Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ja/nee 13-09-2023 Stamppot in de zomer?

Peiling

Stamppot in de zomer?
97 stemmen
79%
21%

Ik kan er best zin in hebben in de zomer, en als ik er zin in heb dan eet ik het ook, ook al is het zomer. Maar niet bij hoogzomer, dan is het en te heet binnen om te koken en ik heb dan vaak weinig trek. 

Geen mens eet hier stamppot in België, dus al zeker niet in de zomer.

Op zich ben ik er niet op tegen, zeker niet op een druilerige zomerdag, maar 's zomers komt het niet in mij op om het klaar te maken 

ja, maar ligt eraan welke. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 13-09-2023 om 08:42:

Nee, ik heb heel duidelijk zomer en winter gerechten en ook wel veel wat ik het hele jaar door eet. Ik zal ook in de winter geen koude pastasalade of salade nicoise op tafel zetten.
Ik krijg nog de rillingen als ik aan vroeger denk dat we bij 30+ graden gewoon gekookte aardappelen, bloemkool met een sausje en gehaktballen moesten eten. Op de camping in Frankrijk ook

Mijn huisgenoten smúllen van bloemkool in de zomer. Bloemkool is ook gewoon een zomergerecht. Aka, de bloemkool komt vanaf de zomer van het land. 

Mag iedereen lekker zelf weten. Ik heb wel eens appelflappen staan bakken in juli. Omdat ik daar verschrikkelijk veel trek in had. (Ok, ik was zwanger  ) Viel nog niet mee om aan goudreinetten te komen. 

Herfstappeltaart schreef op 13-09-2023 om 15:16:

Ja hoor lekker. Vanavond eten wij een spinazie-stamppotje.

Die is hier ook favoriet. 

oudmaarnognietkoud schreef op 13-09-2023 om 20:12:

Mag iedereen lekker zelf weten. Ik heb wel eens appelflappen staan bakken in juli. Omdat ik daar verschrikkelijk veel trek in had. (Ok, ik was zwanger ) Viel nog niet mee om aan goudreinetten te komen.

Ik heb ze vanmorgen gebakken, met Elstar

Marty1984 schreef op 13-09-2023 om 18:24:

Geen mens eet hier stamppot in België, dus al zeker niet in de zomer.

Hoezo niemand?  Ik ben gek op stamppot.Lekker, mjam!  Vanavond een lekkere stamppot gegeten van aardappelen, wortelen en ajuin. En ja, ik woon ook in België.

Als stamppot er hier in ging, zou ik het zeker ook 's zomers maken. Geen enkele moeite mee.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

14-09-2023 om 09:25

Ik eet vrijwel geen stamppot in de zomer (alhoewel ik ineens zin krijg in een spinaziestamppotje, met zongedroogde tomaten  ) maar waarom niet, lekker doen als je er trek in hebt..

Uitsluitend in buffetvorm. 

kenfan schreef op 14-09-2023 om 10:59:

Uitsluitend in buffetvorm.

Da's alleen met kerst, dat telt niet in de zomer!

Ik heb trouwens bij mijn Vlaamse vrienden regelmatig stoemp gegeten. Dus naast Zwaankip zijn er dus nog zeker 8 Vlaamse ingezetenen die stamppot eten 😉

Natuurlijk eten belgen dat ook, alleen heet het bij ons 'stoemp'.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.