Huiskamer
Anouk1234
17-12-2025 om 19:29
Hoeveel kerstkaarten versturen jullie?
Ik ben benieuwd hoeveel kaarten jullie versturen. Ik verstuur al een paar jaar helemaal geen kaarten meer.
Peiling
Hoeveel kerstkaarten versturen jullie dit jaar per post?
Maximaal 5 antwoorden.
Groentetuin
18-12-2025 om 05:25
ik ben dit jaar al lang voor de feestdagen ( en tijdens) in het buitenland, mooie reden om er mee te stoppen.
Ik vind het een verplichting geworden.
Dus alleen via zo n online gedoe de kinderen een kaartje gestuurd ( en we hebben contact natuurlijk)
BlairW
18-12-2025 om 07:37
1, naar een nicht van me waarvan ik weet dat die er ook altijd 1 stuurt. Man heeft er nog wat naar zijn familie gestuurd, ik ben er mee gestopt verder. Vind postzegels echt veel te duur.
Mick87
18-12-2025 om 07:46
alleen naar een vriendin die dit jaar haar vader is verloren. Ik weet hoe klote de decembermaand dan is.
Zilver_gray
18-12-2025 om 08:03
Ik verstuur al een eeuwigheid geen Kerstkaarten meer.
De enige die nog een fysieke kaart van ons ontvangen zijn mijn ouders.
Voor hen stel ik jaarlijks een Kerstpakket samen met allerlei lekkers en daarbij krijgen ze een kaart.
wild-flower
18-12-2025 om 08:05
Postzegels vind ik ook idioot duur, en las al volgend jaar nog duurder.
Fysieke kaarten denk ik ongeveer 20 verstuurd, wordt elk jaar minder.
Doe de kerst/nieuwjaar wensen ook via messenger/facebook/whatsapp.
Knutselkei
18-12-2025 om 08:11
1 voor schoonouders van zoon ik daar een kaart van krijg en het stom vind om niks terug te sturen. ( wel bijzonder dat ze nog steeds hun dochter op die kaart erbij schrijven,terwijl die dus samenwoont met zoon ehahahha) Ik doe al jaren met een pakje kaarten.
Nu stuur ik wel kaartjes door het jaar heen als iemand het nodig heeft of wat te vieren heeft zoals nieuw huis of geboorte. Dan vind het het leuk. Maar kerstkaarten vind ik niet echt leuk. Meer van oja…even sturenverplichting, dus daar ben ik al jaren geleden mee gestopt. Geef t geld liever aan een goed doel.
Broodjebrie
18-12-2025 om 08:14
ik ben er ook mee gestopt. Vorig jaar deed ik het nog wel, maar meer naar degene waarvan ik ook een kaartje kreeg.
Misschien dat ik mijn oma nog wel een kaartje stuur. Of ik bel ze even, maar ik kan haar zo slecht verstaan (en ze verstaat mij ook niet meer zo goed) dat ik dan liever een kaartje stuur.
Herfstappeltaart
18-12-2025 om 08:47
Vier naar familie buiten de provincie, een stuk of wat bezorg ik zelf bij buurtbewoners en ik doe altijd een kaartje bij de Oudejaarsloten die de kinderen van ons krijgen met Kerst. Daarin schrijf ik een lieve wens voor het komende jaar.
Verder stuur ik eer eentje terug naar mensen waar we er onverhoopt zelf eentje van krijgen.
KnorrendKitten
18-12-2025 om 08:55
De oude garde, pa en ma en ooms en tantes, sturen zelf en krijgen van ons ook een kaartje.
Je merkt dat de jongeren meestal de goede wensen via Whatsapp verspreiden.
Tuinfluiter
18-12-2025 om 09:34
Ik heb dit jaar 7 kaarten gestuurd en 2 bij buren in de bus gedaan. Ik merk dat er tegenwoordig veel minder kaarten verstuurd worden en ik ben het zelf ook gaan inperken.
Vind het prima zo kost minder tijd en geld.
Tuinfluiter
18-12-2025 om 09:36
KnorrendKitten schreef op 18-12-2025 om 08:55:
De oude garde, pa en ma en ooms en tantes, sturen zelf en krijgen van ons ook een kaartje.
Je merkt dat de jongeren meestal de goede wensen via Whatsapp verspreiden.
Ik heb dus besloten om de jongere garde ook een whatsapp te sturen en de kaart achterwege te laten.
Yumi
18-12-2025 om 12:27
De laatste paar jaar beperkte ik het aantal kaarten, maar dit jaar wil ik er helemaal mee stoppen. Zag net in de app dat er zo'n flutkaartje onderweg is dat de postzegel niet waard is. Klinkt ondankbaar, en dat ben ik ook als ik een kaartje krijg dat er zo goedkoop uitziet, dat al kreukt als je ernaar kijkt. Op de achterkant alleen de naam of als je geluk hebt, gr naam 
Herfstappeltaart
18-12-2025 om 12:31
Yumi schreef op 18-12-2025 om 12:27:
De laatste paar jaar beperkte ik het aantal kaarten, maar dit jaar wil ik er helemaal mee stoppen. Zag net in de app dat er zo'n flutkaartje onderweg is dat de postzegel niet waard is. Klinkt ondankbaar, en dat ben ik ook als ik een kaartje krijg dat er zo goedkoop uitziet, dat al kreukt als je ernaar kijkt. Op de achterkant alleen de naam of als je geluk hebt, gr naam
Ik heb dit jaar kerstkaartjes gekocht van de Kinderpostzegel-actie. Ik wilde het jongetje niet wegsturen en postzegels gebruik ik al helemaal nooit meer op een doodenkele verjaardagskaart na.
Lichtbron
18-12-2025 om 16:57
Ik verstuur geen enkele kaart meer. Postzegels veel te duur. Ik stuur 24 december via Facebook een kerstgroet en op 31 December een nieuwjaarsgroet.
Ik geef helemaal niks meer om die dagen. Het is elk jaar slecht nieuws of dingen die verkeerd gaan.
Ben er helemaal klaar mee.
Yumi
18-12-2025 om 17:46
Herfstappeltaart schreef op 18-12-2025 om 12:31:
[..]
Ik heb dit jaar kerstkaartjes gekocht van de Kinderpostzegel-actie. Ik wilde het jongetje niet wegsturen en postzegels gebruik ik al helemaal nooit meer op een doodenkele verjaardagskaart na.
Maar als je nooit meer postzegels gebruikt hoe verstuur je dan die kaarten, waar je het over hebt in je onderstaande bericht? Via de frankeermachine op je werk? 
Ik verstuur verjaardagskaarten via Hallmark.
Herfstappeltaart schreef op 18-12-2025 om 08:47:
Vier naar familie buiten de provincie, een stuk of wat bezorg ik zelf bij buurtbewoners en ik doe altijd een kaartje bij de Oudejaarsloten die de kinderen van ons krijgen met Kerst. Daarin schrijf ik een lieve wens voor het komende jaar.
Verder stuur ik eer eentje terug naar mensen waar we er onverhoopt zelf eentje van krijgen.