Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

09-12-2021 om 13:25

Hoeveel leidingwater verbruik jij?

De vraag is simpel: hoe hoog ligt het waterverbruik per jaar binnen jullie huishouden?

Geef voor de volledigheid mee uit hoeveel personen jullie huishouden bestaat en eventuele andere nuttige info.


BrightEchidna89

BrightEchidna89

09-12-2021 om 13:26

To trapt af:
Gezin van drie volwassenen en één kind om de week. Regenwaterput waarop wasmachine en toiletten zijn aangesloten.

Jaarlijks verbruik: 35,4 m³

Dit jaar 93 m³ en vorig jaar 99 m³ .  ( 2 personen en grote tuin ).

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

09-12-2021 om 13:49

60-70 m3 per jaar.
Huishouden van mijzelf plus 50% van mijn twee kinderen  
Soort van tweepersoons-huishouden dus, alhoewel ik niet weet of dat zo werkt.
Ik heb een toilet, een douche, een bad, een wasmachine en een vaatwasser. Ik besproei de tuin nooit. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

09-12-2021 om 13:50

Valdemar schreef op 09-12-2021 om 13:26:

To trapt af:
Gezin van drie volwassenen en één kind om de week. Regenwaterput waarop wasmachine en toiletten zijn aangesloten.
Jaarlijks verbruik: 35,4 m³

Interessant vanwege het concept (niet vanwege de financiele besparing). Hoe groot is je waterput? En was die er al, of heb je 'm laten aanleggen?

BrightEchidna89

BrightEchidna89

09-12-2021 om 14:02

Daddy_gijs schreef op 09-12-2021 om 13:50:

[..]

Interessant vanwege het concept (niet vanwege de financiele besparing). Hoe groot is je waterput? En was die er al, of heb je 'm laten aanleggen?

Regenwaterput is 10 000 liter en we hebben hem laten aanleggen samen met de verbouwing van het huis. 
Voor de tuin heb ik nu nog twee regentonnen voorzien (samen ongeveer 1500 liter), maar deze moet ik nog plaatsen.
Doe het trouwens niet voor de financiële besparing, want water is spotgoedkoop.

79 m3 voor een 2,5 persoons huishouden (thuiswonende zoon zit de helft van de tijd bij zijn vriendin).
Ik heb maar een klein tuintje  die slechts af en toe een gieter water vraagt.  We hebben een regenton gekocht, maar die moet nog geplaatst worden. 
Verder draait de vaatwasser dagelijks,  de wasmachine een paar keer per week. Iedere dag doucht er wel iemand en soms gaat er iemand in bad. 
Volgens mij doen we het best netjes.

88 m3
Twee fulltime aanwezige volwassenen en één voor pakweg 50% aanwezige volwassene.
Vrijstaand huis met 600m2 tuin.
Een regenton staat nog op de planning, ik ben benieuwd hoeveel water we daar mee gaan besparen.

19-20m3, 2 volwassenen, kleine tuin, vaatwasser draait om de dag, wasmachine 3 wassen max per week. 

101 m³, twee volwassenen en een peuter. Was dit jaar iets mee dan het jaar ervoor. Hoger dan de meeste hier, maar het water bedrijf gaf aan dat het net onder het gemiddelde van een drie persoons huishouden in een rijtjeshuis ligt.

Tara82 schreef op 09-12-2021 om 15:15:

101 m³, twee volwassenen en een peuter. Was dit jaar iets mee dan het jaar ervoor. Hoger dan de meeste hier, maar het water bedrijf gaf aan dat het net onder het gemiddelde van een drie persoons huishouden in een rijtjeshuis ligt.

Klopt .

https://www.nibud.nl/consumenten/energie-en-water/

Wij verbruiken met 2 personen 120m3 onze dochter komt regelmatig logeren. We hebben een grote tuin maar die geven we water uit de regenton.

Ca. 90 kuub, in een rijtjeshuis met twee personen.

Ik verbaas me over de grote verschillen bij vergelijkbare huishoudens. 1000 liter water is echt een hele plons water. En het wordt schaars want steeds moeilijker te bereiden. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

09-12-2021 om 16:05

Ysenda schreef op 09-12-2021 om 16:04:

Ik verbaas me over de grote verschillen bij vergelijkbare huishoudens. 1000 liter water is echt een hele plons water. En het wordt schaars want steeds moeilijker te bereiden.

Ik verbaas me over jouw cijfer. Dat is toch met regenwaterput?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-12-2021 om 16:06

Ik weet niet eens waar ik dat kan vinden 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.