Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

FaintOctopus42

FaintOctopus42

22-11-2021 om 20:01

Ikea kerstboom

Ieder jaar kocht ik de Ikea kerstboom, die van 20 euro met een cadeaubon van 19 euro.
Prachtige boom altijd, haalt het makkelijk tot januari.
Ook dit jaar had ik deze willen kopen, maar ik zag op de website dat ze gestopt zijn met de verkoop van kerstbomen, in het kader van verantwoorde keuzes. Een kerstboom aanbieden voor 1 euro past daar niet bij.

Maar die boom kost toch helemaal niet 1 euro? Hij kost 20 euro en dan krijg je er een cadeaubon van 19 euro bij. Dus 19 euro korting, alleen in januari, op het overige assortiment. 
Lang verhaal kort, natuurlijk kocht ik die kerstboom omdat ie maar 1 euro kostte, en begrijp ik wel dat de Ikea voor duurzaamheid kiest.
Maar wat moet ik nu dan? 
Ik denk dat het dit jaar een boom-loze kerst wordt en hoop ik in de uitverkoop een mooie nepperd te kunnen scoren.

Meer mensen die hun kerstboom bij Ikea kochten? 
En wat is jullie oplossing voor dit jaar?


Ik heb al 15+ jaar dezelfde kunstboom. Nog steeds in zeer goede staat, die gaat nog tientallen jaren mee verwacht ik. Heel duurzaam wat mij betreft.

Bomen kweken om weken in huis te zetten is dat natuurlijk niet.

Ik heb al meer dan 25 jaar een mooie kunstkerstboom van Intratuin dus dat was 1 keer een paar honderd gulden en daarna nooit meer kosten aan. 

Zou er dus in investeren en als je dat pas in de uitverkoop wil doen dan haal je nu nog even een echte boom bij de Boerenbond of de lokale bomenkweker. 

Ik heb een mooie nepperd. Ik snap de lol niet van een levende boom kopen, die een paar weken in huis zetten en dan als oud vuil dumpen. Ik ben niet zo’n milieunazi maar ik heb wel iets tegen levende dingen weggooien of iets wat lijkt op het fenomeen bosje bloemen: Planten die gedoemd zijn te verpieteren kopen en als zielige stervende zieltjes in een vaasje zetten.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

22-11-2021 om 20:52

Je kunt toch gewoon ergens anders een boom kopen?

Ik zou gewoon eens bij de lokale kringloop kijken. Hier staat die vol met kerstspullen waaronder bomen nu.

heb je dit jaar niets aan, maar meteen na de kerst naar het tuincentrum. Daar alles kopen tegen dumpprijzen. 
Ik heb een jaar of 12 terug een neppert gekocht incl alle versiering die er op zat. Boom van 210 cm. Kostte toen totaal 150 euro, maar dat kostte normaal de boom al. Alle versiering gratis en ook verlichting. 

Ik heb al 6 jaar dezelfde. Is nog prima 👌🏻

Heb 2 jaar geleden bij Kringloop een nepperd gekocht, 180 cm hoog. Heb m ter plekke ff gecontroleerd of deze compleet was. Daar ook meteen ballen gekocht (sommige zaten gewoon nog in doos met prijsjes erop). Ik geloof dat ik alles bij elkaar 15 euro kwijt was 

Lang bij Ikea gekocht....maar die kwamen uit Noorwegen.... De laatste jaren vind ik dat gewoon niet ok...Dus ga nu naar de boer om de hoek....

FaintOctopus42

FaintOctopus42

22-11-2021 om 21:50

Kringloop had ik nog niet aan gedacht, zeker een goed idee!
Dat het een nepperd wordt, daar ben ik wel over uit, wat dat betreft heeft Ikea me wel aan het denken gezet. Een echte boom is niet meer echt van deze tijd (maar ze ruiken zo lekker)
En om hem voor de volle prijs te kopen, dat gaat financieel helaas niet lukken.
Ik ga de kringlopen hier in de buurt eens af!

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

22-11-2021 om 21:52

Moccachino schreef op 22-11-2021 om 21:50:

Kringloop had ik nog niet aan gedacht, zeker een goed idee!
Dat het een nepperd wordt, daar ben ik wel over uit, wat dat betreft heeft Ikea me wel aan het denken gezet. Een echte boom is niet meer echt van deze tijd (maar ze ruiken zo lekker)
En om hem voor de volle prijs te kopen, dat gaat financieel helaas niet lukken.
Ik ga de kringlopen hier in de buurt eens af!

En ze zitten vol met beestjes.

Friezinnetje schreef op 22-11-2021 om 21:38:

heb je dit jaar niets aan, maar meteen na de kerst naar het tuincentrum. Daar alles kopen tegen dumpprijzen.
Ik heb een jaar of 12 terug een neppert gekocht incl alle versiering die er op zat. Boom van 210 cm. Kostte toen totaal 150 euro, maar dat kostte normaal de boom al. Alle versiering gratis en ook verlichting.

Goed idee! Ga ik in gedachten houden.

Ik heb een jaar of tien geleden ook net na de kerst bij de Intratuin een neppert gekocht met 50% korting.
Het is even een uitgave maar die heb ik er inmiddels al dubbel en dwars uit.

Onze echte boom kopen we bij Bauhaus. Hele mooie bomen. Nepperds vind ik echt niet mooi en dan moet ik hem ook nog het hele jaar op onze niet echt ruime zolder stallen. 

Voor mensen die toch heel graag een echte boom willen, is dit misschien een leuk initiatief. Hier kun je een kerstboom met kluit adopteren en dan wordt de boom na de feestdagen zo lokaal mogelijk terug geplant. Het volgend jaar kun je als je wilt je eigen boom opnieuw lenen.

https://adopteereenkerstboom.nl/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.