Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

01-01-2022 om 10:36

Ja / Nee - 1 januari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Op nieuwjaarsdag langs alle (groot)ouders om ze een gelukkig nieuw jaar te wensen
74 stemmen
16%
84%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

01-01-2022 om 10:39

Vroeger, als kind, was dat vaste prik. 's Middags een broodje eten bij de ene opa en oma en 's avonds aan de patat bij de andere opa en oma. Wij hebben die traditie niet in ere gehouden. Nieuwjaarsdag is nu uitslapen en schansspringen kijken.

Dat gaat een beetje moeilijk, ik heb geen ouders en grootouders meer, al 25 jaar niet. Maar morgen komt wel mijn dochter langs.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

01-01-2022 om 10:48

Auwereel schreef op 01-01-2022 om 10:40:

Dat gaat een beetje moeilijk, ik heb geen ouders en grootouders meer, al 25 jaar niet. Maar morgen komt wel mijn dochter langs.

Nee, dat is dan overduidelijk onmogelijk. Wel een lange tijd al, dat je het zonder ze moet stellen. Fijn dat je dochter bij jou langskomt. De rollen omgedraaid!

Nee, dat deden we vroeger niet en ik zet die traditie voort. 

nee, nooit gedaan ook. 
Oud en nieuw vier ik al 15 jaar bij dezelfde vrienden aan de andere kant van het land dus nieuwjaarsdag zit ik in de trein.

Geen grootouders hier, ik ga vaak wel langs mijn ouders maar het is geen traditie.

Ik heb bij schoonouders oud en nieuw gevierd. En mijn eigen ouders gebeld, het is goed zo.

nope. vroeger gingen we wel naar één oma, de andere woonde te ver weg.

Inmiddels geen grootouders meer en nog maar één ouder, maar die zie ik over een paar dagen om mij te rijden voor mijn vaccinatie. Kan ik mooi meteen gelukkig nieuw jaar wensen

Wij doen het altijd wel. Altijd al langs onze ouders en schoonouders gegaan. Inmiddels  alleen mijn moeder nog.  
mij weet nog niet of we langs gaan want mijn broers gaan ook al. 
Dat is in deze tijd wat te veel visite op 1 dag. Dus ik ga haar eerst maar even bellen. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

01-01-2022 om 11:04

Lollypopje schreef op 01-01-2022 om 10:59:

nope. vroeger gingen we wel naar één oma, de andere woonde te ver weg.

Inmiddels geen grootouders meer en nog maar één ouder, maar die zie ik over een paar dagen om mij te rijden voor mijn vaccinatie. Kan ik mooi meteen gelukkig nieuw jaar wensen

Twee vliegen in één klap!

Ik mocht vanochtend voor mijn prik en verwachtte dat het rustig zou zijn, want vroeg en nieuwjaarsdag. Nou, dat had ik mis. Het leek wel een groot nieuwjaarsfeest. En het opvallendst vond ik dat iedereen van de GGD en de beveiliging er behoorlijk fris en fruitig uitzag bovendien.

Ik ben benieuwd hoe we vorderen in Nederland met de oppepprikjes. Afgaande op vanmorgen gaat het als een goed geoliede speer. 

niet_rechts schreef op 01-01-2022 om 11:04:

[..]

Twee vliegen in één klap!

Ik mocht vanochtend voor mijn prik en verwachtte dat het rustig zou zijn, want vroeg en nieuwjaarsdag. Nou, dat had ik mis. Het leek wel een groot nieuwjaarsfeest. En het opvallendst vond ik dat iedereen van de GGD en de beveiliging er behoorlijk fris en fruitig uitzag bovendien.

Ik ben benieuwd hoe we vorderen in Nederland met de oppepprikjes. Afgaande op vanmorgen gaat het als een goed geoliede speer.

Ja handig he

Al is het een flauw excuus, want als ik fit was ging ik ook niet speciaal daarvoor op 1 januari een uur in de trein


Ja, we gaan naar mijn moeder, verder geen ouders/schoonouders meer hier. Heb zelfs met mijn zus afgesproken wie wanneer gaat. 

normaal gesproken wel. Dit jaar kwamen opa en oma even hierlangs. 

Vroeger gingen we altijd op nieuwjaarsdag naar opa/oma, maar de laatste jaren ben ik oud&nieuw bij vrienden gaan vieren en kwam het er niet meer van om langs te gaan. Ik bel ze wel altijd even en ga dan op een ander moment langs.

Ik ga vanmiddag wel naar mijn vader, verder geen plannen. Dit is ook niet echt vaste prik, het is net hoe het uitkomt.

Ik heb vroeger heel wat keren met een kater en/of zonder slaap bij mijn grootouders op de koffie gezeten op 1 januari. Volgens mij ben ik nadien nog wel eens bij mijn ouders geweest met nieuwjaar, maar daarmee gestopt omdat ik ze met Kerst nog had gezien. Ik bel wel altijd rond 00.15 uur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.