Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoeveel klokken, horloges, tijdsindicatoren heb je?

Met de overgang naar de wintertijd realiseer ik me weer hoeveel klokken ik bij moer zetten.
Gelukkig weten mijn mobieltje en fitbit de juiste tijd, de rest moet ik bijwerken, inclusief de timer voor de verlichting van het caviahok.

Euhm...telefoon (gaat vanzelf), radio in de kamer (gaat vanzelf), klokje op man's werkkamer (moet verzet). Klok in de woonkamer (moet verzet). Verder niks geloof ik.

Auwereel

Auwereel

26-10-2025 om 08:05 Topicstarter

Klok op mobiel, Fitbit, wekkerradio, klok in mijn werkkamer, klok in de logeerkamer, klok in de badkamer, klok boven de eettafel, ovenklok, magnetronklok, klokken op huistelefoon (3 stuks), klok werkkamer man, klok op de timer caviahok verlichting 
Stuk of 14 dus.

Edit: 15, klok van de CV

Klok huistelefoon, klok magnetron, klok voedselautomaat kat, 3 horloges, wekkerradio, keukenklok, klok auto, 1 pendule en 1 hangklok.

Hier in huis loopt heel veel app gestuurd dus dat gaat net als de telefoon automatisch. Ik hoef alleen het klokje op de badkamer aan te passen en misschien de klok in de auto. Die laatste weet ik niet zeker.

Echt een klok in de keuken en badkamer. 
Slaapkamer één wekker op nachtkastje man. 
De oven heeft een klokje waar niemand ooit echt op kijkt. 

Verder heeft ieder hier een horloge en mobiele telefoon die uiteraard een klokfunctie hebben. 

Acht klokken/tijdsaanduidingen dus nog maar. 

Vroeger hadden ook de thermostaat, de videorecorder/dvd-speler ook een klok en de huistelefoon met vier toestellen ook. 

Edit

Beide auto's hebben natuurlijk ook een klokje. Mijn auto staat sinds vannacht weer goed dus. Dat verzet ik in de zomer nooit. 

3x horloge, combimagnetron, een klok in de werkkamer maar daar moet eerst een nieuwe batterij in, de klok in de auto (of telt dat niet?), telefoon (gaat automatisch). Mijn horloges heb ik gisteravond al verzet, ik wil altijd zeker weten dat mijn telefoon de juiste nieuwe tijd aangeeft op de "wisseldag", dus dat is de enige nacht dat er behalve mijn telefoon ook een horloge naast m'n bed ligt. De autoklok zal ik morgen wel doen, ik ga vandaag niet met de auto weg en ik vermoed (weet zeker) dat man de klok van de auto niet verzet. Sterker nog: ik denk dat hij niet eens weet hoe dat moet. 

De oven staat nu weer goed als het goed is. En dan nog zo'n 10 horloges verzetten. 

De telefoon stelt zichzelf bij. Verder twee klokken, een horloge en een wekkerradio.

Voor de oven en de magnetron heeft het klokje geen waarde, de ovenklok wordt alleen voor de timerfunctie gebruikt.

Veel dingen met tijd/ klok in huis. Gelukkig zit in de meeste van die apparaten en dcf-ontvanger die vanzelf de goede tijd aangeeft.  Alleen mijn wekker en de combinatiemagnetron moet ik zelf goed zetten. Alleen de wekker van zoon moet even een paar uur aan de zuidkant bij een raam staan om die atoomtijd weer te vangen. 

Op mijn 28 jaar oude fornuis zit en elektrische klok met wijzers. Die staat al een jaar of 8 op een hele vreemde tijd, zodat ik hem kan negeren. Dat ding heeft nooit helemaal goed gedraaid. In het begin moest ik hem elke week een paar minuten bij draaien, toen elke week maar 8 jaar geleden liep hij per 24 uur 12 minuten achter.  Toen heb ik hem om 12.00 op 6.00 gezet en dat ding draait zijn rondjes maar kijk er nooit naar. Met de omschakeling van het uur 2x per jaar check ik even of het verschil nog groot genoeg is. 

Mijn telefoon en mijn laptop. En die gaan automatisch. 
En de klok in de auto, die moet ik wel instellen morgen.

alleen de magnetron  , de oven stond al op “wintertijd” maar dat is puur omdat ik geen idee heb hoe ik het moet verzetten.
Telefoon & computer gaat automatisch 

Horloge en telefoon gaan automatisch. Verder een klok in de huiskamer, oven, wekkerradio en auto. Die laatste kan soms even duren, uiteindelijk loopt hij vanzelf weer op tijd.

Auwereel schreef op 26-10-2025 om 08:05:

Klok op mobiel, Fitbit, wekkerradio, klok in mijn werkkamer, klok in de logeerkamer, klok in de badkamer, klok boven de eettafel, ovenklok, magnetronklok, klokken op huistelefoon (3 stuks), klok werkkamer man, klok op de timer caviahok verlichting
Stuk of 14 dus.

Edit: 15, klok van de CV

Wat goed dat je cv zegt! Die was ik vergeten.  

Verder moet ik alleen de klok van de woonkamer, de magnetron en de auto verzetten. Verder kijk ik op mijn telefoon hoe laat het is en die gaat uiteraard vanzelf. 

Klokken waar ik vaak een blik op werp: 2 (kamer) 1 (keuken) 1 (badkamer) 1 (hobbykamer).

Klokken waar ik minder naar kijk: tussen 12 en 15. Ze zitten overal in: weerstation, smartphone, hygrometer, tv, radio, laptop.

Ik moet er telkens vier verzetten voor winter/zomertijd. Sommige ervan zijn verlichte kubusjes die ook niet zo geweldig goed de juiste tijd aangeven dus dat is een mooie gelegenheid om sommige een minuut eerder of later in te stellen. De drie radiografische klokken hoeven niet bijgesteld maar krijgen toch allemaal een verse batterij. De oude batterij wordt niet weggegooid maar in lichtslingertjes helemaal opgemaakt.

Wat leuk dat zoveel anderen ook een klok in de badkamer hebben! Als dat real-life wel eens ter sprake komt dan vindt iedereen dat maar gek. De dag dat het oude ding stuk gaat komt er direct een nieuwe bij ons.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.