Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

01-12-2021 om 06:35

Ja / Nee - 1 december

Sommige van jullie zullen Ja / Nee wel kennen van de ochtendshow bij Q-Music (Mattie en Marieke). Snelle topics met 5 sec bedenktijd en het antwoord is Ja of Nee. Die 5 secondes gaan hier natuurlijk niet op, maar de stellingen zijn wel leuk en wie weet komt er een leuke discussie uit.

Peiling

De auto pakken omdat het regent
83 stemmen
67%
33%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

01-12-2021 om 06:38

Ik ben niet van suiker en ook niet van koek gemaakt, maar toch stap ik liefst in de auto als het regent. Ook al zou het maar een klein stukje zijn met de fiets.

ik heb geen auto. Wel een scooter, dus die pak ik. Ook als het regent. (Of de bus als dt kan)

Ik heb sinds 2 jaar mijn rijbewijs en vind rijden niet echt heel leuk. Maar het is zo veel makkelijker om de keuze te hebben om de auto te pakken of te moeten fietsen en eventueel nog met het OV te moeten. 
Ik kies droog zitten toch echt boven fietsen door de regen. 

Gisteren nog door de regen de kinderen uit school gehaald. Terwijl ouders ik de file stonden kon ik overal makkelijk doorfietsen en was ik, in tegenstelling tot de file-ouders, op tijd om ze op te halen. Had poncho en regenlaarzen voor ze meegenomen en een hele leuke terugweg gehad met kijken hoe hard we door de plassen konden racen. Snap de afkeer van nat worden niet zo. Thuis droge kleren aan en klaar. 

Ja, ik pak dan de auto vrees ik. Meestal ga ik dan ook nog even excuus-tanken want ja, dat gaat niet zonder auto 😇. Of ik ga lopen, want dat kan met paraplu. Fietsen doe ik sowieso nooit, daar heb ik echt een schurfthekel aan. 

ligt er een beetje aan hoe hard het regent want ik pak veel liever de fiets. Maar   als het echt flink regent neem ik toch de auto. Want ik wil echt niet helemaal nat op mijn werk aankomen 

Regen als ik naar huis ga is niet zo erg. Zoals iemand al zei "droge kleren aan en klaar"Maar van huis gaan en dan nog een tijd in halfnatte kleren lopen, liever niet

Nee want ik heb geen eigen auto dus moet op de fiets. Moet wel zeggen dat als we ons voorgenomen hebben om te fietsen naar bijvoorbeeld schoonouders en het is dit weer dat we dan de bedrijfsbus van man pakken dus waarschijnlijk als ik een eigen auto had gehad en * klein detail * geen rijangst ik dat ik dan ook met de auto naar het werk zit gaan als het zou regenen...

Ik heb ja gestemd, maar dat kan alleen als de enige auto die we hebben thuis is als ik in de regen iets moet doen. Vandaag ging ik zwemmen in een dorp verderop (5 km) en pak ik eigenlijk altijd de auto.  Kan alleen maar vroeg zwemmen en dan met dit weer om 7.00 op de fiets om mijn gereserveerde tijdslot te halen is me te vroeg. Als in april ons buitenbad weer open gaat dan ga ik ook met regen op de fiets dat is maar 400 meter. 
Ik moet nog 1 ding halen voor het avondeten dan wacht ik een droog moment af om even op de fiets te kunnen. Mocht het dan toch weer gaan regenen dan wordt ik nat.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

01-12-2021 om 10:12

Nee, want het is geen optie (geen rijbewijs). 

Hangt ervan af. Is het twee kilometer: nee. Acht kilometer: ja.

Maar de meeste dingen die ik op de fiets doe stel ik dan liever even uit ipv met de auto gaan. 

Absoluut Ja. Ik heb in mijn middelbare schooltijd vele kilometers in de regen moeten fietsen. Dat vind ik wel genoeg voor de rest van mijn leven. Daarnaast hou ik van autorijden 

Ligt aan de hoeveelheid regen en of het er ook hard bij waait. Vanochtend heb ik de kinderen wel met de auto naar school gebracht (is 2,5km verderop) vanwege slagregen en harde wind, maar als het gewoon regent en de wind is vriendelijk dan pak ik gewoon de bakfiets. Voor mezelf pak ik nagenoeg altijd de fiets, dan is uitsluitend afstand en/of bagage doorslaggevend.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

01-12-2021 om 11:07

Nee, ik neem gewoon een paraplu mee. Ik woon in de stad en alles is op loopafstand. 

nlies schreef op 01-12-2021 om 08:55:

Regen als ik naar huis ga is niet zo erg. Zoals iemand al zei "droge kleren aan en klaar"Maar van huis gaan en dan nog een tijd in halfnatte kleren lopen, liever niet

Precies dit

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.