Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoeveel uren heb jij in een dag?

Ja duhuh 24. Maar hoe deel jij ze in? Wat doe je allemaal? Heb je tijd genoeg of kom je uren tekort? 

1 uur op twitter
1 uur op dit forum
2 uur op whatsapp
6 uur aan werk
4 uur aan school-begeleiding en kletsen met mijn kinderen
2 uur wandelen met de hond
3 uur aan huishouden en koken
6 uur aan slaap
3 uur aan netflix
3 uur aan breien
1 uur aan sport
1 uur in de kroeg
1 uur shoppen

hoezo heb ik tijd tekort?

DanGun

DanGun

21-09-2021 om 17:23 Topicstarter

Ik werk thuis. 32 uur verdeeld over 5 dagen. Bepaal voor het grootste deel zelf mijn uren. 
Ik heb niet echt een vaste dagindeling. 
Meestal ben ik achterlijk vroeg wakker en ga dan bijna meteen aan het werk. Tegen de tijd dat mijn collega’s beginnen, zit mijn dag er alweer bijna op. Dan rommel ik wat in het huishouden (of niet) en zorg voor het avondeten. 
Ik sport veel, vaak in de ochtend alleen (pt, hardlopen of gewoon trainen), 4 avonden per week en de zaterdagochtend les. Meestal 10+ uur per week. 
Twee keer per week geef ik zelf les en ik ondersteun bij 2 andere lessen. Ik help met hand en span diensten, schoonmaken, soms wat admin-klusjes. Ben er meestal een uur of 10 mee zoet. 
Vrijdag- en zaterdagavond en zondagochtend zijn voor ons samen. Nouja, meestal dan 😉
We kijken s avknds nig graag ff een serietje, maar zijn geen van beide types die uren voor de tv hangen.
Ben best druk, mantelzorg nog een beetje. Maar heb het eigenlijk super relaxt. 

Op werkdagen:
9 uur slapen/wakker liggen in bed
1 uur wakker worden, douchen, aankleden, etc.
1 uur koken en eten
10 uur werken + reistijd
3 uur niks (bankhangen, forummen, contact met man en/of zoon)

Op vrije dagen:
12 uur slapen/wakker liggen in bed
1 uur wakker worden, douchen, aankleden, etc.
1 uur koken en eten
5 uur sociale afspraken / medische dingen / sporten / huishouden / tuinieren
5 uur niks (bankhangen, forummen, contact met man en/of zoon, series kijken, domme spelletjes op telefoon)

Ik doe dus vrij veel niks, heb veel hersteltijd nodig. Daardoor kom ik wel weer uren tekort voor alle dingen die ik ook nog graag zou doen. 

Piratenkoningin schreef op 21-09-2021 om 17:27:

Op werkdagen:
9 uur slapen/wakker liggen in bed
1 uur wakker worden, douchen, aankleden, etc.
1 uur koken en eten
10 uur werken + reistijd
3 uur niks (bankhangen, forummen, contact met man en/of zoon)

Op vrije dagen:
12 uur slapen/wakker liggen in bed
1 uur wakker worden, douchen, aankleden, etc.
1 uur koken en eten
5 uur sociale afspraken / medische dingen / sporten / huishouden / tuinieren
5 uur niks (bankhangen, forummen, contact met man en/of zoon, series kijken, domme spelletjes op telefoon)

Ik doe dus vrij veel niks, heb veel hersteltijd nodig. Daardoor kom ik wel weer uren tekort voor alle dingen die ik ook nog graag zou doen.

Herkenbaar. Ik werk 30-34 uur en ik kook en ik probeer de resterende energie in de kinderen steken. Als zij dan op bed liggen rond 8 uur doe ik verder niets meer. Voor veel mensen lijkt het alsof ik dan tijd genoeg zou hebben voor andere zaken, maar die vrije tijd is eigenlijk geen echte vrije tijd. Ik kan deze namelijk niet invullen zoals ik graag zou doen; sporten, socializen, hobbyen, de 'vrije' tijd gaat allemaal op aan herstellen en opladen voor de volgende ronde

DanGun

DanGun

21-09-2021 om 18:06 Topicstarter

Sporten = opladen toch? 

