Huiskamer
Auwereel
01-08-2025 om 12:11
"Huisdier, je deed me schrikken" - verhalen
Vanmorgen heb ik eens een keer lekker uitgeslapen, en echt wakker werd ik omdat ik me een hoedje schrok van één van mijn cavia's!
Vaak word ik al rond 06:00-06:30 wakker en soes dan tot 07:30 wanneer het tijd is om op te staan. Is het weekend, soes ik wat langer tot een uur of 8. In dat geval zijn mijn cavia's Heel Verontwaardigd dat hun onbijt zo laat geserveerd wordt. De jongste cavia van het hok schiet al piepend alle kanten op in de ren, ze komt dan vaak in botsing met de andere cavia's, zo enthousiast. Als ik vroeger dan normaal op mijn werk moet zijn, zijn de cavia's nog bezig wakker te worden en wordt er wat rustiger gereageerd.
Vanmorgen werd ik om 06:30 wakker, en soesde verder, viel echt in slaap en werd wakker toen mijn man opstond om 10 uur! Ik dacht, zal je de cavia's horen! Maar toen ik bij de cavia's kwam, waren ze redelijk rustig, omdat de jongste niet door het hok scheurde. Die lag stil in een huisje, o jee... Toen ik het huisje optilde, keek een verschrikkelijk slaperig caviasnoetje me aan. Hè, watte? scheen dat snoetje te zeggen. Ook deze cavia heeft uitgeslapen vanmorgen, want toen ze doorhad dat ontbijt geserveerd werd, werd ze (na wat strekken met de achterpootjes) echt wakker en begon lekker te eten. Ik was gelijk helemaal wakker van de schrik.
Nog meer verhalen van momenten dat je dier je deed schrikken?
Fiorah
01-08-2025 om 20:32
De hond begon één keer midden in de nacht ineens heel hard te loeien. Hartverzakking.
En we waren eens het netje van de gegeten rollade kwijt. Zat in de hond. In het weekend. Dat was een hoge rekening.
watertoren
01-08-2025 om 22:05
Wij hebben een uitbouw van 3 meter met een platdak. Mijn zoon sliep aan de kant van de uitbouw en had het raam open in de zomer. Toen sprong midden in de nacht de kat van de buren op zijn bed. Hij gilde het uit en de kat ontsnapte weer via het raam. Het was de kat van de buren die ze toen niet naar binnen kregen voordat ze naar bed gingen. Een paar dagen later werd er een hor geplaats (dat was al gepland ) dus hij was niet bang. Hij was toen een jaar of 8 en hij is nu 32 en als je hem vraagt van wanneer ben het het ergst geschrokken ( in de vorm van schrikken) dan zegt hij nog steeds dat die kat op mijn bed sprong.
Auwereel
01-08-2025 om 22:15
Fiorah schreef op 01-08-2025 om 20:32:
De hond begon één keer midden in de nacht ineens heel hard te loeien. Hartverzakking.
En we waren eens het netje van de gegeten rollade kwijt. Zat in de hond. In het weekend. Dat was een hoge rekening.
Van dierenartsen rekeningen kan je heel erg schrikken... Maar het is wel z'n geld waard als ze er dan weer bovenop komen. Helaas is dat bij cavia's vrij vaak niet het geval.
Auwereel
01-08-2025 om 22:17
Lisabette schreef op 01-08-2025 om 20:26:
Een eendenkoppel dat mijn huis binnen vloog!
Een egel in een tent.
Egel in de tent, check! De egel maakte een boel kabaal terwijl-ie ons brood zat op te eten en was niet erg onder de indruk dat twee mensen 'm bekeken met een zaklamp.
Rogue
01-08-2025 om 22:42
mijn wijlen opa kitty bezorgde me regelmatig hart/paniekaanvallen.
de eerste keer dat hij me een aanval bezorgde was in ons eerste huis, ik stond op hun om weg tegaan en wilde hem nog even een knuffel geven. maar hij zat niet op zijn vaste plek.
ik overal kijken, mind you het huis had de grote van een schoenendoos dus hij kon niet ver zijn. er zat ook een erkerraam, maar dat werd vooral geblokkeerd door het bed,
maar ik besloot toch even te kijken en daar zat dat monster te staren naar de duiven op het dak aan de overkant.
2de keer, in ons huidige huis hebben we een tuin na bijna een maand mocht hij naar buiten.
En hij was meteen zoek, na een ronde door het huis & tuin, uiteindelijk de ladder erbij gepakt en meneertje zat lekker bij de buren...
heb hem uiteindelijk met wat eten weten te lokken en hij mocht vervolgens 3 weken niet naar buiten.
fast forward 2 zomers later, was hij weer buiten, ik zat ook in de tuin en opeens hoor ik hem gillen, dus ik gluur over de schutting en zat hij helemaal in een hoekje te blazen naar een andere kat die hem stomverbaasd aankeek..
Uiteindelijk gingen ze elkaar maar uit de weg, en kwam hij brommend terug.
