Huiskamer
Auwereel
01-08-2025 om 12:11
"Huisdier, je deed me schrikken" - verhalen
Vanmorgen heb ik eens een keer lekker uitgeslapen, en echt wakker werd ik omdat ik me een hoedje schrok van één van mijn cavia's!
Vaak word ik al rond 06:00-06:30 wakker en soes dan tot 07:30 wanneer het tijd is om op te staan. Is het weekend, soes ik wat langer tot een uur of 8. In dat geval zijn mijn cavia's Heel Verontwaardigd dat hun onbijt zo laat geserveerd wordt. De jongste cavia van het hok schiet al piepend alle kanten op in de ren, ze komt dan vaak in botsing met de andere cavia's, zo enthousiast. Als ik vroeger dan normaal op mijn werk moet zijn, zijn de cavia's nog bezig wakker te worden en wordt er wat rustiger gereageerd.
Vanmorgen werd ik om 06:30 wakker, en soesde verder, viel echt in slaap en werd wakker toen mijn man opstond om 10 uur! Ik dacht, zal je de cavia's horen! Maar toen ik bij de cavia's kwam, waren ze redelijk rustig, omdat de jongste niet door het hok scheurde. Die lag stil in een huisje, o jee... Toen ik het huisje optilde, keek een verschrikkelijk slaperig caviasnoetje me aan. Hè, watte? scheen dat snoetje te zeggen. Ook deze cavia heeft uitgeslapen vanmorgen, want toen ze doorhad dat ontbijt geserveerd werd, werd ze (na wat strekken met de achterpootjes) echt wakker en begon lekker te eten. Ik was gelijk helemaal wakker van de schrik.
Nog meer verhalen van momenten dat je dier je deed schrikken?
Citroengraag
01-08-2025 om 12:31
Toen ik nog in Den Haag woonde heeft de rode kater die ik toen had een duif gevangen, die levensgevaarlijk gewond in paniek door mijn keuken dwarrelde en alles onder het duivenbloed smeerde. Ik was 39 weken zwanger en kon niet meer bukken. De bevriende wijkagent heeft me gered😌
yette
01-08-2025 om 12:35
Ik werd laatst wakker met een goudvis naast mijn bed.
We hebben geen vissen.
Wel katten.
FaithfulDuck87
01-08-2025 om 12:40
yette schreef op 01-08-2025 om 12:35:
We hebben geen vissen.
Wel katten.
oh dat is echt schrikken
Auwereel
01-08-2025 om 12:43
Daar zit je niet op te wachten, Citroengraag! Wie heeft geholpen de keuken weer op orde te maken? Lijkt me ook geen leuk karweitje met een 9 maands buik!
En die katten maar denken dat het baasje personeel blij zal zijn met hun cadeautje, duif of goudvis! 
Auwereel
01-08-2025 om 12:45
yette schreef op 01-08-2025 om 12:35:
We hebben geen vissen.
Wel katten.
En wie was er een goudvis uit z'n vijver kwijt... 🤔
Madamecannibale
01-08-2025 om 13:16
Geen huisdier maar ik viel een keer van de fiets doordat er een eend vol tegen mijn hoofd aan vloog. Hij kwam duidelijk net uit de sloot want mijn gezicht was nat en mijn haar zat vol kroos.
Yindi
01-08-2025 om 13:18
2x door de kat verrast met een ongewenst "cadeautje" op bed. Met vriendelijke dank voor de muis, maar houd 'm de volgende keer toch maar zelf
Daarnaast een keer ontzettend geschrokken toen kat niet met ons ochtendritueel meedeed en zelfs daarna nog geen aandacht of eten vroeg. Reageerde niet op roepen van haar naam. Tijdens het zoeken schoof ik gedachteloos een laatje dicht dat op een kier stond om te kijken of ze zich achter de kast verstopte. Rammelen met snoepjes... ik heb een kwartier gezocht en stond op het punt om te kijken of ze ontsnapt kon zijn / rondje door de buurt te maken... Komt er een heel klagelijk miauwtje uit het laatje van de kast. Wat ik net had dichtgemaakt (sorry poes...) Zag door het kiertje net nog een woedende blik in mijn richting. 
Yindi
01-08-2025 om 13:18
Madamecannibale schreef op 01-08-2025 om 13:16:
Geen huisdier maar ik viel een keer van de fiets doordat er een eend vol tegen mijn hoofd aan vloog. Hij kwam duidelijk net uit de sloot want mijn gezicht was nat en mijn haar zat vol kroos.
