus dat is al een goed excuus 

Ja hoor, maar niet met Jan en Alleman. Op een verjaardag zwaai ik bij binnenkomst even naar de hele kring: 'Hallo allemaal'! Dan ga ik niet iedereen af. Maar dat deed ik de laatste 10-15 jaar sowieso al zo. 

Neeeeee , ik heb daar zo'n hekel aan. Echt idioot dat tijdens corona uit alle enquêtes bleek dat veel mensen dit niet missen, maar zich door de kleine groep die het wel wil eigenlijk liet dwingen.

Ik geef nu alleen familie bij felicitaties nog drie zoenen, en verder gewoon niet. Vriendinnen krijgen een knuffel met of zonder kus, niet dat spastische rare gezoen half in de lucht. Verder niemand, ik ga er niet meer aan meedoen.

Ik ga er ook niet meer aan meedoen.  En hand kan je krijgen, familie een knuffel op hoogtij dagen maar verder niet. 
In mijn schoonfamilie was het altijd hand en 3 kussen bij binnenkomst en vertrek, op een verjaardag wil ik dat best doen maar niet meer als we even gaan mantelzorgen/ koffie drinken. Dan is net worden begroeten ook prima.  Dat wilde ik voor corona al maar dat werd niet getolereerd. Na een wenperiode van 2 jaar hebben ze het nu maar te accepteren. 

Heb ik altijd afschuwelijk gevonden, die rare ongemakkelijke luchtkussen waarbij je als brildrager ook nog even op moet letten dat je niet tegen de bril van een ander aankletst. En het gekke is, mijn naaste omgeving wist dat wel, dus die deden het niet. Sta je uit beleefdheid ook nog alleen de mensen die je amper kent te zoenen. Nee, echt niet meer!

Ik vind het er trouwens ook wel vanaf hangen hoe vaak je elkaar ziet. Vanwege de afstand, zit er hier bij familie en vrienden vaak máánden tussen. Da's toch anders dan wanneer je elke week of twee weken bij elkaar over de vloer komt.

Nee. Niet voor Corona, natuurlijk niet tijdens Corona, dus ook niet erna.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-03-2022 om 08:31

Nee. Ik vond het vóór corona al een vreselijke gewoonte, en vond dat een prettig bijeffect van de maatregelen. Ik doe het niet meer. Alleen zeer dierbaren krijgen een knuffel en eventueel 1 zoen. De rest krijgt een aanraakloze begroeting.

Ik heb het altijd afschuwelijk gevonden, met verjaardagen ook mensen te zoenen die je amper kent. Voor corona was het normaal in Frankrijk om elke keer als je een bekende tegen komt 2 zoenen te geven. Dat mis ik ook zeker niet. Als het terugkomt dan alleen bij mensen die echt belangrijk voor mij zijn. 

Ik heb geen enkel probleem met 3 zoenen behalve met mannen met een baard. Die hou ik op afstand want ik vind dat echt vies.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.