Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

10-12-2021 om 07:05

Ja / Nee - 10 december

Indachtig de ja of nee bij Mattie en Marieke: na weinig bedenktijd jouw ja of nee invullen.

Peiling

Vastgeplakt zitten aan je smartphone
71 stemmen
63%
37%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

10-12-2021 om 07:07

Niet in gezelschap, maar wel als ik alleen ben en vrij heb. Ik vraag me wel eens af wat ik deed met die tijd toen ik me nog kon vervelen.

niet_rechts schreef op 10-12-2021 om 07:07:

Niet in gezelschap, maar wel als ik alleen ben en vrij heb. Ik vraag me wel eens af wat ik deed met die tijd toen ik me nog kon vervelen.

Zelfde.

Stoor me er ook echt wel eens aan. 

niet_rechts schreef op 10-12-2021 om 07:07:

Niet in gezelschap, maar wel als ik alleen ben en vrij heb. Ik vraag me wel eens af wat ik deed met die tijd toen ik me nog kon vervelen.

Precies dit 

En ik irriteer mezelf er ook aan dat ik dat steeds doe. Dus ik zit in een periode van meer bewustwording en daardoor andere keuzes te maken dan mijn telefoon re pakken.

niet_rechts schreef op 10-12-2021 om 07:07:

Niet in gezelschap, maar wel als ik alleen ben en vrij heb. Ik vraag me wel eens af wat ik deed met die tijd toen ik me nog kon vervelen.

Hier hetzelfde in gezelschap heb ik de mobiel veel minder in handen.

Wanneer ik alleen ben merk ik toch dat ik er  best veel op zit.

Ik forum ook vooral vanaf mijn mobiel.

idem als hier boven 
Maar ik zie ook wel mensen vastgeplakt aan hun scherm als ze aan het wandelen zijn.
Dat doe ik dus niet, in mijn zak en soms een foto maken en dan weer in mijn zak. Ik laat de telefoon ook regelmatig bewust thuis liggen 

Ja, forum, nieuwssites, Whatsapp, etc. Als ik niet op mijn mobiel zit, dan op mijn laptop...

En tijdens een wandeling de ObsIdentify-app, om planten en dieren te herkennen, maar alleen als ik iets bijzonders zie!

niet_rechts schreef op 10-12-2021 om 07:07:

Niet in gezelschap, maar wel als ik alleen ben en vrij heb. Ik vraag me wel eens af wat ik deed met die tijd toen ik me nog kon vervelen.

Dit. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

10-12-2021 om 08:24

Neen, hij ligt meestal op mijn bureau en om de zoveel uren kijk ik er eens op om te zien of iemand iets gestuurd heeft. Als mijn partner thuis is (weekend) gebeurd het regelmatig dat ik hem de ganse dag niet bekijk. Neem hem ook zelden mee als ik ergens heen moet.

Nee eerder het tegendeel kan rustig mijn telefoon een dag vergeten. Onze kinderen appen regelmatig mijn man als ze van mij iets willen weten maar ik hun app maar niet zie. Maak er wel foto's mee rondom ons huis.
Mijn tablet daar in tegen gebruik ik veel om nieuws en krant te lezen, te forummen, te internetten en spelletjes te spelen.

niet_rechts schreef op 10-12-2021 om 07:07:

Niet in gezelschap, maar wel als ik alleen ben en vrij heb. Ik vraag me wel eens af wat ik deed met die tijd toen ik me nog kon vervelen.

Dit…. En het irriteert me vaak ook dat ik er zo aan vast zit geplakt. Het is net alsof ik minder lang m’n aandacht ergens bij kan houden. Als ik dan bijvoorbeeld met iets bezig ben, dan denk ik: “oh ja even checken!” En hop dat ding weer in m’n hand. 
alles zit er ook op: muziek, meditaties, even berichtjes sturen, bankieren, parkeren, betalen, enz. Dus ja, dat kreng “moet” ook steeds mee. 

niet_rechts schreef op 10-12-2021 om 07:07:

Niet in gezelschap, maar wel als ik alleen ben en vrij heb. Ik vraag me wel eens af wat ik deed met die tijd toen ik me nog kon vervelen.

Dit. Ik kan mijn telefoon zo een hele dag niet aanraken als ik met anderen ben, maar ben ik alleen dan zit ik er veel teveel mee. Even tussendoor erop is prima, maar ik doe dat dan als pauze en blijf dan veel te lang zitten. Ik zit er al over te denken om hem in de brandkast te leggen met de sleutel op een lastige plaats, misschien moet ik dat nu toch echt eens doen. 

Ook eens met niet_rechts. Ik doe alles met dat ding. Van nieuws lezen tot forummen, van tv kijken via Ziggo tot muziek afspelen, van mijn agenda bijhouden tot mailen, van stomme spelletjes tot mijn routeplanner, app's voor bijv. mijn boodschappenlijstje, bankieren en het registreren van aanvallen gebruik ik veel, de alarmfunctie en zaklamp ook. Ik kijk eerder naar mijn telefoon dan naar een klok als ik wil weten hoe laat het is. Mijn dure camera raak ik nog amper aan. En natuurlijk bel ik ermee. 

niet_rechts schreef op 10-12-2021 om 07:07:

Niet in gezelschap, maar wel als ik alleen ben en vrij heb. Ik vraag me wel eens af wat ik deed met die tijd toen ik me nog kon vervelen.

Ik had voor de smartphone bestond digitale spelletjes als yahtzee om mij mee te vermaken en mijn gedachten te verzetten. 

PriceyRook54

PriceyRook54

10-12-2021 om 10:12

Ook ik beken schuld

ScarceKudu74

ScarceKudu74

10-12-2021 om 10:20

Ja, dat ding zit de hele dag aan mijn hand vastgeplakt. Vreselijk! In gezelschap niet, maar het valt me wel op hoe vaak anderen hun telefoon pakken als je ergens op visite bent, of op een terrasje bijvoorbeeld.  Daar erger ik me dood aan! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.