Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-02-2022 om 06:51

Ja / Nee - 11 februari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Zou jij eens met een raket de ruimte in willen gaan?
71 stemmen
18%
82%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-02-2022 om 06:53

De commerciële ruimtevlucht van Jeff Bezos trok enorme belangstelling en ook voor het ruimteprogramma van de ESA loopt het storm. Ik vind het vooral doodzonde voor het milieu. En geldverspilling bovendien... Dus nee, ik ambieer het niet. Jullie?

ja, in theorie wel, maar vanwege het milieu vind ik het bezwaarlijk, en kostentechnisch ga ik het niet redden met mijn vakantiegeld

Ik denk dat ik het doodeng zou vinden en heb absoluut niet de ambitie om naar de ruimte te gaan. Ik heb dus nee gestemd.

Door mijn gebrek niet verstandig om te doen dus NEE.
Bijkomende bezwaren als milieu en verspilling van grondstoffen maken die nee alleen maar sterker. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-02-2022 om 07:01

Tatemae schreef op 11-02-2022 om 06:55:

ja, in theorie wel, maar vanwege het milieu vind ik het bezwaarlijk, en kostentechnisch ga ik het niet redden met mijn vakantiegeld

Ik durf al amper een vliegtuig in, dus een raket laat ik helemaal aan mij voorbij gaan

Daarbij is de ruimte zo onmetelijk groot, dat ik dat hele idee al eng vind.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

11-02-2022 om 07:06

Direct. Ik hoop zelf nog het moment mee te maken dat dit betaalbaar wordt voor de doorsnee burger en dan zal ik vooraan in de rij staan. 

Nee, ik ben wagen-, zee- en luchtziek dus zal te beroerd zijn om er van te kunnen genieten.

Ik had er laatst een gesprek over met mijn man. Hij wilde niet ook al kreeg hij de reis gratis. Zijn claustrofobie was 1 van zijn redenen. Ik zou het wel willen. Lijkt mij prachtig. Maar vind het ook wel zonde van het milieu. De kans dat ik het zelf ooit ga doen is ook gewoon niet bestaand. Maar als ik de reis gratis zou krijgen zeg ik zeker meteen ja.

nee, absoluut geen behoefte aan.

Tatemae schreef op 11-02-2022 om 06:55:

ja, in theorie wel, maar vanwege het milieu vind ik het bezwaarlijk, en kostentechnisch ga ik het niet redden met mijn vakantiegeld

Dit. 

Het wachten is dus op een veilige raket op zonne-energie èn iemand die me een vlucht aanbiedt 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

11-02-2022 om 08:11

Als toerist: nee. Dat is toch vooral pronken om het pronken (het is, in ieder geval voorlopig, helemaal niet "echt" de ruimte in, maar een kort vluchtje op grote hoogte waardoor je even gewichtloos bent). Beroerd voor het milieu en ik kan wel leukere dingen met mijn veel bedenken.

Maar, ik was wel heel graag astronaut a la Wubbo Ockels of André Kuipers geworden. De ruimte in om serieus onderzoek te doen waar we allemaal profijt van kunnen hebben. (En te genieten van het prachtige uitzicht op onze kwetsbare groenblauwe bolletje).

Het is geen grote, gepassioneerde wens van me. Maar als ik het aangeboden zou krijgen zou ik er geen nee tegen zeggen. Lijkt me heel bijzonder.

niet_rechts schreef op 11-02-2022 om 06:53:

De commerciële ruimtevlucht van Jeff Bezos trok enorme belangstelling en ook voor het ruimteprogramma van de ESA loopt het storm. Ik vind het vooral doodzonde voor het milieu. En geldverspilling bovendien... Dus nee, ik ambieer het niet. Jullie?

Precies dit. 

Ik hou niet van vliegen… En milieu speelt ook mee. Ook zie ik er het nut niet van in. Het zal ongetwijfeld heel mooi zijn, maar er zijn hier op aarde ook nog zo veel mooie dingen te zien! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.