Dat verzin je ook niet. Jemig.
Ted68
01-08-2025 om 13:22
Onze kat kwam een keer met een dood konijn aanzetten. Met dat betest in zijn bek door het badkamer raam gesprongen, en voor de deur van de woonkamer gelegd. We konden daarna de gang schilderen..
Maar onze kat was echt heel trots…
yette
01-08-2025 om 13:28
Auwereel schreef op 01-08-2025 om 12:45:
[..]
En wie was er een goudvis uit z'n vijver kwijt... 🤔
Ja erg hè? Iemand heeft daar dus voor betaald! Ik heb alleen geen idee wie. Misschien had ik op Amivedi moeten kijken of hij als vermist was opgegeven
Marty1984
01-08-2025 om 13:31
Ik weet nog altijd niet bij welke buren we ons moeten doodschamen.
's Avonds om 23u komt kat 1 thuis ... met een biefstuk in een plastic zakje.
Waar ie de eerste happen al van had proberen te nemen, maar dat plasticje zat in de weg.
's Ochtends om 7u komt kat 2 thuis ... met biefstuk 2 in een plastic zakje.
Klagelijk miauwend, want ook hij had meer zin in biefstuk dan in plastic.
Iets zegt mij dat er buren in de buurt hun biefjes buiten op het terras hadden gelegd om te ontdooien. En dat ze 's avonds honger hebben gehad.
rionyriony
01-08-2025 om 13:50
Vroeger ging ik vaak met mijn hond via het openbaar vervoer overal heen. Ik betaalde gewoon een plaatsbewijs voor het dier.
De hond zat dan op een plek naast me op de grond - liggen mocht ze niet en staan was te onzeker i.v.m. het evenwicht. Maar dan zat ze netjes, met haar prachtige lange staart naast zich gedrapeerd, en dan kwam er weer een of andere hork die dan met zijn volle gewicht bovenop haar staart ging staan en dan slaakte ze een harde gil. En dan hoorde je vaak, nog voordat ik kon reageren: "Neem dan toch géén honden mee in de bus!". En dan kreeg je zo'n standaard opgewonden woordenwisseling, waarbij ik vertelde dat ik er wel degelijk voor had betaald en dat hij beter uit zijn doppen moest kijken.
Het is echt opvallend hoe slecht mensen erop letten hoe ze hun plompe voeten neerzetten. Je had ook over een blindengeleidehond kunnen struikelen, of je had ook een klein kind kunnen pletten, of bagage kunnen vernielen. Om e.e.a. te voorkomen, klemde ik de hond vaak dan weer tussen mijn benen, hield een tas achter haar, riep preventief luid: "past u op!!" maar dan gingen ze weer op haar tenen staan. En het was echt een heel opvallende grote hond.
Maar dat gegil ging je door merg en been, en de altijd maar daarop volgende ruzies.
Poekewiki
01-08-2025 om 13:52
Als puber had ik een aquarium zonder deksel op een plankje boven mijn bed en de goudvis besprong me in het midden van de nacht
Dan ben je wel echt meteen wakker met zo'n flubberend natte paniekzaaier. Daarna toch maar meteen een nieuw plekje gezocht voor het aquarium.
MissHolmes
01-08-2025 om 13:59
Ted68 schreef op 01-08-2025 om 13:22:
Onze kat kwam een keer met een dood konijn aanzetten. Met dat betest in zijn bek door het badkamer raam gesprongen, en voor de deur van de woonkamer gelegd. We konden daarna de gang schilderen..
Maar onze kat was echt heel trots…
En dan kun je echt niet kwaad worden.. ik niet althans..
Is alweer jaren geleden maar ik vond een x tijdens de zomer toen ik de tuindeur open had een vis midden in de woonkamer, met een heel bloedspoor. (Blijkbaar bloeden vissen ook...)
Marty
Ik heb een kat gehad die ook echt wel van vlees hield maar ook van groenten en fruit. (Raar beest.. ) Lag er een x een biefstukje op het aanrecht naast onaangemaakte sla, maar wat jatte ze, juist ja, een blaadje sla...
Auwereel
01-08-2025 om 14:11
Madamecannibale schreef op 01-08-2025 om 13:16:
Wow, ik dacht altijd dat eenden zo goed zijn in ontwijken, toch voortaan bukken als er één aangevlogen komt!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.