Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ja/nee 13-09-2023 Stamppot in de zomer?

Bedoeling van dit doorgeef topic:

Geef in een bericht aan of je voor ja of nee kiest en vertel waarom je daarvoor kiest. En geef je keuze aan in de peiling.

Ben je de eerste in dit topic die reageert, of de eerste na de topic opener, dan bedenk je een nieuwe stelling/woord, bijvoorbeeld : Botox ja of nee?

Deze stelling plaats je de volgende dag, het liefst in de ochtend, in een nieuw topic. Degene die daar weer als eerste reageert opent de dag erop weer een nieuw ja/nee topic. Enzovoort.

Je plaatst het topic in huiskamer. Je zet in de titel: Ja/nee met de datum en de stelling/het woord. Vervolgens maak je een peiling aan waar je bij de peilingvraag de stelling/het woord zet. En bij de peilingopties de opties ja en nee. En het max aantal antwoorden 1. Kopieer tot slot deze hele tekst en plaats deze in je bericht, zodat voor iedereen die nieuw instapt duidelijk is wat de bedoeling is.

Peiling

Stamppot in de zomer?
97 stemmen
79%
21%

Vf_Watervrouw

Vf_Watervrouw

13-09-2023 om 07:59 Topicstarter

Deze vraag kwam voorbij toen het enkele dagen geleden nog zeer zomers weer was.  (Metereologisch is het nu herfst, astronomisch nog niet aldus Wikipedia)

Ik heb wel eens hutspot gegeten in juli/augustus en op het zuidelijk halfrond in februari, dus ook zomertijd. 
Heb nu erwtensoep in huis, dus ook dat wintergerecht kan bij mij het hele jaar door.

Maar in de zomer is het dan wel een zuurkool- of andijviestamppot. Boerenkool is bij ons wel meer voor de herfst/winter.

Ja maar wel andere dan in de winter. In de zomer met andijvie, paprika en geitenkaas of bietjes, zoet zure uitjes en hamblokjes. 

Ja lekker, rucolastamppot! Was alleen niet heel blij toen dochter het vorige week met 30+ graden bestelde. Het eten vind ik prima, het maken iets minder met die dampende pan op het fornuis

Jahoor! In de zomer vooral andijvie- of bieten stamppot. Als het echt heel warm weer is heb ik er alleen geen zin in. En op vakantie ook niet (want dan moet ik een aardappelstamper meeslepen).

Hier een peuter die het goed doet op stamppot. Wij hebben dus verschillende stamppotten gegeten deze zomer. 

Nee. Ik ben geen grote fan van stamppotten, en in de zomer al helemaal niet. 

ja hoor als ik ergens trek in heb eet ik het gewoon jaargetijde maakt me dan niet uit. 
Alleen als het zo heet is kook ik het liefst of buiten of iets dat heel kort op moet. 

Ik eet niet veel stamppotten, maar eet ze gerust in de zomer als ik er trek in heb. Erwtensoep ook.

Niet vaak naar toevallig gister gegeten, stampot rode kool. De kinderen zijn er gek op.

Nee, ik heb heel duidelijk zomer en winter gerechten en ook wel veel wat ik het hele jaar door eet. Ik zal ook in de winter geen koude pastasalade of salade nicoise op tafel zetten. 
Ik krijg nog de rillingen als ik aan vroeger denk dat we bij 30+ graden gewoon gekookte aardappelen,  bloemkool met een sausje en gehaktballen moesten eten. Op de camping in Frankrijk ook

Zomerse stamppotten kunnen inderdaad prima vind ik: andijvie, rucola, jonge spinazie, tuinbonen, etc. 
Zomergroenten genoeg die zich lenen voor stamppot. 

Ja, ik heb vorige week nog stamppot rauwe andijvie op.

Ja, maar ook hier niet allemaal. Andijvie stamppot en hutspot eten we jaarrrond. Alleen niet als het echt heel warm is, zoals afgelopen week. Koken levert dan een binnentemperatuur op van 30 graden, dus laat dan maar.

Boerenkool stamppot alleen in de winter. We maken het alleen eigen boerenkool dus dat heeft er ook wel mee te maken. Toch denk ik niet dat ik in de zomer boerenkool zou maken als ik een vergeten zak tegen kom in de vriezer....
 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 13-09-2023 om 08:42:

Nee, ik heb heel duidelijk zomer en winter gerechten en ook wel veel wat ik het hele jaar door eet. Ik zal ook in de winter geen koude pastasalade of salade nicoise op tafel zetten.
Ik krijg nog de rillingen als ik aan vroeger denk dat we bij 30+ graden gewoon gekookte aardappelen, bloemkool met een sausje en gehaktballen moesten eten. Op de camping in Frankrijk ook

Bah ja, dat soort dingen moesten wij ook eten in de zomer op de camping. Zomer, winter, locatie....het was altijd hetzelfde. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.