Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-12-2021 om 08:11

Ja / Nee - 11 december

Indachtig de ja of nee bij Mattie en Marieke: na weinig bedenktijd jouw ja of nee invullen.

Peiling

Minstens twee keer per week sporten
62 stemmen
31%
69%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-12-2021 om 08:13

Ik volg één sportles die ik wekelijks trouw bezoek, dus nee. Helaas. Ik wandel wel graag in de lunchpauze en pak de fiets voor kleine boodschappen binnen de stad, maar da's meer beweging dan sport.

Oei nee ik zou willen dat ik het al 1x per week zou redden. Maar zelfs daar krijg ik me niet toe gezet. Dus nee. Helaas.

nee.
Zit niet eens meer op een sport.
Wel wandel en fiets ik elke dag 

Ik train 1x per week met een pt. Die tweede keer probeer ik wel en wil ik ook hele graag, maar m’n lijf werkt niet altijd mee. Dus als het lukt is die tweede keer mooi meegenomen. 

Ja iedere week een uur fysiofit (een uur fitness bij de fysiotherapeut) in een klein groepje onder begeleiding fitnessoefeningen doen. 20 minuten cardio op de hometrainer/roeibank/loopband en daarna krachtoefeningen op de andere toestellen om vooral sterke beenspieren te krijgen dan heb ik minder pijn. 
Ook ga ik een uur zwemmen in de zomer in het buitenbad in de winter binnen. 
Afgelopen 2 jaar was het soms wel moeilijk om aan 2x te komen door alle coronamaatregelen.

Wel doe ik al jaren alle boodschappen op de fiets.  Dat is soms ook een aardige work-out; naar huis fietsen van de markt op een degelijke zware fiets met bijna 20 kg bagage en er dan met regen geen 20 minuten over willen doen maar minder.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

11-12-2021 om 08:38

Minimaal 2x per week hardlopen. 1x per week een korte workout/krachttraining thuis. Daarnaast wandel ik veel (niet echt "sport" in de zin van zweten, maar wel extra beweging).

Oh, en buiten lockdown tijd 1x per 2 weken zwemmen. Dat uurtje is nu helaas vervallen want 's avonds.

Ik sport maar 1 uur per week. Met een groepje dat ontstaan is via de fisiotherapie. We doen een combinatie van fitness en kickboksen waarbij rekening wordt gehouden met onze mankementen. Zelfstandig sporten, krijg ik helaas niet meer voor elkaar. Te weinig motivatie. 

Mijn man probeert me wel te motiveren, die is zelfs gaan mountainbiken omdat ik dat járen heb gedaan. Maar hij heeft een electrische en daar vind ik geen lol aan. Hobbel je 2-3 uur zonder al teveel inspanning door het bos met uitzicht op zijn achterste  Voor mij was de lol van dat fietsen juist om mezelf binnen een uurtje off road compleet uit te putten. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-12-2021 om 08:48

Bakblik schreef op 11-12-2021 om 08:30:

Ja iedere week een uur fysiofit (een uur fitness bij de fysiotherapeut) in een klein groepje onder begeleiding fitnessoefeningen doen. 20 minuten cardio op de hometrainer/roeibank/loopband en daarna krachtoefeningen op de andere toestellen om vooral sterke beenspieren te krijgen dan heb ik minder pijn.
Ook ga ik een uur zwemmen in de zomer in het buitenbad in de winter binnen.
Afgelopen 2 jaar was het soms wel moeilijk om aan 2x te komen door alle coronamaatregelen.

Oh ja, zwemmen. Dat is wel een bijzonder goed idee! Enorm inspannend en toch niet blessuregevoelig. Ik ga de opties hier in het zwembad eens bestuderen.

Ik sport thuis met de Les Mills app. Twee keer per week lukt me in 95% van de weken zeker, het liefst train ik 3 keer per week. Op vakantie sport ik ook altijd lekker door. Ik zou niet zonder sporten willen/kunnen. Het is mijn uitlaatklep, helemaal nu in coronatijd. 

Een jaar of vier wel gedaan (eerst twee jaar in de sportschool, daarna twee jaar thuis), maar sinds we verhuisd zijn er helemaal mee gestopt. Probleem is dat ik fitness niet leuk vind dus het was meer een verplichting vanwege lichamelijke klachten. Vind squashen wel erg leuk, maar er zit hier geen squashbaan in de buurt. Heb ook nooit een groepssport gedaan, dus vind de drempel te groot om daar nu nog aan te beginnen. 

Ik golf 2 a 3 keer per week en voor corona 1 keer per week bodygymles in sportschool met erg gezellig groep. Daarnaast wandel ik ook nog regelmatig. 

Ja, volg 2x in de week in ieder geval altijd wel groepslessen (1x pilates en 1x steps) en daarnaast zwem ik vaak ook wel 1x in de week, tenzij ik op die dag dat ik normaal zwem iets anders heb.

Nee. Ik red al niet eens 1 keer in de week!!

pre corona ging ik 3x per week. Nu met de avondklok red ik dat helaas niet meer. Maar ik kan niet wachten tot ik weer lekker vaak kan gaan sporten! Dat is echt mijn uitlaatklep

Ik fiets elke werkdag een half uur stevig door van en naar het station, dus een uur in totaal. Ik heb een hekel aan langzaam fietsen dus is het eigenlijk altijd een work-out.
Op mijn vrije dagen loop ik 2x hard (weer aan het opbouwen naar de 10K na een blessure) en de dag ertussen ga ik vaak lang wandelen of op de fiets, zoals een werkdag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.