DanGun schreef op 21-09-2021 om 18:06:

Sporten = opladen toch?

Als je gezond bent wel, als je een energieslurpende aandoening hebt een tikkie minder

DanGun schreef op 21-09-2021 om 18:06:

Sporten = opladen toch?

Voor mij niet helaas. Was ooit wel zo, maar nu kost het door ziekte meer energie dan dat het geeft.

DanGun schreef op 21-09-2021 om 18:06:

Sporten = opladen toch?

Ik mag dan wel gezond zijn toch is sporten hoe gezond ook geen opladen voor mij. Ik beweeg wel genoeg in mijn beleving.

Op een kantoor-werkdag:


  • 1 uur Ontbijt, persoonlijke verzorging e.d.
  • 10,5 uur Werk + reistijd
  • 2 uur Koken (soms eerst boodschappen), eten, bijpraten met partner, opruimen, kat knuffelen, koffie drinken en forummen etc. 
  • 2 uur Sporten inclusief omkleden, reistijd en napraat
  • 1,5 uur Forummen, tv kijken, persoonlijke verzorging
  • 7 uur Slapen

Op een thuiswerkdag slaap ik een uurtje langer en besteed ik nog een uurtje aan wassen, was ophangen en dat soort klusjes.

Op een weekend-dag: 2,5 uur sport (de napraat is dan met uitgebreid koffie  ) en 2 of 3 uurtjes huishoudelijk werk. Verder wat het weekend brengt: varieert van feestjes tot lummelen, van terrasjes tot familiebezoek. 

Op een werkdag:

8 uur slap
1/2 uur wakker worden, kleding aan, opmaken, brood smeren en inpakken. Ontbijt met een banaan op de fiets. 
10 uur werken
1,5 uur koken + avondeten
1 uur met de kinderen, bedritueel, kletsen met de oudste
2 uur verder werken, partner idem
1 uurtje forum/tv/uitgebreid douchen/hardlopen/in huis rommelen

Niet werkdag

9 uur slapen 
1 uur aankleden, kinderen aansporen, ontbijtjes en lunches maken
5 uur huishouden op m'n dooie akkertje met wat forum tussendoor
2 uur werken (soms 1 uurtje, soms 4)
3 uur spelletjes met kids, erop uit, de speeldates faciliteren
1,5 uur koken + avondeten
3 uur sport/Netflix/forum/zangles/converseren met den man

Weekenden verschillen teveel.
En op woensdag werk ik maar een halve schooldag dus zit ik aan 7 uur werk en de sporttrainingen van mijn kinderen.  

DanGun

DanGun

21-09-2021 om 22:01 Topicstarter

MoederBarberin schreef op 21-09-2021 om 18:18:

[..]

Als je gezond bent wel, als je een energieslurpende aandoening hebt een tikkie minder

Ja dat snap ik. Dat is kut. 

DanGun

DanGun

21-09-2021 om 22:02 Topicstarter

Piratenkoningin schreef op 21-09-2021 om 18:21:

[..]

Voor mij niet helaas. Was ooit wel zo, maar nu kost het door ziekte meer energie dan dat het geeft.

Dat is echt kut zeg. 

Op dit moment kom ik uren te kort in een dag. Zit al even thuis met een burnout en moet eigenlijk na alles rusten. Wasje ophangen? Daarna een half uur liggen. Koken? Eerst een half uur tot uur liggen voordat ik ga koken en na het eten bankhangen ipv liggen. Ik kan dus lang niet alles op een dag doen wat ik wil maar dat komt wel weer hoop ik.

Op dit moment slaap ik zo’n 12 uur per dag. Verder sport/beweeg ik zo’n 2 uur per dag, lees ik, zit ik buiten, poetsen, mis en place koken (man kookt en ruimt op)
2x in de week: vrijwilligerswerk, boodschappen en wandeltocht.
Tijd genoeg dus ondanks het vele slapen. Het scheelt dat ik niet werk.
In de winter, als het wat koeler is hoop ik elke dag een paar uur te wandelen. Het zwemmen probeer ik vol te houden tot dec. 

Sterkte Ellori💫

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.