Huiskamer
Auwereel
26-10-2025 om 07:59
Hoeveel klokken, horloges, tijdsindicatoren heb je?
Met de overgang naar de wintertijd realiseer ik me weer hoeveel klokken ik bij moer zetten.
Gelukkig weten mijn mobieltje en fitbit de juiste tijd, de rest moet ik bijwerken, inclusief de timer voor de verlichting van het caviahok.
Auwereel
26-10-2025 om 18:19
Bij mij staan oven, en ook wel de magnetron, behoorlijk in het zicht.
Badkamer inderdaad voor "moet ik opschieten?"
En ik erger me wild aan fout lopende klokken, dus ik zal me er toch in moeten verdiepen hoe ik de klok van mijn nieuwe fietsmetertje kan bijzetten.
Kampeerder
26-10-2025 om 18:20
afrodite05 schreef op 26-10-2025 om 17:51:
[..]
Omdat dat de enige klok is in de woonkamer/open keuken, dus de enige klok beneden... Maar anders zou het me ook gewoon irriteren als de tijd niet klopt op een apparaat waar ik dagelijks 80x voorbij loop (en uit gewoonte een blik op werp).
Een klok in de badkamer vind ik niet zo gek, dan zie je of je moet opschieten of nog ruim in de tijd zit. Ik verlies mijn besef van tijd nogal eens onder de douche.
Dit! Ook met pubers handig.
En inderdaad het besef dat ik op moet schieten in de ochtend of juist niet. Anders heb ik geen idee hoe laat het is. Horloge en telefoon gaan meestal niet mee naar de badkamer.
CharlieB
26-10-2025 om 18:29
O ja ik douche eigenlijk altijd "functioneel" dus gewoon op tempo doen wat ik moet doen en klaar. Daar kan ik de tijd niet bij verliezen. En keukenapparatuur voorprogrammeren kan niet bij mij. Ze hebben niet eens een klok trouwens. Ik heb nog wel een klok in de woonkamer hangen maar die staat denk ik al drie jaar stil op 16.10. Geen zin om de batterijen te vervangen en keek daar toch al niet vaak op
Milala
26-10-2025 om 18:38
Miepjecody schreef op 26-10-2025 om 17:47:
Waarom zou je een klok op de magnetron op de goede tijd moeten zetten?
Klok in de badkamer snap ik ook niet inderdaad
Ik leef in de ochtend in een soort van andere dimensie wat tijd betreft. Totaal geen tijdsbesef als ik net op ben dus ik kan 3 minuten onder de douche staan maar ook 20. Dus het eerste wat ik doe als ik onder de douche uit kom is kijken hoe laat het is.
Kampeerder
26-10-2025 om 18:39
CharlieB schreef op 26-10-2025 om 18:29:
O ja ik douche eigenlijk altijd "functioneel" dus gewoon op tempo doen wat ik moet doen en klaar. Daar kan ik de tijd niet bij verliezen. En keukenapparatuur voorprogrammeren kan niet bij mij. Ze hebben niet eens een klok trouwens. Ik heb nog wel een klok in de woonkamer hangen maar die staat denk ik al drie jaar stil op 16.10. Geen zin om de batterijen te vervangen en keek daar toch al niet vaak op
Ik doe altijd mijn badkamerdingen in de ochtend in één keer. WC, wassen/douchen, afdrogen, smeren, make-up, haren. Man is dan al weg, en ik heb dan ongeveer 15 tot 20 minuten nodig. Als het kouder is, neem ik vaak mijn kleding mee naar de badkamer want dat is de enige ruimte in huis die op werkdagen even verwarmd wordt tussen zes en zeven.
Milala
26-10-2025 om 18:41
MMcGonagall schreef op 26-10-2025 om 18:14:
[..]
Waarom zou je een klok op de verkeerde tijd laten staan?
Mijn magnetron zit op knie hoogte.. ik kan het display alleen lezen als ik me buk of ver naar achteren stap. Tijdstip wat er op staat is bepaald door de laatste keer dat de stroom er af was.
Miepjecody
26-10-2025 om 19:48
Kampeerder schreef op 26-10-2025 om 18:16:
[..]
