Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hou jij van onverwachte visite?

Ik vind onverwachte visite ontzettend leuk. Hier is het de zoete inval. Je bent altijd welkom en je hoeft echt niet van te voren te bellen. Ik heb ook altijd wel wat lekkers in huis. Hoe is dat bij jullie?

Peiling

hou jij van onverwachte visite?
187 stemmen
16%
84%

Nee. Ik doe dan gewoon niet open.

Onverwacht bezoek komt nooit gelegen. Mijn huis is dan niet aan kant, ik loop in een onesie etc.

Wanneer we gewoon een afspraak hebben ben ik er volledig op voorbereid, heb lekkere dingen in huis gehaald en word je in de watten gelegd.

Ik hou helemaal niet van visite, zowel verwacht als onverwacht

Nee, ik kan daar niet tegen. 

Ik hou er ook niet van. Ik wil dat graag vantevoren weten. En ik hou er ook helemaal niet van als mensen te vroeg komen. Dan loop ik nog te redderen. Ik kom dus zelf nooit te vroeg maar liever (een minuut of vijf) te laat. Zoals ik het zelf zou willen ☺️. 

Nee, vreselijk! Vaak is dat net op het moment dat het een troep is, ik weinig in huis heb, andere plannen heb of juist zin had in niks/rust. Mijn energie (verdelen) is al waardeloos dus dat kan ik er echt niet bij hebben en dan ben ik ook echt niet gezellig 😬

Ik hou er wel van, maar het gebeurt eigenlijk nooit. Onverwacht op visite gaan is in de laatste decennia van 'heel normaal' veranderd in 'meestal ongewenst'.

Jammer eigenlijk, ik vond het altijd wel gezellig.

Mija schreef op 29-01-2022 om 13:43:

Ik hou er ook niet van. Ik wil dat graag vantevoren weten. En ik hou er ook helemaal niet van als mensen te vroeg komen. Dan loop ik nog te redderen. Ik kom dus zelf nooit te vroeg maar liever (een minuut of vijf) te laat. Zoals ik het zelf zou willen ☺️.

Onverwachte visite mag altijd binnen komen maar moet de situatie dan voor lief nemen.  Dat ik in mijn keukenhobbybakkleren loop op vrijdag middag en misschien even iets moet afmaken.  Dan drinken we wel thee als de cake in de oven staat. 

Afgesproken/uitgenodigde visite die te vroeg komt dat kan ik ook niet waarderen. In de tijd dat mijn man en ik nog samenwoonden op ruim een uur met de auto bij schoonouders vandaan presteerden zij het om 25 minuten te vroeg te arriveren. Net de hapjes klaar,  de stofzuiger erdoor gehaald en dan nog even douchen en dan: ding dong de bel. Dat je echt nog niet visiteklaar bent en dan toch die mensen moet binnenlaten, omdat de een of de ander toch wel heel nodig naar het toilet moest.  Dat gebeurde niet eenmalig maar echt iedere verjaardag/ kerst/ pasen die we daar vierden stond de visite te vroeg op de stoep. Na 2 mislukkingen ging ik dan achter man aanjagen dat we 30 minuten te vroeg klaar waren voor het geval dat....

Daar werd het wel ongezellig van. 

net als bij HAHAwait ligt het aan mijn energieniveau. Ik kan er van houden, maar het kan ook heel ongewenst zijn. Dat heeft niet te maken met of ik te voren opgeruimd heb of niet 

Volledig onverwacht: nee. Maar eigenlijk is dat eigenlijk ook al heel lang geleden dat dat is voorgekomen, behalve bijvoorbeeld de buren met een vraag over iets.
Maar ik vind het wel leuk als iemand een berichtje stuurt 'ik ben toevallig in de buurt, zal ik even langskomen?', en diegene dan 5 minuten later voor de deur staat (maar ik dus ook gewoon 'nee' kan zeggen als het niet uitkomt).

Zolang de visite tenminste een half uur van te voren even belt of het uitkomt vind ik het prima. Maar zonder aankondiging op de stoep staan heb ik echt een hekel aan. Ik wil graag nog even het toilet poetsen en snel zuigen voor er visite komt namelijk. 

Als de visite ruim te vroeg is vind ik dat ook niet fijn. Ik zal zelf ook nooit veel te vroeg komen.

Ja hoor, koffie is er altijd. Koekje soms niet. 

Het ligt eraan wie het is. Mijn beste vrienden en eigen naaste familie mogen van mij best onverwacht komen, hoewel ze dat bijna nooit doen eigenlijk. Maar mensen die wat verder van me afstaan heb ik niet altijd zin in. Vooral omdat ik dan het idee heb dat ik leuk en gezellig moet doen. Dat idee heb ik bij m’n ‘eigen’ mensen blijkbaar niet haha, hoewel het dan vaak wel gewoon gezellig is.

MRI

MRI

29-01-2022 om 14:22

Ja vroeger gebeurde dat meer en kon ik het soms wel leuk vinden, vooral als mensen wel peilden of het uit kwam en hoe lang het uitkwam.  
Ik had een vriendin die nogal eens onverwacht binnen kon vallen in een tijd dat ik een druk leven had. maar ik vond het wel gezellig maar voor een uurtje of anderhalf uur of zo. Maar ze ging nooit weg. Als ze eenmaal ging zitten was je je hele middag kwijt. Een keer kwam ze en toen zei bij binnenkomst, 'gezellig dat je er bent maar over een uur of anderhalf moet ik wat dingen gaan doen'' Ja was goed. Na anderhalf was ze er nog en ik wilde niet ongastvrij zijn dus ik wachtte nog even. Na twee uur was ze er nog. ik wachtte nog een kwartier en zei toen, schroomvallig 'eh, ik wil nu die dingen gaan doen'' 'Ja ik ga ook" zei ze, maar bleef zitten. nog twintig minuten later duidelijk gemaakt ttoen stond ze wel op maar ging heel traag doen, en ook allerlei snuisterijen oppakken en bekijken. pfff ik was zwaar geirriteerd. Maar het mooie was, dat ze twee weken later ook nog zei  'ja jij bent zo assertief, je word gewoon uitgegooid". Sommige mensen....

Ik heb een hekel aan mensen die onaangekondigd plots voor mijn deur staan. Ik vind dat best wel onbeleefd. 
Uitzondering: mijn eigen (volwassen) kinderen. 

Ligt eraan wie het is, sommige mensen mogen altijd komen. En daar kan ik ook rustig tegen zeggen dat ze na een kop thee weer moeten wieberen. Echt een halve dag blijven hangen spreek ik liever af van tevoren, ook vanwege m'n energieniveau. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.