Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

14-01-2022 om 07:16

Ja / Nee - 14 januari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke. 

Peiling

Winkelen op afspraak
74 stemmen
35%
65%

ja, als ik iets nodig heb.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

14-01-2022 om 07:21

Vorig jaar was dat op een bepaald punt mogelijk en misschien dus binnenkort weer. Ik was fan van winkelen op afspraak. Een tijdspanne kiezen bij de kledingwinkel en aansluitend één bij een schoenwinkel. En dan in de kledingwinkel goed rond kunnen kijken en daarna geen rij bij de pashokjes. De verkopers die komen adviseren. Door naar de schoenwinkel waar er ook tijd is om je goed te adviseren. En dan een paar honderd euro lichter, heel blij, weer naar huis. Ik verheug me erop!

Nee, vorige keer ook niet gedaan. Te veel gedoe.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-01-2022 om 07:46

Liever niet natuurlijk, maar als tijdelijke tussenoplossing is het prima. Al denk ik niet dat ik er voorlopig gebruik van zal maken (niets nodig).

ja, als ik wat nodig ben, dan plan ik wel in. Liever niet, maar goed

Nee, want dan voel ik me ongemakkelijk als ik niks naar mijn zin kan vinden. Zolang het nog op afspraak is bestel ik wel online.

Liever niet, maar ik vind het wel een goede tussenoplossing.

Ik woon in een wat kleiner plaats de winkels zijn buiten het weekend nooit zo druk. Bij de vorige winkelen op afspraak periode liep ik gewoon door het centrum en als het rustig was maakte ik een "afspraak" om direct te winkelen. Werkte erg goed misschien niet helemaal volgens de regels maar ik heb nooit in een winkel gestaan met te veel klanten.
Ik ga zeker weer winkelen op afspraak om onze locale ondernemers te steunen.

Ja hoor, meteen. Ik was vorig jaar ook fan. Met 2 mensen tegelijk naar de boutique hier in het dorp en dan goed geholpen worden, geweldig. Tien minuten naar de Blokker voor nieuwe soepkommen dat ga ik meteen afspreken. Dat soep uit een bord eten ben ik wel zat nu na 3 weken.

Ik heb nee gestemd omdat ik niks nodig heb. Hoewel ik de lokalen ondernemers graag steun, ga ik geen spullen kopen om te kopen. Hooguit maak ik een uitzondering voor de boekhandel.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

14-01-2022 om 09:01

Ik ben wel benieuwd hoe winkelen op afspraak voor ondernemers is. Aan de ene kant verlies je omzet door misgelopen spontane aankopen. Aan de andere kant mis je diefstal, want het is overzichtelijk wie er in de winkel is en bovendien is niemand er anoniem.

Mijn dochter en ik houden erg van kleding winkelen en kopen echt veel als we bijvoorbeeld op strooptocht zijn voor een nieuwe lente collectie. Door de rust, de vorige keer bij winkelen op afspraak, was er tijd voor het winkelpersoneel om ons te helpen en werden zij ook enthousiast.

Ik heb nee gestemd,  heb er vorig jaar 1 keer gebruik van gemaakt bij Intratuin, maar ik wacht nu wel tot ze normaal open gaan. Dacht dat veel winkels sowieso vanaf dit weekend gaan muiten. Ik geef ze groot gelijk! 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

14-01-2022 om 09:21

Nee. 
Ik heb het vorige keer wel 1 keer gedaan,  omdat ik dringend spullen nodig had van de bouwmarkt, maar voor andere winkels vind ik het niet prettig. 

Nee, ik heb niks nodig wat ik niet online kan bestellen en ik vind het een hoop gedoe.

Vorig jaar 1x gedaan om nieuwe planten voor buiten te kopen. In de winkel vond ik het prima, lekker rustig. Maar het maken van een afspraak, op tijd komen (niet heel makkelijk met een toen nog baby), controle en dus rij bij de ingang en tijdsdruk om er weer uitgeschopt te worden, vond ik helemaal niks. Het op tijd komen zou nu wel een stuk makkelijker zijn, maar ik pas.

Ja als ik iets nodig heb. Funshoppen deed ik al nooit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.