Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

12-12-2021 om 09:38

Ja / Nee - 12 december

Indachtig de ja of nee bij Mattie en Marieke: na weinig bedenktijd jouw ja of nee invullen.

Peiling

De vaat afspoelen voor het de vaatwasser in gaat
80 stemmen
39%
61%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

12-12-2021 om 09:40

Ik vind het gemak van de vaatwasser nou juist dat ik geen werk heb aan de vaat, dus nee. Ik kwak alles er zonder voorspoelen in, ook pannen.

niet_rechts schreef op 12-12-2021 om 09:40:

Ik vind het gemak van de vaatwasser nou juist dat ik geen werk heb aan de vaat, dus nee. Ik kwak alles er zonder voorspoelen in, ook pannen.

Ik ook.

Al moet ik zeggen dat onze vaatwasser nu wat ouders is en niet altijd meer helemaal schoon wast ik wat meer voor spoel. 

Maar in maart komt onze nieuwe keuken met nieuwe vaatwasser en die keukenman gisteren zei ook nog dat hij nooit voorspoelde.

Helaas werkt onze vaatwasser niet meer zo goed dat ik het zonder afspoelen schoon krijg.

Een goed leeggegeten bord of pan zet ik er zo in, maar als er nog een laagje saus in zit dan spoel ik dat toch echt eerst af. Bovendien draai ik mijn vaatwasser maar 1 a 2 keer per week, omdat ik in m'n uppie nu eenmaal niet zoveel vaat heb. Dan zou het een week staan te schimmelen. 

Ik ben de ja stemmer. Dingen met zetmeel spel ik altijd voor.  De pan van de stamppot, en de bijbehorende borden.  Veel ontkliek ik met een ikea pannenlikker, zodat de restjes saus enzo niet mee de vaatwasser ingaan. Maar aktes zo erin zetten dat werkt hier niet. 
Ontbijt en lunchservies vaak wel 

Edit: O en als hij niet aan moet na de warme maaltijd spel ik ook wat meer voor. Vis eten en dan een nacht laten staan, het ontbijt erbij en dan pas aan dat trekt mijn maag niet in de ochtend🤮

Gisteren was hij ook niet vol na de avondmaaltijd, wil ik net het ontbijt erbij zetten,  KNOFLOOKALARM. Had ik ook even moeten spoelen.

Ik merk dat ik bepaalde dingen echt moet voorspoelen, omdat anders mijn glazen niet schoon worden. Als ik iets met aardappels heb gemaakt, puree of stamppot, blijft dat zetmeel van de aardappels in mijn glazen zitten. Heel irritant 🙁. En nu mijn pannen wat ouder worden en de antiaanbaklaag niet meer helemaal goed is spoel ik ook die voor. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

12-12-2021 om 09:59

Regendrup. schreef op 12-12-2021 om 09:54:

Helaas werkt onze vaatwasser niet meer zo goed dat ik het zonder afspoelen schoon krijg.

Hier net zo. Zonder voorspoelen wordt niet alles meer schoon helaas. 

Nee, ik spoel niks af. Sauzen op het bord doe ik af met keukenpapier. De vaat komt er altijd schoon uit.

watertoren schreef op 12-12-2021 om 10:00:

Nee, ik spoel niks af. Sauzen op het bord doe ik af met keukenpapier. De vaat komt er altijd schoon uit.

Ikea pannenlikker, zo'n flexibele die kan daarna me in de vaatwasser, dat scheelt heel veel keukenpapier. 

nee, want ik heb geen vaatwasser 😜

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-12-2021 om 10:31

Grotere resten veeg ik met bestek ervan af. Maar verder gaat alles van tafel de machine in. Als ik moet voorspoelen, kan ik net zo goed met de hand afwassen. Een enkele keer wordt iets niet helemaal schoon, dat doe ik dan achteraf met de hand.

Naast machinevaat heb ik ook iedere dag wel een of meerdere dingen die niet in de machine mogen.
De mooie messen, mijn gietijzeren braadpan,  de drinkfles van jongste puber. Daar maak ik een sopje voor en dat was ik af, dan maak ik het gasfornuis schoon en in dat water spoel ik voor.

Ik heb sinds heel kort een vaatwasser. De afgelopen week wel voorgespoeld. Ik ben alleen en het staat anders te lang aan te koeken en te schimmelen voor ik genoeg afwas heb om m aan te zetten.

Heb nee gestemd maar: 
Als we ‘s ochtends cereals oid eten dan wordt het bakje wel eerst omgespoeld omdat het er anders ‘s nachts niet meer goed af gaat. Opscheplepels ook. Verder niets

Nee zeker niet - niet nodig en slecht voor milieu. Ik schraap etensresten er van af en dan gaat het in de machine. We zijn maar met z'n tweeën (en nu zelfs even alleen) dus ik hou wel een beetje rekening met hoe lang ik verwacht dat iets erin blijft staan voor hij aan gaat, maar verder niet. Dan gebruik ik ook nog niet eens het heetste programma, maar eco en korter programma. Als het er ooit niet schoon uitkomt, dan is dat eerder een kwestie van (toch) verkeerd plaatsen in de machine of een verstopte sproeiarm.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.