Yindi
01-08-2025 om 22:56
Oh ja, epilepsie inderdaad, dat heeft een van mijn honden ook gehad. Ze leeft al een poos niet meer, maar we hebben zo vaak gedacht dat dit haar laatste aanval zou zijn... Een reeks van aanvallen met de laatste in de wachtkamer van de dierenarts was de ergste. Bij de dierenarts hebben ze een zware nacht met haar gehad. Toen ging ze aan de medicatie en heeft ze nog 10 mooie jaren gehad
Een andere hond blafte nooit. Blafte ze wel, dan begon dat met een onheilspellend gegrom en een donker klinkende blaf erachteraan. Ik denk 4-5x in haar hele leven. Stond ze in een hoek van de kamer naar de muur te grommen... Griezelroman waardig.
En nog één anekdote waarbij de hond zelf net zo hard schrok als wij: rondje bos met een oud besje dat blind en doof geworden was. Je hebt bij ons in het bos een soort uitgegraven stukken waar extra water heen kan lopen als het veel regent, en zo'n 'put' was volledig bedekt met herfstblad. Oudje merkt niet goed waar hij loopt, stapt er in, kopje onder... Gelukkig niet echt breed dus hij stond bijna meteen weer op de kant, maar vond het echt zielig voor het diertje.
Venusss
01-08-2025 om 23:18
Mijn lieve zachtaardige poes die in totale paniek thuis kwam met een musje in haar bekje. Ze had geen idee wat ze er nou verder mee moest, had haar nog nooit zo hard en angstig horen miauwen. Ogen als schoteltjes en rondjes rennen door de woonkamer. Musje was halfdood, echt zielig ook. Ineens besloot ze toch om hem uit zijn lijden te verlossen. Daarna nooit meer gehoor gegeven aan haar eigen jachtinstinct gelukkig.
Bloemenzee
01-08-2025 om 23:20
Venusss schreef op 01-08-2025 om 23:18:
Mijn lieve zachtaardige poes die in totale paniek thuis kwam met een musje in haar bekje. Ze had geen idee wat ze er nou verder mee moest, had haar nog nooit zo hard en angstig horen miauwen. Ogen als schoteltjes en rondjes rennen door de woonkamer. Musje was halfdood, echt zielig ook. Ineens besloot ze toch om hem uit zijn lijden te verlossen. Daarna nooit meer gehoor gegeven aan haar eigen jachtinstinct gelukkig.
Dat klinkt wel heel schattig 🥰
En fijn, een poes die geen cadeautjes brengt.
Venusss
01-08-2025 om 23:21
Ohja en bij een vriendinnetje vroeger waren ze ineens een roodwangschildpadje kwiit uit de bak. Maanden later terug gevonden achter de centrale verwarming. Helemaal verdroogd
Venusss
01-08-2025 om 23:24
Bloemenzee schreef op 01-08-2025 om 23:20:
[..]
Dat klinkt wel heel schattig 🥰
En fijn, een poes die geen cadeautjes brengt.
Ja, het was echt een uitzonderlijk zachtaardig beestje voor iedereen die op haar pad kwam. Mis haar nog elke dag, 2 maanden geleden is ze overleden
SuzyQFive
01-08-2025 om 23:27
Madamecannibale schreef op 01-08-2025 om 13:16:
Geen huisdier maar ik viel een keer van de fiets doordat er een eend vol tegen mijn hoofd aan vloog. Hij kwam duidelijk net uit de sloot want mijn gezicht was nat en mijn haar zat vol kroos.
Zo is mijn vader een keer van de fiets gevallen doordat er twee ruziënde kraaien tegen zijn hoofd vlogen.
Loulou39
02-08-2025 om 00:38
Citroengraag schreef op 01-08-2025 om 12:31:
Toen ik nog in Den Haag woonde heeft de rode kater die ik toen had een duif gevangen, die levensgevaarlijk gewond in paniek door mijn keuken dwarrelde en alles onder het duivenbloed smeerde. Ik was 39 weken zwanger en kon niet meer bukken. De bevriende wijkagent heeft me gered😌
Deze ken ik ook, maar dan niet zwanger en het was een merel.
Alles onder het bloed en de veren…
Uiteindelijk een theedoek over het diertje gegooid, tip van m’n schoonmoeder, en toen kon ik het mereltje oppakken. Vogelkooi van de buren geleend en de vogel buiten gezet en verzorgd. Hij werd steeds sterker en ik kon hem bijna vrij laten, maar toen vond mijn ex dat de vogel überhaupt niet in een kooi moest en die heeft hem er uit gehaald.
Vond de kat van de buren heel fijn…. dus die merel heeft het niet overleefd
En een keer dat mijn kat een halfdode kikker bij mijn voeten legde…. Kadootje!
Lief hoor (😱).
Blauwevis
02-08-2025 om 07:09
Ik werd een keer wakker met een bontmuts op, er lag een kat om mijn hoofd gekruld lekker te slapen, en ik had toen geen kat.
Andere keer midden 's nachts dacht ik dat vriend zwaar ademde, paar keer wakker van geworden en hem op zijn zij geduwd. En toen opeens gekrijs en een bult kabaal, spullen die omvielen, we zaten rechtop in bed! Bleek de buurtkat onder een kast en mijn kat vanaf het bed de hele nacht al tegen elkaar zaten te blazen totdat ze elkaar te grazen namen.
Ik woonde daar nog niet zo lang en ik vermoed dat de vorige bewoner de buurtkatten voerde, dus we hadden regelmatig bezoek.
Auwereel
02-08-2025 om 08:13
Blauwevis, ik geef jouw kat helemaal gelijk, zo'n binnendringer moet je aanpakken! ![]()
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.