Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Invulling Feestdagen

december is weer aangebroken. 
Wat ga je doen met de feestdagen? 

Ik werk kerstavond en 2de kerstdag.  Verder niks gepland en alleen thuis. 

Met oud en nieuw vrij en ook geheel niks gepland. Hierin ook home alone3


Zeer waarschijnlijk eerste kerstdag naar mijn moeder dit dit jaar weduwe is geworden en dan hopelijk kerstavond naar schoonouders waar ik hoop dat zwager en schoonzus met de kinderen niet komen. Als dat wel zo is dan gaan we tweede kerstdag naar schoonouders. 
In principe gaan we met oud en nieuw naar vrienden maar dat moet nog even bekeken worden of dat wel doorgaat.

Nog helemaal niks gepland…..
Ik ga sowieso even langs mijn ouders.
Maar hoop ook wat andere mensen te gaan zien

nog niks gepland. Vorig jaar bewust alleen geweest vanwege de pandemie. Dit jaar hoop ik in elk geval een kerstdag bij iemand door te brengen. Ben al zoveel alleen, nu weer met kerst alleen zie ik niet zitten Al wordt dat dan wel even een organisatie, aangezien ik zonder hulp nergens kan komen.
Maar dat komt vast goed denk ik zomaar En dan daarna een week bijkomen

Zoals het nu staat ben ik eerste kerstdag alleen en 2e kerstdag bij mijn zusje en haar gezin. Daar komt mijn vader ook. Vorig jaar met mijn neefje gekookt, en dat willen we dit jaar ook weer doen. En kadootjes onder de boom. Daarna heb ik een week vrij. Heerlijk, nu al zin in

De 24e ga ik eerst naar de kerstnachtdienst. Dan ga ik één van de beide kerstdagen bij familie vieren en de andere dag ga ik heerlijk relaxed alleen thuis doorbrengen, op de bank met lekkere hapjes.

Ik heb nog geen plannen voor oud en nieuw, maar daar heb ik zelf niet zoveel mee. Misschien ga ik nog naar mijn vader.

Voor kerst nog niks gepland. Eerst maar even afwachten wat de regels tegen die tijd zijn en dan kijk ik wel bij wie ik op bezoek moet/wil.

Oud en nieuw vier ik thuis met m'n vriend en poes Minoes (die bang is voor vuurwerk). 

Hetzelfde als altijd. In beginsel gewoon lekker thuis niks doen. En als er ad hoc iets langskomt daarin springen. Soms betekent dat rustige feestdagen. Soms een overwacht plezier. Het betekent altijd geen stress.

Wij gaan kerstavond en eerste kerstdag naar mijn schoonouders. Tweede kerstdag lekker lamballen thuis. 
Met oud en nieuw hebben we niet zoveel, dus gaan we dit jaar naar de bergen. Lekker weekendje weg 

wij hopen met de kerst op wintersport vakantie te zijn...  hopelijk gaat dat door.

Met oud en nieuw spreken we af met vrienden, thuis. Samen eten, borrelen, spelletjes doen, helemaal leuk.

Morgen Sinterklaas met het gezin en mijn ouders op FaceTime erbij. Die zouden komen, maar doen we toch maar niet zoals het advies is. Erg jammer, maar goed. Kerst durf ik niets te plannen. Ook dan komen mijn ouders op 2e kerstdag, maar als ik zo om me heen hoor dat iedereen Sinterklaas viert met z’n allen bij elkaar verwacht ik dat we met de kerst weer in een strenge lockdown zitten eigenlijk. Dus ik plan maar niks en ga uit van een kerst met z’n drieën. Oud & nieuw vieren we bij vrienden die om de hoek wonen, als het mag.

Samen met m'n moeder eten en relaxt wat kerstfilms kijken. 
Uit eten doen we niet op kerst, veel te hysterisch druk. Vlak voor kerst ben ik jarig dus dan gaan we wel op restaurant. Desnoods in België als 't hier nog dicht is. 

Sinterklaas met m'n vader, zusje en zwager. Kerstavond met schoonvader. Dan 1e kerstdag met vader, zusje en zwager. En 2e kerstdag met schoonmoeder, zwager en schoonzus. En dan de kinderen er nog bij natuurlijk twee van mij en eentje van m'n zusje. Oud en nieuw vieren we waarschijnlijk bij vrienden.

Wij houden ook dit jaar de kerstviering klein. Studerende dochter komt een dag of 5 naar huis en zoon en schoondochter komen kerstavond en blijven ook eerste kerstdag. We gaan samen koken spelletjes spelen en als het weer het toelaat lekker wandelen. Kerstdiner met rest van de familie doen we uit veiligheidsoverwegingen niet.
Oud en nieuw waarschijnlijk met z'n tweeën heb ik nog niet over nagedacht. 

Mijn ouders komen eerste kerstdag en tweede kerstdag moet m’n man werken. Weet nog niet of we naar zijn ouders gaan. 

Ik haat de feestdagen en heb mijn collega's een plezier gedaan door te werken met al die dagen. Late dienst op kerstavond, 2e kerstdag een dienst van 15u en in oudjaarsnacht een dienst van 15u.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.