Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoe warm is het bij jou binnen en buiten?

Vanmorgen een rondje gegolfd het was 26 graden maar met een klein windje en voldoende water was het goed te doen.
Binnen is het nu zo'n 26 graden, buiten in de achtertuin vind ik het nu te warm in de avond is dat waarschijnlijk net als gisteren wel weer lekker.

lientje69 schreef op 15-07-2026 om 13:30:

Buiten 28 en binnen 25 nu. Warmte blijft lang hangen in ons huis. Wij hebben daardoor een relatief laag gasverbruik maar in de zomer word ik er niet heel blij van.

Hier hetzelfde. In het najaar hoeft pas heel laat de verwarming aan. Maar in de zomer krijgen we de warmte er bijna niet uit. 

Pooh-Bear schreef op 15-07-2026 om 16:28:

[..]

Hier hetzelfde. In het najaar hoeft pas heel laat de verwarming aan. Maar in de zomer krijgen we de warmte er bijna niet uit.

Hier ook. Terwijl het hier nieuwbouw is..

lientje69 schreef op 15-07-2026 om 13:30:

Buiten 28 en binnen 25 nu. Warmte blijft lang hangen in ons huis. Wij hebben daardoor een relatief laag gasverbruik maar in de zomer word ik er niet heel blij van.

Hier juist andersom. We moeten best lang doorstoken in de winter. Maar nu is het relatief koel. 24 graden in de woonkamer. Vanochtend om 7 uur was het 23 graden. Even de buitendeur en een raam opengezet . Toen was het in een half uur al weer een graad afgekoeld. We hebben veel bomen hier staan 

Buiten 30, binnen 26,5. Het mag van mij wel wat koeler

Nog een uur of twee, dan gaat eindelijk de temperatuur zakken.

En nog twee dagen doorbijten, dan wordt de temperatuur weer lager. Ik zie op de lange termijn, voor zondag 26 juli, regen en 17 graden? Zou dat ècht?

Morgen de laatste warme dag ja. Daarna wordt het zelfs koel. Kunnen we alvast een herfstimpressie opdoen.

Broodjebrie schreef op 15-07-2026 om 16:33:

[..]

Hier ook. Terwijl het hier nieuwbouw is..

Dat is helaas juist het probleem, nieuwbouw.

De huizen worden nu zo geïsoleerd, dat als de warmte binnen is en “in de stenen zit”, dan kun je de warmte heel slecht kwijt raken. Ook zijn de ramen vaak groot en dat helpt ook niet mee.
Hier ook nieuwbouw trouwens. Op het zuiden en op de bovenste verdieping met plat dak, bloedjeheet steeds (in de winter inderdaad weer wel lekker met het zonnetje in huis).

Binnen is het hier nu 28 graden, buiten 27.

Loulou39 schreef op 15-07-2026 om 19:06:

[..]

Dat is helaas juist het probleem, nieuwbouw.

De huizen worden nu zo geïsoleerd, dat als de warmte binnen is en “in de stenen zit”, dan kun je de warmte heel slecht kwijt raken. Ook zijn de ramen vaak groot en dat helpt ook niet mee.
Hier ook nieuwbouw trouwens. Op het zuiden en op de bovenste verdieping met plat dak, bloedjeheet steeds (in de winter inderdaad weer wel lekker met het zonnetje in huis).

Binnen is het hier nu 28 graden, buiten 27.

Mijn ervaring is juist dat het in oude huizen slecht geïsoleerd is. 

Ik heb de zon in de ochtend, begin van de middag verdwijnt ie. Savonds heb ik hem in mn slaapkamer, maar ik heb de gordijnen dan al dicht. Moet zeggen dat het in m'n slaapkamer goed uit te houden is. Woonkamer is nu 25,5 graden.

Buiten 26 graden en binnen 24

Broodjebrie schreef op 15-07-2026 om 19:24:

[..]

Mijn ervaring is juist dat het in oude huizen slecht geïsoleerd is.

Ik heb de zon in de ochtend, begin van de middag verdwijnt ie. Savonds heb ik hem in mn slaapkamer, maar ik heb de gordijnen dan al dicht. Moet zeggen dat het in m'n slaapkamer goed uit te houden is. Woonkamer is nu 25,5 graden.

Klopt, dat is het hem juist, dat nieuwbouwwoningen zoveel beter geïsoleerd zijn en daarom (als ze eenmaal warm zijn) slechter kunnen afkoelen.

Fijn dat je slaapkamer goed te doen is, hier is het 29 graden in de slaapkamer, heb ik net gemeten. Vannacht maar weer de ventilator aan en alle ramen op de kiepstand 😳.

In de kamer nu 28 graden, buiten in de tuin (op 't westen) 30.

Loulou39 schreef op 15-07-2026 om 19:46:

[..]

Klopt, dat is het hem juist, dat nieuwbouwwoningen zoveel beter geïsoleerd zijn en daarom (als ze eenmaal warm zijn) slechter kunnen afkoelen.

Fijn dat je slaapkamer goed te doen is, hier is het 29 graden in de slaapkamer, heb ik net gemeten. Vannacht maar weer de ventilator aan en alle ramen op de kiepstand 😳.

Ah op die manier.. ik snap je.

Binnen 27,5, buiten 23 
Het was weer een snikhete dag, morgen weer 28 graden

Ik hoop dat het weerbericht klopt, want de vierdaagsefeesten starten zaterdag, en dinsdag gaan de vierdaagse lopers aan de wandel dus dan is een temperatuur van rond de 22 gr. super.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.