Huiskamer
Anouk1234
17-12-2025 om 19:29
Hoeveel kerstkaarten versturen jullie?
Ik ben benieuwd hoeveel kaarten jullie versturen. Ik verstuur al een paar jaar helemaal geen kaarten meer.
Peiling
Hoeveel kerstkaarten versturen jullie dit jaar per post?
Maximaal 5 antwoorden.
Wilgenkatje-
17-12-2025 om 19:48
Kaarten versturen doe ik graag, maar niet meer zo uitbundig als 30 jaar geleden. Inmiddels weet ik wie een kaart waardeert en wie 'm meteen bij het oud papier gooit.
Ik blader de kalender door om weer even helder te hebben wat er gebeurde in het voorbije jaar. Ziekte, overlijden, zorgen, verhuizing... daar gaat een kaartje heen. Ook naar wat familieleden en mensen met wie we in het afgelopen jaar iets bijzonders beleefden. Daarnaast stuur ik appjes. Geen digitale kaarten meer, dat was 25 jaar geleden grappig. Mails met decemberwensen verzenden we ook nauwelijks meer.
Alice12
17-12-2025 om 20:02
Ik ook al jaren niet meer. Ik baal altijd als ik kerstkaarten krijg. Ik voel me dan altijd schuldig.
Anouk1234
17-12-2025 om 20:16
Alice12 schreef op 17-12-2025 om 20:02:
Ik ook al jaren niet meer. Ik baal altijd als ik kerstkaarten krijg. Ik voel me dan altijd schuldig.
Schuldig voel ik me niet, maar je maakt me er echt niet blij mee. Stuur zelf al jaren niet meer.
masatu
17-12-2025 om 20:23
Ik denk dit jaar 3: naar opa, oma en eentje gecombineerd met een geboortekaartje.
Vorig jaar hadden we er wel veel verstuurd, want toen gecombineerd met ons verhuiskaartje. Jaren daarvoor wat wisselend, soms had ik een jaar zin om zelf wat leuke kaartjes te knutselen, soms niet. Soms naar de (nieuwe) buren.
Ik weet ook niet zo goed wat te doen als ik een kaartje ontvang. Meestal stuur ik dan een appje oid.
Ginevra
17-12-2025 om 20:37
wij sturen er veel, ik denk rond de 40.
ik vind het leuk ze zelf te maken, dus het is ook een beetje hobby, en daarnaast houd ik daarmee het lijntje in stand met mensen die ik verder niet vaak spreek maar die ik ook niet uit het oog wil verliezen.
Schommelstoel
17-12-2025 om 21:55
Een stuk of 10: naar ouders, zus, opa en wat vrienden.
Met de huidige postzegelprijzen (ja, ook de Decemberzegels) is kaartjes sturen bijna niet meer leuk.
Roos57
17-12-2025 om 22:01
Schommelstoel schreef op 17-12-2025 om 21:55:
Een stuk of 10: naar ouders, zus, opa en wat vrienden.
Met de huidige postzegelprijzen (ja, ook de Decemberzegels) is kaartjes sturen bijna niet meer leuk.
Nou zeg dat . Ik stuurde laatst een geboortekaartje. Vier euro aan postzegels 😳
Kampeerder
17-12-2025 om 22:06
ik stuur voornamelijk laten naar mensen die ik deze periode wel iets wil wensen maar niet zo snel zie. Vrienden die iets verder wonen, maar ook de buren. In de zomer welk eens een praatje over de heg maar in de winter zie ik ze weinig. Mijn zwager en schoonzus, ouders zijn eerste dag bij hun, tweede dag bij ons, maar man en zijn broer zien elkaar niet meer meest. In totaal denk ik ongeveer vijftien kaartjes. Veel daarvan doen we met een wandelingetje even zelf door de bus.
lientje69
17-12-2025 om 22:14
Per post een kleine 40 volgens mij en dan breng ik er nog een stuk of 25 rond in de buurt
afrodite05
17-12-2025 om 22:19
Een stuk of 10, maar alleen aan mensen die ons ook kaartjes sturen. Dat is een vast clubje. Klinkt misschien stom, maar daarmee bedoel ik: de ene tante wel, de andere tante (die er niets om geeft en zelf ook niet stuurt) niet.
RavIvaR
18-12-2025 om 00:39
Ik stuurde vroeger altijd wel kaartjes.
De laatste 10 jaar bijna niet meer. En dan zie je ook dat het aantal kaartjes wat je ontvangt ook terugloopt.