Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ik vind t leuk, viafora

Van een echte ouders online oldtimer: Wil even zeggen dat ik  het echt een aanwinst vind, viafora, en de nieuwe mensen die het brengt. Frisse  nieuwe discussies, levendigheid, een  leuke vibe. Ik merk dat ik tegenwoordig vaker inlog op  viafora dan op OO. ( volgens mij kan ik trouwens alles wat op OO geschreven wordt ook gewoon hier lezen, en omdat de omgeving identiek hoef je ook nergens aan te wennen…) ik hoop dat t zo blijft / nog wat verder groeit. 
Ben benieuwd wat andere OOers er van vinden. Of er meer zijn die soort van  zijn overgestapt. Of dat de meesten toch gewoon via OO blijven inloggen…

oh. Nu merk ik toch dat ik iets niet weet. Hoe je zo’n poll maakt 😀 (aanvulling..ik geloof dat t me gelukt is….)
En hoe jullie die geinige bewegende smilies  tevoorschijn toveren ….😀😀

ingrid


Wat leuk om te lezen

De poll optie vind je bij het aanmaken van je bericht onder het tekstvak (al gevondn zie ik)
In het tekstvak vind je de smileys als je op dat icoontje klikt

Alleen de kinderpijler is volgens mij gedeeld met OO. De andere topics vind je alleen als je hier inlogt 

Wat leuk om te lezen!

Nou wat leuk! Ik weet nog een OO-er die het hier naar de zin heeft, Rachel toch?

Ik moest er even aan wennen, maar ik vind het hier ook leuk. Ik kijk nog wel op allebei. Want niet alles van OO is hier te zien. Het doet me hier meer denken aan OO van ruim 10 jaar terug. Toen er meer leven in zat. Ik moet soms wel wat wennen aan de toen van sommige forummers hier. En misschien heel stom, maar het voelt een beetje als verraad aan OO. Waar ik heel veel steun heb gehad, en heb mogen geven, toen het zwanger worden niet vanzelf ging. En ontzettend veel lol met alle spelletjes en OO-feuilletons.

Sophia_!

Sophia_!

24-07-2021 om 22:39

heej, wat leuk om te lezen 

Zet je dit nu ook op OO? Want anders mis je een hoop respons op je poll, lijkt mij. 

Ik vind het ook leuk, maar ben ook nog wel een beetje zoekende, en vind het wel onhandig dat er 2 fora zijn. Overigens kun je volgens mij niet alles vanaf dezelfde plek lezen, rubrieken als Huis, tuin en keuken en Relaties staan als op OO. Maar hebben ze ook, met andere berichten, op Viafora.

De bewegende smileys vind je bij de knoppen bovenin het scherm waar je een bericht typt, bij de opmaakdingen.
Ik denk dat je een poll aan kunt maken door bij het schrijven van het startbericht van een draadje de knop "peiling" aan te vinken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. 

IngridT

IngridT

24-07-2021 om 22:40 Topicstarter

beetje dom van mij trouwens. Mensen die alleen op OO posten zien dit bericht natuurlijk niet. Maar ik zie dat ik op OO nu ook polls kan maken. Ik heb die ik hier net heb aangemaakt  verwijderd, en zal m op een OO rubriek plaatsen. Laat ik hier  de resultaten  weten,,,beloofd 

Sophia_!

Sophia_!

24-07-2021 om 22:40

IngridT schreef op 24-07-2021 om 22:40:

beetje dom van mij trouwens. Mensen die alleen op OO posten zien dit bericht niet.,.

😁 nee, inderdaad 

Ik vind het ook leuk hier. Veel gemoedelijker dan op viva. Daar las ik vooral berichten. Hier is het fijner om ook zelf te posten. En het is echt zoveel gebruiksvriendelijker! Hopelijk blijft het hier zo levendig met een goede sfeer.

Leuk om te lezen van een OOO- er, het is inderdaad een heel prettig forum , ben blij dat ik  overgestapt ben. 

Tijgeroog schreef op 24-07-2021 om 22:40:

Ik vind het ook leuk, maar ben ook nog wel een beetje zoekende, en vind het wel onhandig dat er 2 fora zijn. Overigens kun je volgens mij niet alles vanaf dezelfde plek lezen, rubrieken als Huis, tuin en keuken en Relaties staan als op OO. Maar hebben ze ook, met andere berichten, op Viafora.

ah superleuk om te lezen hoe OO leden de Viva-invasie beleven! en TO het zelfs als een verrijking ervaart 😃

ik (oud-Viva) vind het hier echt gewéldig fijn, niet alleen de superieure techniek en magistrale en actieve mods, maar zeker ook de sfeer en vibe!

oh 🙋‍♀️ ik heb een heus weetje

je kan zien of je op een van de paar gedeelde pijlers die op beide fora te zien zijn, bent: alleen daar staat dan een balkje bovenin met 'ondertussen op OudersOnline' als je leest op ViaFora, en vice versa.

B93441-F5-A782-4-B0-E-8-CD6-F378-D94-AE156.jpg

oh. 'lees ook op' ipv 'ondertussen op'

IngridT

IngridT

24-07-2021 om 23:04 Topicstarter

safari schreef op 24-07-2021 om 22:49:

[..

oh 🙋‍♀️ ik heb een heus weetje

je kan zien of je op een van de paar gedeelde pijlers die op beide fora te zien zijn, bent: alleen daar staat dan een balkje bovenin met 'ondertussen op OudersOnline' als je leest op ViaFora, en vice versa.

Oh Wow. Heel gelikt dit. 

Complimenten voor de eigenaren van t forum. Toen ze OO een paar jaar terug  overnamen was er best wat gemor. Er werden dingen veranderd, en t imago van het forum werd van wat linksig iets zoetsappiger en commerciëler. Maar deze halve fusie (inclusief een hoop nieuwe features die echt handig zijn) hebben ze echt heel strak, snel en professioneel opgezet. 

IngridT schreef op 24-07-2021 om 23:04:

[..]

Oh Wow. Heel gelikt dit.

Complimenten voor de eigenaren van t forum. Toen ze OO een paar jaar terug overnamen was er best wat gemor. Er werden dingen veranderd, en t imago van het forum werd van wat linksig iets zoetsappiger en commerciëler. Maar deze halve fusie (inclusief een hoop nieuwe features die echt handig zijn) hebben ze echt heel strak, snel en professioneel opgezet.

Breng dit enthousiasme vooral over op OO!

Wat leuk Ingrid! Ik was vroeger vooral een meelezer op OO, maar jouw naam ken ik zeker nog wel, ik las je altijd graag. Ik ben afgehaakt op OO toen het een beetje leegliep en het daarom wat gezapig en saai werd. Daarna jarenlang op Viva rondgehangen, hoewel ik af en toen nog wel eens op OO spiekte. Ik vind het hier leuker dan gedacht, wat iemand hier eerder ook al zei, de sfeer is wat gemoedelijker, niet altijd en overal the usual suspects in topics. Sommige dynamiek van Viva kan ik heel goed zonder 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.