Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoeveel kerstkaarten versturen jullie?

Ik ben benieuwd hoeveel kaarten jullie versturen. Ik verstuur al een paar jaar helemaal geen kaarten meer.

Peiling

Hoeveel kerstkaarten versturen jullie dit jaar per post?

Maximaal 5 antwoorden.

76 stemmen
42%
20%
12%
13%
13%

Anouk1234

Anouk1234

18-12-2025 om 20:29 Topicstarter

Wat doen de niet-stuurders met de ontvangen kerstkaartjes? Sturen jullie dan een bedankje naar de verstuurder? 

Anouk1234 schreef op 18-12-2025 om 20:29:

Wat doen de niet-stuurders met de ontvangen kerstkaartjes? Sturen jullie dan een bedankje naar de verstuurder?

Ik stuur een enkeling nog een kaart terug. Nu net 1 gehad van een oom van man waarvan zijn vrouw is overleden. Die stuur ik dan nog wel een kaartje terug. Maar ook 1 van mijn ouders gehad, die zie ik met kerst dus dan bedank ik ze wel 😁 schoonouders geven altijd 2 kaarten, 1 voor ons en 1 apart voor dochter met een kerststukje erbij. Ik geef ze een kerststukje terug zonder kaart. Ik heb nog 2 decemberzegels van een paar jaar terug liggen, dus ik hoop niet dat ik nog veel kaarten krijg 😂

Ik stuur meestal een appje, waarin ik ze bedank voor het kaartje, en dat ik ze ook fijne dagen en alle goeds voor het volgende jaar wens.

De laatste jaren stuur ik ca. 40 kerstkaarten per post. En bezorg ik er ca. 10 aan buren of kennissen die dichtbij wonen.

En andersom; wat vinden de wel-stuurders ervan als ze geen kaart terug krijgen? Verwachten jullie een kaartje? Een bedankje? Helemaal niks? 

Vroeger ging ik met moeder het hele dorp door met een stapel kaarten. Bijna iedereen woonde in ons dorp. Een handvol kaarten ging op de post. We gingen altijd in de schemering. Als mensen wel al lampjes ed aan hebben, maar de gordijnen nog open, konden we leuk binnenkijken tijdens het rondbrengen. 

Ik krijg altijd een kaart van een vriendin. Zo'n fotokaart met de kinderen. Vind ik op zich al niet veel aan. Maar haar kinderen zijn inmiddels tieners. Twee van die grote kinderen op een slee, op de achtergrond een bewerkte foto waar ze elkaar een kusje geven. Die zet ik niet eens neer 🙈

Ik denk een stuk of 10-15. Moet dat nog doen dus waarschijnlijk komen ze voor kerst niet meer aan.. Ik dacht dat ik nog zegels had maar nee dus. Hopelijk kan ik ze hier in het kleine centrum krijgen nu er geen primera meer zit. Misschien Kruidvat of Ah? Weet iemand dat?

Yumi schreef op 18-12-2025 om 17:46:

[..]

Maar als je nooit meer postzegels gebruikt hoe verstuur je dan die kaarten, waar je het over hebt in je onderstaande bericht? Via de frankeermachine op je werk?

Ik verstuur verjaardagskaarten via Hallmark.

[..]

Ik ben met pensioen hè  .

Nee hoor, ik heb 1 velletje kerstzegels gekocht voor dit doel. Daar gebruik ik er een paar van en de rest blijft liggen tot volgend jaar. Ik doelde op de Kinderpostzegels. Als ik die ga kopen gebruik ik ze bijna niet. Dan koop ik van zo'n kind liever iets anders.

Daar stuur ik een kaartje naar terug.

Ik ben een wel-stuurder. En om op de vraag te antwoorden  , als ik een jaar of 4 niks terug hoor, dus geen kaartje of appje, gaan ze bij  mij van de lijst af.

Dolfje schreef op 19-12-2025 om 08:21:

Ik denk een stuk of 10-15. Moet dat nog doen dus waarschijnlijk komen ze voor kerst niet meer aan.. Ik dacht dat ik nog zegels had maar nee dus. Hopelijk kan ik ze hier in het kleine centrum krijgen nu er geen primera meer zit. Misschien Kruidvat of Ah? Weet iemand dat?

Bij de servicebalie van AH en ook Jumbo.

Dolfje schreef op 19-12-2025 om 08:21:

Bij Kruidvat hebben ze ze sowieso, daar deelden ze ook die Eftelingboeken uit bij 2 velletjes zegels (waarschijnlijk zijn die boeken allang uitverkocht inmiddels). Bij de AH en Jumbo alleen bij de servicebalie, maar die zijn in onze supermarkten allemaal weg sinds er geen rookwaar meer verkocht mag worden. Irritant, want ook voor de oudejaarsloten moet ik nu speciaal naar de Primera ipv meteen mee vanaf de Appie.

Anouk1234

Anouk1234

19-12-2025 om 08:55 Topicstarter

lientje69 schreef op 19-12-2025 om 08:29:

Ik ben een wel-stuurder. En om op de vraag te antwoorden , als ik een jaar of 4 niks terug hoor, dus geen kaartje of appje, gaan ze bij mij van de lijst af.

Groot gelijk. Maar wij ontvangen nog wel een paar kaarten, waar we zelf al jaren geen kaart naar toe gestuurd hebben en deels ook geen bedankje terugsturen. Dat snap ik dan echt niet.

Meesje schreef op 19-12-2025 om 08:17:

[..]

En andersom; wat vinden de wel-stuurders ervan als ze geen kaart terug krijgen? Verwachten jullie een kaartje? Een bedankje? Helemaal niks?

Vroeger ging ik met moeder het hele dorp door met een stapel kaarten. Bijna iedereen woonde in ons dorp. Een handvol kaarten ging op de post. We gingen altijd in de schemering. Als mensen wel al lampjes ed aan hebben, maar de gordijnen nog open, konden we leuk binnenkijken tijdens het rondbrengen.

Als ik een kaart krijg van iemand die ik er geen stuurde krijgt deze er alsnog eentje. Mocht het na kerst zijn, dan een kaart met "gelukkig nieuwjaar". Daar heb ik al jaren een doosje van liggen.

ach ja, postzegels zijn duur, kaartjes kosten geld, zelf iets maken vraagt tijd. Alle franje van het leven kost wat. Het leven zelf is onbetaalbaar.
En waar niks is, verliest de keizer zijn rechten.

Als iemand het verfoeit een kaartje van me te ontvangen, meld het ogenblikkelijk en ik zal het nooit meer doen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.