Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

05-09-2021 om 21:13

Holland topic

Schrijf gezellig mee in dit topic over alles wat je leuk en mooi vind aan ons mooie Nederland. Of typische Nederlands eten. Of Nederlandse normen en waarden waar je trots op bent. 


Valdemar schreef op 06-09-2021 om 09:21:

[..]

Weer iets bijgeleerd, misschien toch eens testen om te zien hoe het smaakt.

Ja is echt lekker vind ik, Ik doe dat meestal met garnalen krupuk, zo met de maaltijd eten.

Zo'n zak bali krupuk, die gekruide, die snoep ik bijvoorbeeld gewoon zo op als chips, heerlijk.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-09-2021 om 09:24

die cassave vind ik ook altijd erg lekker. 

Yolo schreef op 06-09-2021 om 09:24:

die cassave vind ik ook altijd erg lekker.

Die vind ik ook echt heerlijk idd!

Ik eet kroepoek ipv chips.

Een zakje Emping vond ik vroeger ook altijd erg lekker. Wonderlijke smaak; je denkt: "karton maar dan knisperig", maar als je met meer aandacht eet wordt het smakelijker. Relatief duur.

rionyriony schreef op 06-09-2021 om 10:23:

Een zakje Emping vond ik vroeger ook altijd erg lekker. Wonderlijke smaak; je denkt: "karton maar dan knisperig", maar als je met meer aandacht eet wordt het smakelijker. Relatief duur.

Emping  is wat bitter het is van noten gemaakt , maar met zout vind ik een paar wel lekker, maar je moet er idd van houden.

En dat laatste vetgedrukte is echt zo !😂

Wat ik erg waardeer aan Nederland:
- Het klimaat: ik ben dol op de vier seizoenen en zou altijd mooi weer of altijd koud niet trekken.

- Het feit dat ondanks de afbraak van de laatste jaren we nog steeds een verzorgingsstaat hebben. We laten hier geen mensen in de goot creperen (mensen zorg door je stemgedrag dat dit zo blijft)

- De gezondheidszorg. Ik heb de laatste jaren te maken gehad met ernstige ziekte en ben enorm goed geholpen.

- De kneuterigheid. Het "Swiebertje-gevoel". Het bakje koffie met elkaar, de zelfgebakken cake, de t.v.programma's als Heel Holland bakt en De Slimste Mens.

- De prachtige oude molens.

- Het mooie landschap, vlak maar prachtig doorkruist met slootjes en grachten.

- De rode daken en mooie pandjes in oude dorpen en stadjes.

- Friet, drop, stroopwafels, zuurkoolstamppot, erwtensoep, 

jaaa zoals herfstappeltaart zegt.. de zorg, daar mogen we oprecht blij mee zijn dat we zulke goede zorg hebben tegenover anderen landen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-09-2021 om 11:20

...

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-09-2021 om 11:22

redbulletje schreef op 06-09-2021 om 09:21:

Ik hou ook van bollenvelden, maar sinds ik foto's gezien heb van Canadese bollenvelden (zonder landschapsvervuiling op de achtergrond en in licht glooiend heuvelland) besef ik dat wij hier wel de naam hebben, maar dat ze in landen met echte ruimte beter tot hun recht komen.

Onze oude Hollandse molens vind ik dan weer wel te gek.

Uiteindelijk zijn het wel Nederlandse bollen in Canadese velden.

https://www.reishonger.nl/cultuur/tulpen-in-ottawa/

Ik heb nog een aanvulling: fietsen!
Nl is een echt fietsland, heerlijk.

In ben trots op onze gezondheidszorg. We horen tot de beste van de wereld en het is voor iedereen toegankelijk. Als mensen erover zeuren denk ik altijd ga lekker over de grens, en trek je eigen portemonnee maar. 

Eten: drop, stamppot, hagelslag, stroopwafels

Algemeen: goede voorzieningen voor fietsers, een enorm sociaal vangnet (voor de mensen die het allemaal schandalig vinden: in andere landen mag je onder een kartonnen doos slapen in een sloppenwijk, of drie banen werken om rond te komen). We weten niet half hoe goed we het hebben

Rachel. schreef op 06-09-2021 om 10:27:

[..]

Emping is wat bitter het is van noten gemaakt , maar met zout vind ik een paar wel lekker, maar je moet er idd van houden.

En dat laatste vetgedrukte is echt zo !😂

Als je het voor het eerst in je mond steekt dan is het de verwachting dat het een hartige snack is omdat je denkt: een soort kroepoek.

Het is een gezonde snack. Praktisch geen verzadigde vetten.

https://www.jumbo.com/zoeken?searchTerms=emping De prijs valt tegenwoordig wel mee.

rionyriony schreef op 06-09-2021 om 12:11:

[..]

Als je het voor het eerst in je mond steekt dan is het de verwachting dat het een hartige snack is omdat je denkt: een soort kroepoek.

Het is een gezonde snack. Praktisch geen verzadigde vetten.

https://www.jumbo.com/zoeken?searchTerms=emping De prijs valt tegenwoordig wel mee.

Klopt helemaal, Tis ook een hele goede vervanger voor degene die vegetarisch zijn.

Ik pak zelf altijd  emping blado, die is lekker zoet😍

Herfstappeltaart schreef op 06-09-2021 om 11:29:

Ik heb nog een aanvulling: fietsen!
Nl is een echt fietsland, heerlijk.

Dat vind ik dan weer irritant, al die fietsers die overal in de weg rijden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.