Als je wil programmeren dat je eten klaar is bij thuiskomst is het best handig. Ik stel dan in: Klaar om 18:00 uur. Bereidingstijd 30 minuten. Stel dat mijn klokje niet goed staat moet ik eerst uitrekenen wat mijn eindtijd dan moet zijn.
Ik heb zulke apparaten niet, lijkt me ook niet veilig zo'n apparaat aan als je niet thuis bent.
Tuinfluiter
26-10-2025 om 20:29
Miepjecody schreef op 26-10-2025 om 17:47:
Waarom zou je een klok op de magnetron op de goede tijd moeten zetten?
Klok in de badkamer snap ik ook niet inderdaad
Mijn ovens staan heel prominent in de keuken en ik kijk er regelmatig op voor de tijd. Regelmatig ligt mijn horloge nog boven en wil ik toch weten hoe laat het is.
Kampeerder
27-10-2025 om 05:08
Miepjecody schreef op 26-10-2025 om 19:48:
[..]
Ik heb zulke apparaten niet, lijkt me ook niet veilig zo'n apparaat aan als je niet thuis bent.
Tja, dan doe je het niet. Niet of wel thuis is ongeveer even veilig hoor. Alles kan in de fik vliegen door kortsluiting, ook als het uit staat, dan moet je echt alle stekkers verwijderen als je weggaat. Als iets in de fik vliegt moet je toch je huis uit. Zoiets kun je nauwelijks zelf blussen met je blusdeken of je schuimblusser.
De eindtijd die ingesteld is zorgt dat de oven uitschakelt, dus het eten kan niet verbranden.
Wieder
27-10-2025 om 05:45
Ik heb een telefoon en een tablet, die gaan vanzelf. Een klok in de woonkamer die al ik weet niet hoe lang stilstaat maar die tegelijk als kastje fungeert dus als object gedoogd wordt maar waarvan niemand de moeite neemt om er een nieuwe batterij in te doen dus die hoeft niet verzet, het is hier gewoon altijd 10 voor 11 en laat ons wel zijn, gezelligheid kent geen tijd dus who cares 😄.
Verder een klok op de oven, maar aangezien je op een knopje moet drukken om die te zien, kijkt niemand daar ooit op. Je kunt de oven met je telefoon aanzetten van op afstand, dus de functie om um van tevoren in te programmeren gebruik ik nooit.
En een klokje in mijn auto maar die gaat ook vanzelf op de juiste tijd. En paar auto's geleden was dat nog niet zo en toen liet ik um gewoon op de tijd staan waarop ie stond. Ik wist gewoon dat het in de winter goed stond, en in de zomer niet. Een keer moest de auto een dag voor het verzetten van de klok voor een beurt. Het interesseerde me nooit dat ie verkeerd stond, maar toch had al dagen ik plezier in het feit dat hij bíjna weer goed stond (je kan maar een afwijking hebben). Toen ik mijn auto weer op ging halen van de garage was het eerste dat ik zag toen ik daar wegreed, dat ze mijn klok bij hadden gezet. Ik weet nog niet of het dommigheid was of dat ze het een goede grap vonden (dat had ik op zich nog wel kunnen waarderen), maar ik was er gewoon chagrijnig van 😂. En toen reed ik zo lang als ik de auto nog had met de klok op zomertijd in plaats van wintertijd.
Ik heb dus nul klokken hoeven verzetten. Misschien dat ik daarom nooit last heb van het verzetten van de tijd, het is geen fysieke acties voor me dus ik denk hooguit een keer in de zomer: is het al zo laat? En gisteren had ik een meevallertje, het was pas zo laat dus ik had nog een zee van tijd voor mijn gevoel 😀. En nu ben ik al vanaf half 5 wakker maar ik troost mezelf dat het eígenlijk half 6 was en dat valt dan alweer mee!
SuzyQFive
30-10-2025 om 00:56
Woonkamer: 2 klokken
Keuken: Magnetron staat al eeuwen niet meer op klok, net als de oven. De Google Home Hub doet het zelf
Slaapkamers: geen klokken
Auto: 1 klok, wel instellen.
Mobiele apparaten gaan automatisch.
Mijn vriend heeft echt iets met klokken dus in zijn huis moet ie er echt heel veel meer verzetten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.